Gjest skal man ikke ta men Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Oppdaget at jeg var gravid i uke fem etter å ha tatt 10 vaginale stikkpiller med Flagyl. Dette skal man ikke ta i første del av svangskapet. Gynekologen var ikke noe klar på dette. Er det noen flere som har vært ute for noe lignende? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 ''Graviditet, amming: Ingen holdepunkter for teratogen effekt.'' Klippet fra legemiddelhåndboka. Ingen holdepunkter for skader på fosteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal man ikke ta men Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 ''Graviditet, amming: Ingen holdepunkter for teratogen effekt.'' Klippet fra legemiddelhåndboka. Ingen holdepunkter for skader på fosteret. Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det. http://www.legemiddelhandboka.no/xml/ Kan bare henvise hit.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det. Så søker du selv på medisinen;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal man ikke ta men Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 http://www.legemiddelhandboka.no/xml/ Kan bare henvise hit.... I tillegg hadde jeg drukket alkohol ved en anlending. Ca 4 glass. Flagyl har en antabust effekt. Vet ikke om det forsterker alkoholen i forhold til foster? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det. ''Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metronidazol er vist å være mutagent og karsinogent i gnagere, og skal derfor ikke brukes under graviditet, med mindre det anses som helt nødvendig.'' Står det i felleskatalogen. Men når blir placenta/morkaken dannet? Det burde vel også ha betydning.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 I følge RELIS fører skader på foster i denne perioden til abort: http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=2&S=4393 "Skader på det befruktede egg inntil ca. 3 uker etter befruktning (ca. 5 uker etter begynnelse av siste menstruasjon) fører oftest til abort, mens senere skader enten kan gi abort eller teratogen effekt." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Litt prematur posting av innlegget der, men om du leser resten av svaret fra RELIS høres det uproblematisk ut å ha blitt eksponert for virkestoffet i Flagyl på dette tidspunkt i svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.