Gjest Litt stressa nå Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg er gravid - 6 uker i dag. På torsdag begynte jeg å kjenne kvalmen, og hele helga har jeg vært SKIKKELIG kvalm. Jeg har også vært vanvittig trøtt, og måttet legge meg en halvtime flere ganger om dagen. Helt til i går ettermiddag. Da forsvant plutselig kvalmen, og trettheten også egentlig. I dag har jeg gått tilbake i en meget aktiv jobb etter ferien, og verken følt kvalme eller tretthet. Så nå blir jeg jo litt bekymret da selvsagt... Det er absolutt deilig å være våken og uten kvalme, men er dette et dårlig tegn tro? I mitt forrige svangerskap blei jeg kvalm til nogenlunde samme tid, og fortsatte å være kvalm og kaste opp helt til fødselen. Så tre dager??! Det stresser meg litt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det var litt rart ja, at symptomene ble borte på den måten... Har du smerter, eller blødning da? Tror jeg ville kontaktet lege eller jordmor. Kan være greit å sjekke om HCG nivået utvikler seg som normalt, eller om det har sunket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det var litt rart ja, at symptomene ble borte på den måten... Har du smerter, eller blødning da? Tror jeg ville kontaktet lege eller jordmor. Kan være greit å sjekke om HCG nivået utvikler seg som normalt, eller om det har sunket. Har ingen smerter eller blødning. Har tenkt det jeg også, at jeg kunne måle hcgnivået over et par dager, men så jobber jeg jo fult nå, og jobben skal helst ikke vite om dette enda. Litt vanskelig å få til da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Har ingen smerter eller blødning. Har tenkt det jeg også, at jeg kunne måle hcgnivået over et par dager, men så jobber jeg jo fult nå, og jobben skal helst ikke vite om dette enda. Litt vanskelig å få til da... Kan du ikke bare gå til legen uten å forklare hvorfor, på jobb da? Det hadde jeg gjort. Det blir jo to ganger tett på hverandre, og det kan jo kanskje virke litt rart, men da hadde jeg bare sagt at jeg skulle ta noen blodprøver som skulle tas slik... Det kunne jo vært for hva som helst egentlig, fins så mye rart man kan lide av... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Kan du ikke bare gå til legen uten å forklare hvorfor, på jobb da? Det hadde jeg gjort. Det blir jo to ganger tett på hverandre, og det kan jo kanskje virke litt rart, men da hadde jeg bare sagt at jeg skulle ta noen blodprøver som skulle tas slik... Det kunne jo vært for hva som helst egentlig, fins så mye rart man kan lide av... Jo, det kan jeg jo. Men det føles veldig rart å lyve for kollegaer på en så liten arbeidsplass. Dessuten - hvis alt er ok, så vil de jo skjønne seinere, at de legetimene hadde med svangerskapet å gjøre. Hmm... Dersom det ikke er ok inni der, hva vil så skje? Hvor lenge kan man gå slik før kroppen gjør noe med det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ventet på kvalmen i 2 svangerskap men den kom aldri, hadde kanskje en dag eller to. Men alt gikk fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ventet på kvalmen i 2 svangerskap men den kom aldri, hadde kanskje en dag eller to. Men alt gikk fint Takk:-) Hadde jeg bare ikke vært kvalm, så hadde jeg vel bare vært glad til, men det er jo dette at jeg blei så innmari kvalm, og så forsvant det helt plutselig! Men det er vel sikkert mulig å ha et sunt svangerskap på denne måten også... Ikke sikker på at jeg får fred i sjelen før jeg får sjekket men! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jo, det kan jeg jo. Men det føles veldig rart å lyve for kollegaer på en så liten arbeidsplass. Dessuten - hvis alt er ok, så vil de jo skjønne seinere, at de legetimene hadde med svangerskapet å gjøre. Hmm... Dersom det ikke er ok inni der, hva vil så skje? Hvor lenge kan man gå slik før kroppen gjør noe med det? Det er vel ikke å juge å bare si at man skal til legen, uten å oppgi grunn. Det er vel bare å ikke fortelle hele sannheten, og det er vel lov. Ikke alltid folk har krav på å få vite alt... Nå kan det jo godt hende at alt er bra med spiren din, men det finns også noe som heter missed abortion. Det vil si at fosteret dør, uten at du spontanaborterer... Når kvalmen plutselig blir borte er det nærliggende å tro at hormonnivået har sunket, og etter hva jeg har lest, kan det indikere missed abortion. Men nå er jeg bare en mor selv, som grunnet interesse for temaet, har satt meg ganske godt inn i dette... Jeg er ikke hverken lege eller jordmor... Kvalmen kan jo komme å gå litt i svangerskapet. Men det er jo som sagt litt påfallende at du plutselig ikke føler deg gravid lenger da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det er vel ikke å juge å bare si at man skal til legen, uten å oppgi grunn. Det er vel bare å ikke fortelle hele sannheten, og det er vel lov. Ikke alltid folk har krav på å få vite alt... Nå kan det jo godt hende at alt er bra med spiren din, men det finns også noe som heter missed abortion. Det vil si at fosteret dør, uten at du spontanaborterer... Når kvalmen plutselig blir borte er det nærliggende å tro at hormonnivået har sunket, og etter hva jeg har lest, kan det indikere missed abortion. Men nå er jeg bare en mor selv, som grunnet interesse for temaet, har satt meg ganske godt inn i dette... Jeg er ikke hverken lege eller jordmor... Kvalmen kan jo komme å gå litt i svangerskapet. Men det er jo som sagt litt påfallende at du plutselig ikke føler deg gravid lenger da! Det var nettopp dette jeg tenker på - missed abortion. Hvor lenge kan man gå slik, veit du det? Kroppen må jo før eller siden forstå greia? Eller? Gruff... Kanskje jeg kunne kjøre til legen med ei urinprøve i pausa på jobben bare? De trenger vel ikke annet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikke67 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det var nettopp dette jeg tenker på - missed abortion. Hvor lenge kan man gå slik, veit du det? Kroppen må jo før eller siden forstå greia? Eller? Gruff... Kanskje jeg kunne kjøre til legen med ei urinprøve i pausa på jobben bare? De trenger vel ikke annet? Nå har jeg aldri hatt MA (missed abortion) selv, men jeg har lest mye om det. Enkelte oppdager det ikke før de er ganske langt på vei. 14 uker f.eks. og da blir de lagt inn til utskrapning... Tror ikke det holder med urinprøve for å måle nøyaktig HCG-nivå. Det er nok blodprøve som gjelder. Folk som har hatt MA og hatt utskrapning kan få positive graviditetstester i over en måned etter utskrapningen. Tror det er det eneste de får ut av en urinprøve, hvorvidt det er HCG til stede eller ikke.... Og det vil det jo være tilstede hos deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Du kan jo alltids ringe legen og forhøre deg. Men jeg var altså sånn som du beskriver i det første svangerskapet mitt: hadde vært kvalm og uggen de aller første ukene, og så poff! ble det borte da jeg var ca 9-10 uker på vei. Og det kom ikke tilbake, men ungen kom frisk og fin når hun skulle :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg var ganske urolig i begge svangerskap, så jeg ebstilte meg tidlig ul hos privat gynekolog begge gangene - bare for å få bekreftet at det var noe der inne, og at det var i live... Dette var da jeg var rundt 8 uker, men hjertet begynner vel å slå litt før det? Du kan sikkert dette bedre enn meg, jeg husker ikke lenger :-) Litt dyrt, men verdt pengene synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jo, det kan jeg jo. Men det føles veldig rart å lyve for kollegaer på en så liten arbeidsplass. Dessuten - hvis alt er ok, så vil de jo skjønne seinere, at de legetimene hadde med svangerskapet å gjøre. Hmm... Dersom det ikke er ok inni der, hva vil så skje? Hvor lenge kan man gå slik før kroppen gjør noe med det? Dette er ikke noe kolleger eller sjefer har noe med - verken nå eller senere. Eller mener du virkelig at de om 8 mnd vil huske at du var to ganger hos legen for trekvert år siden? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiden Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ventet på kvalmen i 2 svangerskap men den kom aldri, hadde kanskje en dag eller to. Men alt gikk fint Og jeg har 5 sv.skap uten én eneste dag med kvalme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det trenger slett ikke være noe dårlig tegn. Men det kan være greit å sjekke HCG-nivået slik det foreslås under her. Ellers kan det bli lenge å vente og være bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.