Gå til innhold

Spår augustvarme i ABBOR

Anbefalte innlegg

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Fra dagens VG:

''Bjørn Frang fra Finnskogen hører ikke på meteorologene. Selv stoler han på abbor når han nå varsler knalluker i august.

- Om en ukes til kommer finværet til Østlandet, og de første ukene i august blir som en liten indian summer. Fra Østfold og opp til Trysil blir det varmt og godt ganske lenge, forsikrer Frang.''

Her er det bare å finne frem shortsen!!!

Skrevet

Neste uke er det Norway Cup i Oslo. Det er til nesten samme tid hvert år - tror de følger ukenummeret.

Den uka er været nesten aldri litt av hvert i Oslo. Det er enten steikende sol, slik at spillerne må settes under hageslangen og fores med vann og salttabletter, eller høljregn med tilhørende kriseplaner, flytting til grusbaner, oversvømmelse på Ekeberg teltplass der mange av familiene bor, osv.

Det slenger kanskje en unntaksdag innimellom, men stort sett er den uka preget av enten - eller.

Gjest tripple
Skrevet

Weee, jeg tror abboren i likhet med blekkspruten under VM har rett og at jeg får noen knalle uker på mitt nye bosted før høsten setter inn.

Skrevet

Abbor er fantastisk hva gjelder å forutsi været. Ny forskning fra utlandet viser dog at brosme overgår abboren, ikke så mye på nedbør og vind, men helt klart på temperaturvarsel

Fikk en brosme i går, og den viste helt tydelig at det blir kaldere når vi nærmer oss jul.

http://www.godfisk.no/_binary?id=2987

Skrevet

Oh, skrekk! Har en fiskeelskende sønn som alltid får meir abbor enn ørret. Vi spiser de, men har du prøvd å flå en abbor? Blødende hender fra

Skrevet

Jeg antar at han også "forutser" at det blir kaldt, med fare for sne, i januar?

Og regn i Bergen i september og/eller oktober?

:-)

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Jeg antar at han også "forutser" at det blir kaldt, med fare for sne, i januar?

Og regn i Bergen i september og/eller oktober?

:-)

Hetebølge i August er ingen årlig foreteelse på lik linje med Bergensregn i oktober og kulde i januar.

Skrevet

Hetebølge i August er ingen årlig foreteelse på lik linje med Bergensregn i oktober og kulde i januar.

Det blir varmt i august omtrent hvert år.

Det kalles sommer.

Skrevet

Kanskje han bare leste værvarselet på www.yr.no?

'' Sesongvarselet for temperatur for august - oktober 2010 antyder en temperatur som i gjennomsnitt vil ligge 1 - 1,5°C over normalen de fleste steder i landet.

Unntak er deler av høyfjellet i Sør-Norge, hvor varselet antyder i overkant av 1,5 °C over normalen.

– Fra august til oktober kan vi få temperaturer over normalen. Det kan også hende det blir varmere, forteller statsmeteorolog Øyvind Johnsen.''

Kilde: http://www.yr.no/nyheter/1.7211874

Litt skepsis er fint!

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Det blir varmt i august omtrent hvert år.

Det kalles sommer.

Det stemmer ikke. Det blir ikke fint vær og varmebølge hvert år i august (ei heller i juli, noe som årets sommer har vist). Sjekk værstatistikken for de fem siste årene. På østlandet var det kun 2006 som hadde en fin og varm august.

Skrevet

Det stemmer ikke. Det blir ikke fint vær og varmebølge hvert år i august (ei heller i juli, noe som årets sommer har vist). Sjekk værstatistikken for de fem siste årene. På østlandet var det kun 2006 som hadde en fin og varm august.

Det blir helt sikkert varmere enn i januar, i hvert fall...

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Og der slapp han opp for argumenter?

Skrevet

Og der slapp han opp for argumenter?

Nei, det er jo bare underholdende at noen "spår" varmt vær i august, og da særlig etter at værmeldingen ligger på yr.no.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er interessant å se hvordan det maritime liv er i ferd med å ta over for de mer tradisjonelle spåkonene.

Skrevet

Det er interessant å se hvordan det maritime liv er i ferd med å ta over for de mer tradisjonelle spåkonene.

Lurer på om fisk kan forutsi fotballkamper?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det blir helt sikkert varmere enn i januar, i hvert fall...''

Si ikke det. I januar 2007 hadde jeg 15 cm lange tulipaner i hagen min og frisk gressløk. Kulda kom i februar, og tok knekken på alle tulipan og lilje-løkene mine, innkjøpt i Amsterdam. GRRR....

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Nei, det er jo bare underholdende at noen "spår" varmt vær i august, og da særlig etter at værmeldingen ligger på yr.no.

Sier værmeldingen på yr.no noe om varmt og pent vær i august?

Skrevet

''Det blir helt sikkert varmere enn i januar, i hvert fall...''

Si ikke det. I januar 2007 hadde jeg 15 cm lange tulipaner i hagen min og frisk gressløk. Kulda kom i februar, og tok knekken på alle tulipan og lilje-løkene mine, innkjøpt i Amsterdam. GRRR....

Du skulle åpenbart rådført deg med blekkspruten som forutså at Spania kom til å vinne VM. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sier værmeldingen på yr.no noe om varmt og pent vær i august?

Se sitat i innlegg postet 19:21.

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Se sitat i innlegg postet 19:21.

Det sesongvarselet sier ingen ting om det blir varmt og pent i august.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...