Gjest FAS/FAE Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Kan barn med fas/fae ha adhd eller autisme som tileggsdiagnose? Har barn med fas/fae dårlig impulsskontroll, er urolig eller ukonsentrert? Er det flere med fas/fae enn det er de med adhd? Anonym med fas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 nei men er det mulig????!!! Er ikke alle velkommen til å stille spørsmål på siden om det folk lurer på? Anonym med fas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 FAS står for føtalt alkoholsyndrom, mens FAE står for føtale alkohol effekter. Det er mange barn som har lærevansker, ADHD osv. uten at det kan relateres til mors alkoholbruk i svangerskapet. Det er imdidlertid slik at hvis mor bruker alkohol i noen mengder i svangerskapet så kan det gi effekter. Ingen vet hvor store mengder så derfor bør gravide kvinner holde seg helt uten alkohol. Effektene kan være ADHD, konsentrasjonsvansker, problemer med minne osv. Når barn blir undersøkt pga. disse vanskene så pleier man ikke å spørre mor om hun drakk alkohol i svangerskapet og i så fall hvor mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 FAS står for føtalt alkoholsyndrom, mens FAE står for føtale alkohol effekter. Det er mange barn som har lærevansker, ADHD osv. uten at det kan relateres til mors alkoholbruk i svangerskapet. Det er imdidlertid slik at hvis mor bruker alkohol i noen mengder i svangerskapet så kan det gi effekter. Ingen vet hvor store mengder så derfor bør gravide kvinner holde seg helt uten alkohol. Effektene kan være ADHD, konsentrasjonsvansker, problemer med minne osv. Når barn blir undersøkt pga. disse vanskene så pleier man ikke å spørre mor om hun drakk alkohol i svangerskapet og i så fall hvor mye. Her segunda. Takk for svar. Da er det vel derfor jeg ikke husker hva andre svarer meg på spørsmålene på sidene og spør om de samme tingene opp i gjenn for når jeg leser i bøker, da glemmer jeg det jeg har lest når jeg er ferdig med boken selv om det kan være en bok som engentlig er beregnet for 4 åringer. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.