Gå til innhold

Når slutter man å tørke rumpa for de små?

Gjest Nei til tørk

Anbefalte innlegg

Her er dotørk en del av barnehagens "program" for å klargjøre barna til skole. De begynte i vinter (pinessen begynner i første ¨16 august) Og vi fulgte opp hjemme fra tidlig vår. I barnehagen var det bare stas å gjøre selv, hjemme var det hyl & skrik de første gangene. :0) Siden har det gått helt flott og nå er hun så ovenpå at hun spør om jeg er teit når jeg lurer på om det går greit...*knegg*

Men dette er vel mer mannen din sitt problem? Ikke ungens eller ditt..? Hvem tørker når gutten er hos kompiser da? Det der er teit av mannen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger bør absolutt kunne tørke seg selv i baken når de begynner på skolen. En del foreldre må innse at andre ikke synes det er like stor stas å tørke store unger bak.

Men (som jeg gjetter på at andre har kommentert før meg), kan dette "kravet" fra ungens side bunne i at han vil ha oppmerksomhet fra far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes Frosken, som så mange av dine fornuftige innlegg.

Frosken for president!

Enig; jeg stemmer på froskepartiet ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest konsistens

vår gutt er 8 år og må ha hjelp pga avføringens konsistens. Nå plages han med magen da. vi sender med våtservietter på skolen for hjelp, men han må ha assistanse av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha svært tungtveiende grunner for å tørke baken til en 8-åring.

Hva gjør han når han er på skolen?

Lot man være å etterkomme ønsket, ville han nok fort funnet ut av det selv.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I løpet av det siste året før de begynner på skolen bør de lære seg til å tørke seg bak selv.

At en 8 år gammel unge vil bli tørket bak synes jeg virker utrolig merkelig, og jeg hadde absolutt IKKE gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe de må lære før de begynner på skolen. Så 8 år er veldig sent.

Jeg synes det er naturlig at barna lærer dette før de begynner på skolen, så mine tre lærte det i løpet av siste året i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...