Gå til innhold

Flagyl i svangerskapet

Gjest skal man ikke ta men

Anbefalte innlegg

Gjest skal man ikke ta men

Oppdaget at jeg var gravid i uke fem etter å ha tatt 10 vaginale stikkpiller med Flagyl. Dette skal man ikke ta i første del av svangskapet. Gynekologen var ikke noe klar på dette.

Er det noen flere som har vært ute for noe lignende?

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Graviditet, amming:

Ingen holdepunkter for teratogen effekt.''

Klippet fra legemiddelhåndboka. Ingen holdepunkter for skader på fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal man ikke ta men

''Graviditet, amming:

Ingen holdepunkter for teratogen effekt.''

Klippet fra legemiddelhåndboka. Ingen holdepunkter for skader på fosteret.

Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Underlig at det da frarådes så sterkt å ta i første del av svangerskapet. Har søkt en del på nettet og på rotteforsøk er det kreftfremkallende og kan forandre genene. Selv om det ikke er funnet slike funn på mennesker, synes jeg å lese ganske klart at de mener de har forsket for lite på det.

http://www.legemiddelhandboka.no/xml/

Kan bare henvise hit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så søker du selv på medisinen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metronidazol er vist å være mutagent og karsinogent i gnagere, og skal derfor ikke brukes under graviditet, med mindre det anses som helt nødvendig.''

Står det i felleskatalogen. Men når blir placenta/morkaken dannet? Det burde vel også ha betydning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt prematur posting av innlegget der, men om du leser resten av svaret fra RELIS høres det uproblematisk ut å ha blitt eksponert for virkestoffet i Flagyl på dette tidspunkt i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...