Gå til innhold

Hvilken madrass?

Gjest bytte ut?

Anbefalte innlegg

Gjest bytte ut?

Barna mine ligger på helt enkle, billige skumgummimadrasser. De har aldri klaget over at de ligger vondt. Har madrassene noe å si for barnas rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tror ikke madrassen har så mye å si for barn som for voksne.

Skumgummi er nok helt ok, så lenge det er tilstrekkelig utlufting: Det bør være sprinkler e.l. under madrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maitresse

Om det er skadelig, vet jeg ikke, men jeg ville ikke likt sjøl å ligge på skumgummi hver natt.

Vi har kjøpt ordentlige madrassar til ungene på IKEA, i voksne størrelser som de kan ha noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Om det er skadelig, vet jeg ikke, men jeg ville ikke likt sjøl å ligge på skumgummi hver natt.

Vi har kjøpt ordentlige madrassar til ungene på IKEA, i voksne størrelser som de kan ha noen år.

''Vi har kjøpt ordentlige madrassar til ungene på IKEA''

Hva er en ordentlig madrass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Det tviler jeg på.

Vi nordmenn er mer plaget av ryggplager nå en det vi var for endel år tilbake. Merkelig det, da veldig mange av oss har invistert i senger til 20 000,- og oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det tviler jeg på.

Vi nordmenn er mer plaget av ryggplager nå en det vi var for endel år tilbake. Merkelig det, da veldig mange av oss har invistert i senger til 20 000,- og oppover..

At man er mer plaget med ryggplager nå enn tidligere har nok mer med stillesittende liv enn med kvaliteten på madrasser å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting som har ødelagt så mange rygger som Happy- og Club8-møblene på 70- og 80-tallet, i følge min fysioterapeut. De hadde jo tynne skumgummimadrasser, ofte på sponplate. Og "alle" skulle ha dem. Fysioterapeuten nevnte også ei vektgrense når det gjalt skumgummimadrass. Så invester i skikkelige madrasser til ungene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet ut til jentene nå. De har ligget på skumgummimadrasser, men får Svane Classic nå. De er 9 og 10 år gamle og veier i underkant av 30 kg. Eldstemor har klaget litt over at hun synes madrassen sin er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på 8 og 10 har Jensen-madrasser og er veldig fornøyde. Jenta er under skolealder og har fortsatt skumgummi + overmadrass av den litt tynnere sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...