Gå til innhold

Sukk - barna våre er blitt store

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Vi er på ferie i Sverige, og har vært i Astrid Lindgrens Verden i dag. Barna er 6, 9 og 11 år - og vi var der sist for 6 år siden, da hun minste var 5 mnd. Da var det helt fantastisk. Denne gangen tenkte vi det skulle være topp for hun minste, og ganske greit for de to største.

Men - sukk - vi opplevde at dette har vi dessverre vokset i fra. Parken var helt grei den, og den var trolig omtrent slik den var for 6 år siden, men barna var så store, og det var liksom ikke det helt store.... Parken åpnet 10, vi var der nærmere halv tolv. Hadde tenkt å være der til de stengte klokka 20, men da klokka var 17 var alle fem veldig mette og klare til å gå....

Sukk.. det er jo litt vemodig da.... Vi sa til dem at dette var siste gangen vi var der, og at neste gang fikk de invitere oss med som besteforeldre når de selv får barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

10

• Katt-ja

4

• laban

3

• grot

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg satt akkurat og tenkte på det samme. Vi kom hjem fra Danmarkk i natt etter å ha vært noen dager på Rønbjerg feriesenter med 12- åringen. Det var et nydelig sted og egnetlig nok av tilbud til de litt større ungene men det var stort sett bare smått der. Alt var kjedlig i følge junior, det eneste som var litt ok var å være i badeanlegget.

Han ga klart uttrykk for at en slik ferie gidder han ikke å være med på flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi merker det hos oss også. Før i feriene har ungene lekt og lekt, men i år har tydeligvis storebror (11) rykket et hakk unna lillesøster (8,5) for disse ukene har de kranglet mer enn de har lekt. Foreslår jeg en aktivitet for dem sier den ene" ja" og den andre "nei" av rent prinsipp virker det som. I tillegg har lillesøster vært syk deler av sommeren og er ekstremt nærtagende, så hun hyler for den minste ting.

Tror kanskje Tivoli i København, Tusenfryd og Sommarland i Bø er mer passende for aldersgruppa forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Vi hadde samme erfaring da vi var i Mummidalen i Finland. Jeg husker ikke lenger hvor gamle barna var da, men de var for store. De syntes det hele var svært kjedelig, og vi som hadde dratt så langt bare for at de skulle få oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Vi var på Junibakken ved Grøna Lund i Stockholm i sommer og jeg tror faktisk at tantene og mamma koste seg hakket mer enn 9- og 11-åringen. :o) Selv om ungene også syntes det var fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi merker det hos oss også. Før i feriene har ungene lekt og lekt, men i år har tydeligvis storebror (11) rykket et hakk unna lillesøster (8,5) for disse ukene har de kranglet mer enn de har lekt. Foreslår jeg en aktivitet for dem sier den ene" ja" og den andre "nei" av rent prinsipp virker det som. I tillegg har lillesøster vært syk deler av sommeren og er ekstremt nærtagende, så hun hyler for den minste ting.

Tror kanskje Tivoli i København, Tusenfryd og Sommarland i Bø er mer passende for aldersgruppa forøvrig...

Tusenfryd og Somsaland er gøy en dag eller to men hva skal man fylle 3 uker med? Vi har vært på familiebesøk på vestlandet en uke, det var greit for 12-åringen for da hadde han en jevngammel kompis og de var ute og fisket hver dag.

Vi var 5 dager på hytta på fjellet, skikkelig gammeldags hytte uten vann og strøm og ganske avsides.Dette ble akseptert fordi vi hadde med oss bestevennen hans, men begge guttene kjedet seg store deler av dagen.

Denne uken har vi som nevnt vært på et feriesenter i Danmark, det var også kjedelig, det er nesten så jeg begynner å grue til neste års sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt akkurat og tenkte på det samme. Vi kom hjem fra Danmarkk i natt etter å ha vært noen dager på Rønbjerg feriesenter med 12- åringen. Det var et nydelig sted og egnetlig nok av tilbud til de litt større ungene men det var stort sett bare smått der. Alt var kjedlig i følge junior, det eneste som var litt ok var å være i badeanlegget.

Han ga klart uttrykk for at en slik ferie gidder han ikke å være med på flere ganger.

Han høres en smule storforlangende ut da..... tror han skulle fått prøvd seg en sommer helt uten ferietur jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Ja, sånn er det. :-) Opplevde noe lignende selv tidligere i sommer da vi skulle i dyreparken i Kr.sand. Vi har vært der et par ganger tidligere også, og da var det meste gøy. Men nå "gadd" de ikke være der for det var så "kjedelig å se på dyr". Hadde tenkt å kjøpe kombibilett til både dyreparken og det nye badelandet. Men endte opp med kun Badelandet. Helt ok for meg, men jeg husker at jeg tenkte at de nå begynner å bli store. De er 10 og 11 år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd og Somsaland er gøy en dag eller to men hva skal man fylle 3 uker med? Vi har vært på familiebesøk på vestlandet en uke, det var greit for 12-åringen for da hadde han en jevngammel kompis og de var ute og fisket hver dag.

Vi var 5 dager på hytta på fjellet, skikkelig gammeldags hytte uten vann og strøm og ganske avsides.Dette ble akseptert fordi vi hadde med oss bestevennen hans, men begge guttene kjedet seg store deler av dagen.

Denne uken har vi som nevnt vært på et feriesenter i Danmark, det var også kjedelig, det er nesten så jeg begynner å grue til neste års sommerferie.

Kjenner en del ungdommer som har vært med på opplegg i regi av aktivcamps de to siste årene, og de har vært usedvanlig godt fornøyde. De har fått tilfredsstilt aktivitetsbehovene fullt ut, og to av dem er nå godt fornøyd med hytteferie på Sørlandet i etterkant...*s* Kanskje ungdommer har godt av å feriere litt alene også - selvfølgelig forutsatt at familiens økonomi tillater det.

Se www.aktivcamps.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Mener du på alvor at dere besøker flere parker på en og samme ferie??? Vi har vært på tusenfryd i år og vi var på legeland/lalandia i fjor. Hjelpes, ungene må da få oppleve litt annet enn disse parkene!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg synes også det var litt vemodig i år. Først var det 3 barn som var med oss på ferie. Så har det vært 2 barn i noen år. Men plutselig i år var det bare 1 barn som ville være med og det kom litt tidligere enn jeg var forberdet på, men slik er livets gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2 store og 2 mellomstore

Mener du på alvor at dere besøker flere parker på en og samme ferie??? Vi har vært på tusenfryd i år og vi var på legeland/lalandia i fjor. Hjelpes, ungene må da få oppleve litt annet enn disse parkene!!?

He-he, da skulle dere vært med oss på ferie - vi kjøper årskort i en park når vi er i nærheten. Og bruker den masse - før vi reiser videre til en annen park. :-)

Karuseller er kjempegøy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Ja, sånn er det. :-) Opplevde noe lignende selv tidligere i sommer da vi skulle i dyreparken i Kr.sand. Vi har vært der et par ganger tidligere også, og da var det meste gøy. Men nå "gadd" de ikke være der for det var så "kjedelig å se på dyr". Hadde tenkt å kjøpe kombibilett til både dyreparken og det nye badelandet. Men endte opp med kun Badelandet. Helt ok for meg, men jeg husker at jeg tenkte at de nå begynner å bli store. De er 10 og 11 år. :-)

Vi var også i dyreparken i år og på kveldsforestillingen på Kaptein sabeltann som begynner 23.00 om kvelden.

Jeg må si jeg stusset da jeg satte meg ned og kikket meg rundt. Jeg tenkte: Hva har alle disse småbarna her og gjøre så sent om kvelden og vil de ha noen glede av det? Jeg så noen som sovnet før forestilligen startet og noen som sovnet underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Vi var også i dyreparken i år og på kveldsforestillingen på Kaptein sabeltann som begynner 23.00 om kvelden.

Jeg må si jeg stusset da jeg satte meg ned og kikket meg rundt. Jeg tenkte: Hva har alle disse småbarna her og gjøre så sent om kvelden og vil de ha noen glede av det? Jeg så noen som sovnet før forestilligen startet og noen som sovnet underveis.

He he, ja du kan så si. Har tenkt på det selv. Mange av dem er så små at de egentlig ikke skjønner noe av det som foregår.

Vi var på "Folk og røvere i Kardemommeby" da barna var rundt 6-7 år. Da var det også folk med smårollinger der som ikke skjønte bæret av hva som foregikk. Noen hylte og gråt, andre løp og herjet rundt. (Irriterende) Og noen sov på foreldrenes fang. Hva er liksom vitsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Mener du på alvor at dere besøker flere parker på en og samme ferie??? Vi har vært på tusenfryd i år og vi var på legeland/lalandia i fjor. Hjelpes, ungene må da få oppleve litt annet enn disse parkene!!?''

Vi besøker som regel bare èn park i ferien. Vi har rett og slett ikke råd til å besøke flere parker. Det er jo så sinnsykt dyrt!

Så her i Norge må vi velge ut en park hvert år. Barna har fått vært i de viktigste parkene her iallefall, slik som Dyreparken i Kr.sand, Bø Sømmarland, Kongeparken i Sandnes, og nå det nye Badelandet i Kr. sand. Hunderfossen på Lillehammer har vi ikke fått vært i, men nå er det vel for seint. De ville nok sikkert bare ha syntes det var kjedelig der. Men Tusenfryd er et ønske for neste ferie.

Legoland og Liseberg har vi også vært i, men kunne godt tenke oss å dra tilbake dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte mener du det er så fryktelig at man er innom mer enn én park i løpet av 3 - 4 ukers ferie med barn i 12-årsalderen? Tror du ikke de opplever noe mer i løpet av sommeren selv om man ikke har noen maksgrense på ett parkbesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine 4, har 3 flyttet hjemmefra i løpet av de siste 4 år... av dem reiste yngstemann i førstegangstjeneste i sommer... HVOR ble alle årene av!?

Til høsten er det bare meg og yngstemann igjen i vårt lille hus - som plutselig føles så stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja slik er det bare. Jeg vil nok tro alderen på barna dine var langt "riktigere" sist gang dere var der:-) Har hørt mye positivt om den parken men har ikke vært der selv. Gutta mine er skrekkelig pysete når det gjelder karuseller og slikt så vi har ikke oppsøkt de store parkene som Tusenfryd o.a. De er fem og åtte og klarer seg fortsatt en god stund med de aller minste fornøyelsesparkene. Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja slik er det bare. Jeg vil nok tro alderen på barna dine var langt "riktigere" sist gang dere var der:-) Har hørt mye positivt om den parken men har ikke vært der selv. Gutta mine er skrekkelig pysete når det gjelder karuseller og slikt så vi har ikke oppsøkt de store parkene som Tusenfryd o.a. De er fem og åtte og klarer seg fortsatt en god stund med de aller minste fornøyelsesparkene. Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)

''Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)''

Det varer dessverre ikke så mange år at det er kult å kjøre karussel sammen med foreldre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...