Sør Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Det sesongvarselet sier ingen ting om det blir varmt og pent i august. Temperaturen blir ikke over gjennomsnittet med mindre det er sol. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Lurer på om fisk kan forutsi fotballkamper? ;-) Med vennlig hilsen blekksprut er et sjødyr. Er det forskjell på den og en fisk? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Hetebølge i August er ingen årlig foreteelse på lik linje med Bergensregn i oktober og kulde i januar. Det er sjanser for at det blir hetebølge i august og alle lurer på det siden været har vært elendig så langt. Jeg håper virkelig at abboren har rett;-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Det blir helt sikkert varmere enn i januar, i hvert fall... Antageligvis, men i januar 2007 brukte jeg helårssko og lette jakker. Ikke vanlig norsk vinter for å si det sånn. Jeg liker mye bedre abborer somn spår hetebølge i august. En som hadde spådd frost og snø hadde jeg spist med engang;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Lurer på om fisk kan forutsi fotballkamper? ;-) Med vennlig hilsen Før neste VM i fotball skal i hvert fall jeg gå til anskaffelse av en blekksprut, og sørge for at han bistår meg i tippinga. 0 Siter
Sør Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Før neste VM i fotball skal i hvert fall jeg gå til anskaffelse av en blekksprut, og sørge for at han bistår meg i tippinga. Hvis ikke skal den frityrstekes, antar jeg? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Antageligvis, men i januar 2007 brukte jeg helårssko og lette jakker. Ikke vanlig norsk vinter for å si det sånn. Jeg liker mye bedre abborer somn spår hetebølge i august. En som hadde spådd frost og snø hadde jeg spist med engang;-) Det var nok derfor den spådde varme! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 blekksprut er et sjødyr. Er det forskjell på den og en fisk? Tja - den har lengre armer, og er mer intelligent... Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Hvis ikke skal den frityrstekes, antar jeg? Med vennlig hilsen Han går nok i panna så fort jeg taper så mye som en krone pga av hans tips. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Det var nok derfor den spådde varme! :-) Med vennlig hilsen Det hadde jeg gjort også;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 http://www.dagbladet.no/2010/07/27/nyheter/utrenriks/mahmoud_ahmadinejad/blekkspruten_paul/12732212/ En sjelden gang har denne mannen et poeng. 0 Siter
Sør Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 *hostekule* Det ble ikke akkurat slik, gjorde det vel? Kanskje han fikk hjelp av Snåsamannen, i stedet for en blekksprut? ;-) 0 Siter
Gjest ånden i boksen Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 *hostekule* Det ble ikke akkurat slik, gjorde det vel? Kanskje han fikk hjelp av Snåsamannen, i stedet for en blekksprut? ;-) Det var da vært varmt (men, dog, lite sol). 0 Siter
Sør Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Det var da vært varmt (men, dog, lite sol). Det pleier være "varmt" i august, på samme måte som det pleier være kaldt i februar. 0 Siter
morsan Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Det pleier være "varmt" i august, på samme måte som det pleier være kaldt i februar. Jeg så en gang en slags "værmeldings-/værspåings-greie" som var litt artig: Det var en liten planke for å henge på veggen, og ut av den hang en liten hyssingstump. Denne kunne brukes til å spå været, og det var påmalt eller innbrent en tekst med forklaringer på hvordan man skulle tyde værspådommene. Tråd våt = regnvær Tråd hvit = snø Tråd står rett ut = vind Tråd borte = orkan osv. Kanskje det er slik med abborspådommene også? 0 Siter
Sør Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Jeg så en gang en slags "værmeldings-/værspåings-greie" som var litt artig: Det var en liten planke for å henge på veggen, og ut av den hang en liten hyssingstump. Denne kunne brukes til å spå været, og det var påmalt eller innbrent en tekst med forklaringer på hvordan man skulle tyde værspådommene. Tråd våt = regnvær Tråd hvit = snø Tråd står rett ut = vind Tråd borte = orkan osv. Kanskje det er slik med abborspådommene også? *hikste-ler* Knallbra! Med vennlig hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 *hikste-ler* Knallbra! Med vennlig hilsen Apropos vær: Har du hørt om de to søyene som sto på biodens aker og så på solnedgangen, da den søya sa til den andre: "Lurer på hva slags vær vi får i morgen" *blaut* 0 Siter
Sør Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Apropos vær: Har du hørt om de to søyene som sto på biodens aker og så på solnedgangen, da den søya sa til den andre: "Lurer på hva slags vær vi får i morgen" *blaut* :glis: http://wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=fe634304-7138-46a5-b171-148b12ff112c Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.