Gå til innhold

FAS

Gjest FAS/FAE

Anbefalte innlegg

Gjest FAS/FAE

Kan barn med fas/fae ha adhd eller autisme som tileggsdiagnose? Har barn med fas/fae dårlig impulsskontroll, er urolig eller ukonsentrert? Er det flere med fas/fae enn det er de med adhd? Anonym med fas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apelsin

nei men er det mulig????!!!

Er ikke alle velkommen til å stille spørsmål på siden om det folk lurer på?

Anonym med fas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

FAS står for føtalt alkoholsyndrom, mens FAE står for føtale alkohol effekter. Det er mange barn som har lærevansker, ADHD osv. uten at det kan relateres til mors alkoholbruk i svangerskapet. Det er imdidlertid slik at hvis mor bruker alkohol i noen mengder i svangerskapet så kan det gi effekter. Ingen vet hvor store mengder så derfor bør gravide kvinner holde seg helt uten alkohol.

Effektene kan være ADHD, konsentrasjonsvansker, problemer med minne osv. Når barn blir undersøkt pga. disse vanskene så pleier man ikke å spørre mor om hun drakk alkohol i svangerskapet og i så fall hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest apelsin

FAS står for føtalt alkoholsyndrom, mens FAE står for føtale alkohol effekter. Det er mange barn som har lærevansker, ADHD osv. uten at det kan relateres til mors alkoholbruk i svangerskapet. Det er imdidlertid slik at hvis mor bruker alkohol i noen mengder i svangerskapet så kan det gi effekter. Ingen vet hvor store mengder så derfor bør gravide kvinner holde seg helt uten alkohol.

Effektene kan være ADHD, konsentrasjonsvansker, problemer med minne osv. Når barn blir undersøkt pga. disse vanskene så pleier man ikke å spørre mor om hun drakk alkohol i svangerskapet og i så fall hvor mye.

Her segunda.

Takk for svar.

Da er det vel derfor jeg ikke husker hva andre svarer meg på spørsmålene på sidene og spør om de samme tingene opp i gjenn for når jeg leser i bøker, da glemmer jeg det jeg har lest når jeg er ferdig med boken selv om det kan være en bok som engentlig er beregnet for 4 åringer.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...