Gå til innhold

Voksipose eller pledd?

Gjest Mammas lille gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Mammas lille gutt

Gutten min er 22 mnd og skal begynne i barnehage. Da skal han sove ute i vogn. Hva passer å bruke i vogna nå? Ett pledd over han eller voksipose?. Det er jo sommer men ikke så varmt i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Hvis voksiposen er såkalt vinterpose ville jeg brukt pledd eller annet tynt teppe. I barnehagen hvor jeg arbeider er det altfor mange småbarn som har utstyr beregnet til vinterbruk i vogna. Greit nok at sommeren ikke har vært av det varme slaget, men det er varmt og lunt nedi ei barnevogn. Gjem voksien til kuldegradene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen - og så kan de avgjøre hva som skal brukes hvilke dager. Det kan variere mye i temperatur fra dag til dag, og en dag kan kanskje body og voksipose være riktig, mens varme klær og tepper kan være riktig en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen - og så kan de avgjøre hva som skal brukes hvilke dager. Det kan variere mye i temperatur fra dag til dag, og en dag kan kanskje body og voksipose være riktig, mens varme klær og tepper kan være riktig en annen dag.

''Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen -''

I "vår" barnehage ville du fått mestparten med deg hjem igjen. Det er begrenset hvor mye plass en har til oppbevaring av slikt i barnehagen. Og ikke minst skal det holdes orden på hvem sakene tilhører. Vintertøy og utstyr oppbevares ikke i barnehagen over sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septembermum

Jeg syns det er altfor varmt ennå til voksipose, har selv en slags termopose med fleece innvendig til vesla, men syns den er for varm ennå,

så sendte bare med et stort fleecepledd de kan brette flere ganger om d blir kaldt,

sendte også med en fleecedress til litt kaldere dager, men er litt tidlig ennå.

I september kan du kanskje begynne å sende med voksiposen.

På vår barnehage har de kroker i gangen hvor de henger voksiposene, så sånn sett er de ikke i veien lagringsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står valget mellom voksi og pledd, ville jeg def valgt pleddet, aller helst et fleecepledd. Ellers er det mange av barna der jeg jobber som bruker en lett dyne om sommerhalvåret, og så får de voksi eller annen vinterpose når kulda kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja takk, begge deler. :-)

Voksi med sommerdyne høres deilig ut i 13 plussgrader og regn. (Det er tilfellet her akkurat nå... Trøndersk sommer.)

Og et pledd høres flott ut på litt varmere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Jeg ville ha levert både et saueskinn, et tynt teppe (type helseteppe), et tykkere teppe (ull eller fleece) og voksipose i barnehagen -''

I "vår" barnehage ville du fått mestparten med deg hjem igjen. Det er begrenset hvor mye plass en har til oppbevaring av slikt i barnehagen. Og ikke minst skal det holdes orden på hvem sakene tilhører. Vintertøy og utstyr oppbevares ikke i barnehagen over sommeren.

Voksipose er strengt tatt ikke vintertøy, det brukes om høsten også. Dessuten; har de plass til voksipose har de også plass til to pledd, det tar jo ikke noe større plass.

Jeg skjønner poenget da, vi har egen lagring for soveting - så her er det ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...