Gjest Nei til tørk Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Bor med en mann som er helgepappa til en 8 åring som insisterer på å få rumpa tørket etter dobesøk. Jeg synes det er helt på jordet! Jeg slutta å tørke mine gutter i baken da de nærmet seg 5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 ''Jeg slutta å tørke mine gutter i baken da de nærmet seg 5 år.'' Omtrent da var det her også! Men det kan vel tenkes tilfeller og grunner til at gjøres lenger - ikke vet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trebarnsmora Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Ved konfirmasjonsalder bør det være slutt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 I barnehagen til eldstemann her trente de på det siste året før skolestart, ungene tørket selv og de voksne sjekket etterpå. Mulig noen var tidligere ute også, men jentungen fikset det ihvertfall den høsten hun fylte fem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til tørk Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 ''Jeg slutta å tørke mine gutter i baken da de nærmet seg 5 år.'' Omtrent da var det her også! Men det kan vel tenkes tilfeller og grunner til at gjøres lenger - ikke vet jeg. Tror eneste grunnen her er at sønnen liker å behandles som en baby og pappa vil at han skal være baby. Ingen som tørker guttungen i stumpen på skolen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvordan gjør h*n det på skolen? Lærere kan ikke tørke hver og en bak så det vanlige er å prøve å få barn til å være selvhjulpne med dobesøk og av og påkledning før de begynner på skolen. Det er ikke alle som klarer det. Hva tror du er grunnen her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til tørk Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Ved konfirmasjonsalder bør det være slutt! Hehe. Hvis ikke noe skjer før den tid er det kanskje på tide at jeg sier noe? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Tror eneste grunnen her er at sønnen liker å behandles som en baby og pappa vil at han skal være baby. Ingen som tørker guttungen i stumpen på skolen :-) Hvis begge to er enige i dette så trenger det ikke å være noe problem. Får bare håpe at de ikke fortsetter mange år til;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til tørk Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvordan gjør h*n det på skolen? Lærere kan ikke tørke hver og en bak så det vanlige er å prøve å få barn til å være selvhjulpne med dobesøk og av og påkledning før de begynner på skolen. Det er ikke alle som klarer det. Hva tror du er grunnen her? Ungen er veldig avhengig av foreldrene. Sover sammen med mora si. Vil helst sove i vår seng også men jeg har lagt ned veto mot det. Liker å være baby tror jeg og faren hans liker at han er avhengig av han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Enig. Da får de heller gå med møkka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Ungen er veldig avhengig av foreldrene. Sover sammen med mora si. Vil helst sove i vår seng også men jeg har lagt ned veto mot det. Liker å være baby tror jeg og faren hans liker at han er avhengig av han. Dette er ikke noe uvanlig med åtteåringer, men jeg har ikke problemer med å forstå at dette kan være et problem når stebarn vil sove opp i senga. La han få lov å være liten sammen med pappaen sin. Han blir tidsnok stor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til tørk Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Dette er ikke noe uvanlig med åtteåringer, men jeg har ikke problemer med å forstå at dette kan være et problem når stebarn vil sove opp i senga. La han få lov å være liten sammen med pappaen sin. Han blir tidsnok stor. Jeg blander meg lite inn. :-) Men guttene mine som er veldig selvstendige synes det er fryktelig rart. Liker ikke ha mine egne unger i senga heller. De sparker :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg blander meg lite inn. :-) Men guttene mine som er veldig selvstendige synes det er fryktelig rart. Liker ikke ha mine egne unger i senga heller. De sparker :-) Jeg flyktet ofte fra senga før i tiden da jeg hadde mann og små barn;-) Noen synes det er greit og da er det greit. Jeg tror dette går over av seg selv ganske snart;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 De bør da kunne tørke seg selv når de er 8 år og går på s kolen, hvordan klarer de seg på skolen da? Tviler på lærerne kommer og tørker de Jeg husker jeg holdt på lenge og maste på mamma og pappa om å tørke rumpa mi, rett og slett fordi jeg ikke ville bli skitten på hendene hehe, jeg visste godt hvordan jeg skulle tørke... så kunne nok sluttet å rope på de lenge før jeg gjorde. Husker ikke når jeg sluttet bli tørket, men det var i alle fall før jeg begynte på skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 De bør klare sånt selv før de begynner på skolen. I 5-6 årsalderen har de aller fleste armer som er lange nok, slik at de kan lære det uten å grise for mye. Senest da bør man lære dem det synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Slutter meg til de andre som sier at før de begynner på skolen bør de ha klart det! Sønnen min begynner på skolen nå, og han forstår veldig godt at han nå skal klare dette sjøl! Denne sommeren har han blitt selvhjulpen på do! Bra for ham og fint for oss alle 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Tror eneste grunnen her er at sønnen liker å behandles som en baby og pappa vil at han skal være baby. Ingen som tørker guttungen i stumpen på skolen :-) Jeg gjør også enkelte ting for barna mine som de fint kunne klare selv, bare for kosens skyld. Ville bare ikke valgt meg dotørk . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg gjør også enkelte ting for barna mine som de fint kunne klare selv, bare for kosens skyld. Ville bare ikke valgt meg dotørk . He, he, enig med deg der :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg synes det er svært viktig å gjøre unger så selvstendige at de er i stand til å tørke seg selv ved skolestart. En 8 åring skal vel begynne i tredje klasse nå, så såfremt ikke han har spesielle vansker så antar jeg at han klarer seg selv på skolen. En helt annen ting, er at han kanskje savner mer kontakt med pappaen sin, og av den grunn kan prøve å få pappa til hjelpe seg med ting han egentlig klarer selv. Dersom dette er tilfellet, så bør kanskje han og faren finne andre måter hvor pappa kan vise ham omsorg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes det er svært viktig å gjøre unger så selvstendige at de er i stand til å tørke seg selv ved skolestart. En 8 åring skal vel begynne i tredje klasse nå, så såfremt ikke han har spesielle vansker så antar jeg at han klarer seg selv på skolen. En helt annen ting, er at han kanskje savner mer kontakt med pappaen sin, og av den grunn kan prøve å få pappa til hjelpe seg med ting han egentlig klarer selv. Dersom dette er tilfellet, så bør kanskje han og faren finne andre måter hvor pappa kan vise ham omsorg. Tiltredes Frosken, som så mange av dine fornuftige innlegg. Frosken for president! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.