Gjest Mammas lille gutt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Gutten min er 22 mnd og skal begynne i barnehage. Da skal han sove ute i vogn. Hva passer å bruke i vogna nå? Ett pledd over han eller voksipose?. Det er jo sommer men ikke så varmt i Trondheim 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hvis voksiposen er såkalt vinterpose ville jeg brukt pledd eller annet tynt teppe. I barnehagen hvor jeg arbeider er det altfor mange småbarn som har utstyr beregnet til vinterbruk i vogna. Greit nok at sommeren ikke har vært av det varme slaget, men det er varmt og lunt nedi ei barnevogn. Gjem voksien til kuldegradene kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen - og så kan de avgjøre hva som skal brukes hvilke dager. Det kan variere mye i temperatur fra dag til dag, og en dag kan kanskje body og voksipose være riktig, mens varme klær og tepper kan være riktig en annen dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen - og så kan de avgjøre hva som skal brukes hvilke dager. Det kan variere mye i temperatur fra dag til dag, og en dag kan kanskje body og voksipose være riktig, mens varme klær og tepper kan være riktig en annen dag. ''Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen -'' I "vår" barnehage ville du fått mestparten med deg hjem igjen. Det er begrenset hvor mye plass en har til oppbevaring av slikt i barnehagen. Og ikke minst skal det holdes orden på hvem sakene tilhører. Vintertøy og utstyr oppbevares ikke i barnehagen over sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg syns det er altfor varmt ennå til voksipose, har selv en slags termopose med fleece innvendig til vesla, men syns den er for varm ennå, så sendte bare med et stort fleecepledd de kan brette flere ganger om d blir kaldt, sendte også med en fleecedress til litt kaldere dager, men er litt tidlig ennå. I september kan du kanskje begynne å sende med voksiposen. På vår barnehage har de kroker i gangen hvor de henger voksiposene, så sånn sett er de ikke i veien lagringsmessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Står valget mellom voksi og pledd, ville jeg def valgt pleddet, aller helst et fleecepledd. Ellers er det mange av barna der jeg jobber som bruker en lett dyne om sommerhalvåret, og så får de voksi eller annen vinterpose når kulda kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Ja takk, begge deler. :-) Voksi med sommerdyne høres deilig ut i 13 plussgrader og regn. (Det er tilfellet her akkurat nå... Trøndersk sommer.) Og et pledd høres flott ut på litt varmere dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 ''Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen -'' I "vår" barnehage ville du fått mestparten med deg hjem igjen. Det er begrenset hvor mye plass en har til oppbevaring av slikt i barnehagen. Og ikke minst skal det holdes orden på hvem sakene tilhører. Vintertøy og utstyr oppbevares ikke i barnehagen over sommeren. Voksipose er strengt tatt ikke vintertøy, det brukes om høsten også. Dessuten; har de plass til voksipose har de også plass til to pledd, det tar jo ikke noe større plass. Jeg skjønner poenget da, vi har egen lagring for soveting - så her er det ikke noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.