Gå til innhold

sliten mor


perj

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har en datter som nærmer seg 6 år.Hun ble bleiefri både dag og natt når hun var 3 år.Så ble det brudd mellom meg og hennes far.Etter en stund begynte hun å tisse seg ut.Jeg snakket med henne om det,men hun gav ingen forklaring.Og jeg kunne ikke knytte det til bruddet.Så traff jeg en ny mann,og min datter likte ham umiddelbart.Må også nevne at hennes ett år eldre søster hadde større problemer med å akseptere denne nye mannen.Men vi brukte masse energi på å vise dem hvor viktige de var.Min yngste datter hadde fremdeles dette tisseproblemet.Så flyttet vi sammen,og ble en familie på 6.(Han har også to barn som er hos oss annenhver helg.)Min datter fikk oftere og oftere dette "uhellet".Til slutt var det oppe i 5 ganger pr.dag,og jeg tok kontakt med lege.Han mente at hun hadde blærekontroll,og at det dreide seg om manipulering.Jeg skulle være likegyldig til problemet,og gi hverken ris eller ros.Hun skulle dessuten ordne opp etter seg selv.Jeg gjorde dette,og det førte til at hun begynte å drite seg ut også.Men jeg fortsatte å følge legens råd,og etter en stund stoppet hun.Plutselig gikk hun tilbake til å tisse seg ut ca.3 ganger i uken.Men nå tisset hun om natten også.Hun gjorde alt for at dette skulle dra seg ut.Skriking,ville ikke gå på do,ville ikke tørke seg,ville ikke skifte truse,osv.Hva gjør man?Nå er situasjonen slik:Hun tisser seg ut ca.2 ganger pr.dag,og ca.annenhver natt.Jeg og samboeren min bruker masse tid og energi på dette,og vi har også snakket med min datter om det.Hun sier at hun ikke klarer å holde seg,men truer også med å tisse seg ut hvis hun ikke får viljen sin.NÅ ER VI SLITNE!Hvilke råd kan du gi?Bør jeg stå opp om natten?Hvordan bør vi forholde oss til problemet generelt?Hvem bør jeg kontakte?Er problemet reelt,eller er dette fortsatt manipulering?Håper på snarlig svar,da dette er veldig frustrerende.På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fungerer hun de dagene/ ukene hun bor hos sin far?

Faren ser hun nesten aldri.Han har ikke stilt opp hverken når vi var i forhold,eller etterpå.Han stikker innom med noe snop i ny og ne...Men hun har det samme problemet når hun er hos farmor,mormor,osv.

Forholdet hun har til faren er noe vi har snakket mye om,og jeg tror faktisk at hun opplever tryggere forhold til en farsfigur nå,enn noensinne med hennes "ekte" pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til perj Det er ikke vanskelig å forstå at slik dere har det nå må være slitsomt.Hvilke råd jeg vil gi?Det er ikke så lett å komme med noe fasitsvar på dette. Din datter bør ha faste dotider.Dvs at hun bør gå på toalettet 5 - 7 ganger pr dag.Hun har muligens utviklet en ustabil blære som nettopp kan oppføre seg som du beskriver. Blæra har etterhvert tatt styringen og ikke henne. Dette er komplisert. Dette kan resultere i at hun nå har et ganske lite blærevolum og som igjen fører til sengevæting. Det er litt vanskelig å si.Jeg vil nok tro at problemet er reelt, og at det ikke er noe hun nå gjør med vilje. Det startet kanskje med det. Du bør sjekke om det finnes en uroterapeut på stedet der dere bor.Snakk med legen om dette En uroterapeut vil kunne snakke med henne og se på noen enkle undersøkelser hvordan bl. a blærevolumet er.Dere bør kunne få noe hjelp for dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...