Gå til innhold

4-åring som snakker konstant

Gjest hilsen en sliten mamma

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en sliten mamma

Har noen gode råd å gi, når man har en 4-åring som prater konstant? Jeg mener langt utover det som er vanlig. Han var tidlig språkutviklet, og har et avansert språk - men skjønner liksom ikke at det er en tid for å prate og en annen for å være stille. Andre kommenterer det med et smil, og syns han er søt - men de har ham jo ikke døgnet rundt slik jeg har.

Jeg er alene med ham og en eldre bror (7) som aldri har vært like pratsom.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Jeg har en treåring som er likedan. Min trøst er at hun legger seg klokka sju, så etter det er det i alle fall stille i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min 4-åring også, og slik har han vært fra han lærte de første ordene som 8 mnd gammel...

Første dag han var i barnehagen sa jeg til personalet at nå var det deres tur til å få gnagsår i ørene... Da var han 2 år.

Han kan være stille (i korte øyeblikk) og han kan vente på tur til å prate (men det er vanskelig).

Nå bare gleder jeg meg til han lærer å skrive, så kan han skrive ned noe av det han skravler om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksentid

Her pleier vi å si når vi voksne vil ha voksentid. Med det samme var det protester men nå er det ikke noe problem lenger. Barna går da enten ut i hagen eller på et annet rom og leker, spiller spill eller ser på TV. Forklar at du vil ha litt en stund for deg selv på en rolig måte. Du vil sikkert få protester med det samme men vær bestemt. Etterhvert skjønner han det nok og aksepterer det. Så når du har hvilt deg en halvtimes tid så er du til stede for barnet ditt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...