Gå til innhold

Sukk - barna våre er blitt store

Gjest prust

Anbefalte innlegg

''Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)''

Det varer dessverre ikke så mange år at det er kult å kjøre karussel sammen med foreldre :(

Tror du har rett i at den perioden er raskt forbigående ja... Men jeg kan sitte i vogna bak...eller..?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

10

• Katt-ja

4

• laban

3

• grot

3

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

På hvilken måte mener du det er så fryktelig at man er innom mer enn én park i løpet av 3 - 4 ukers ferie med barn i 12-årsalderen? Tror du ikke de opplever noe mer i løpet av sommeren selv om man ikke har noen maksgrense på ett parkbesøk?

Hehe, jeg syns bare det er så vanvittig dyrt å være i disse parkene, men så finnes det sikkert rikere folk enn meg der ute...

I tillegg mener jeg at det er å skjemme vekk barna med å dra fra park til park. Men det er MIN mening, og den har jeg vel lov å ytre her på DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns bare det er så vanvittig dyrt å være i disse parkene, men så finnes det sikkert rikere folk enn meg der ute...

I tillegg mener jeg at det er å skjemme vekk barna med å dra fra park til park. Men det er MIN mening, og den har jeg vel lov å ytre her på DOL?

Joda, det var bare utrykksmåten jeg syntes var litt vel bastant.

Er man f.eks. i to parker i løpet av 4 uker, blir man ikke nødvendigvis verken bortskjemt eller fratatt andre opplevelser. Synes altså jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i at den perioden er raskt forbigående ja... Men jeg kan sitte i vogna bak...eller..?:-)

''Men jeg kan sitte i vogna bak...eller..?:-)''

Nja, kanskje en kort periode. Etter det kan dere ikke være på tivoliet på samme dagen engang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Joda, det var bare utrykksmåten jeg syntes var litt vel bastant.

Er man f.eks. i to parker i løpet av 4 uker, blir man ikke nødvendigvis verken bortskjemt eller fratatt andre opplevelser. Synes altså jeg.

Det var avidi som lurt på hva man skulle fylle tre -fire uker med... Fikk inntrykk av at det var for lite førnøyelsesparker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

He he, ja du kan så si. Har tenkt på det selv. Mange av dem er så små at de egentlig ikke skjønner noe av det som foregår.

Vi var på "Folk og røvere i Kardemommeby" da barna var rundt 6-7 år. Da var det også folk med smårollinger der som ikke skjønte bæret av hva som foregikk. Noen hylte og gråt, andre løp og herjet rundt. (Irriterende) Og noen sov på foreldrenes fang. Hva er liksom vitsen da?

Men hva gjør du da, hvis du har store og små barn? Joda, pappa kan feks bli med de største, men det erjo kjekkest om alle deler opplevelsen. Syns dere er storforlangende om dere innbiller dere at det skal være fred og ro på slike forestillinger.

Det blir omtrent slik som min svigermor som klaget på ungestøy på påskefrokost i barnehagen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg synes også det var litt vemodig i år. Først var det 3 barn som var med oss på ferie. Så har det vært 2 barn i noen år. Men plutselig i år var det bare 1 barn som ville være med og det kom litt tidligere enn jeg var forberdet på, men slik er livets gang:-)

Hvor gamle er de som ikke vil bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men hva gjør du da, hvis du har store og små barn? Joda, pappa kan feks bli med de største, men det erjo kjekkest om alle deler opplevelsen. Syns dere er storforlangende om dere innbiller dere at det skal være fred og ro på slike forestillinger.

Det blir omtrent slik som min svigermor som klaget på ungestøy på påskefrokost i barnehagen..!

Vi har pleid å forberede ungene før reisen. Vi pleier å si at det vil være noe moro for alle, men ikke samtidig. Dvs vi drar på aktiviteter som lillesøster liker- og storebror hater og vica versa. Vi pleier også si vi forventer at de ikke surmuler under aktiviteter de ikke liker.

Vi reiser som familie- og vi er ulike mennesker. Når vi drar som gruppe, så må vi være tolerant for hverandres ulike interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vi har pleid å forberede ungene før reisen. Vi pleier å si at det vil være noe moro for alle, men ikke samtidig. Dvs vi drar på aktiviteter som lillesøster liker- og storebror hater og vica versa. Vi pleier også si vi forventer at de ikke surmuler under aktiviteter de ikke liker.

Vi reiser som familie- og vi er ulike mennesker. Når vi drar som gruppe, så må vi være tolerant for hverandres ulike interesser.

dere er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Takk. :-)

Men ikke like flinke å få lagt ungdom tidlig på sommerkvelder. ;-)

;-) Bra du ikke er flink til alt du heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja slik er det bare. Jeg vil nok tro alderen på barna dine var langt "riktigere" sist gang dere var der:-) Har hørt mye positivt om den parken men har ikke vært der selv. Gutta mine er skrekkelig pysete når det gjelder karuseller og slikt så vi har ikke oppsøkt de store parkene som Tusenfryd o.a. De er fem og åtte og klarer seg fortsatt en god stund med de aller minste fornøyelsesparkene. Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)

Alle våre er skikkelig modige når det gjelder karuseller og alt som går fort og alt som går rundt. Hvor de har det fra, aner jeg ikke, for både jeg og pappaen er skikkelig pingler! Heldigvis begynner tiden å nærme seg at de kan kjøre alene uten voksne i sånne grufulle greier. Både jeg og pappaen har måtte pine oss gjennom noen berg-og dalbaner og karuseller for at de skulle ha det gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine 4, har 3 flyttet hjemmefra i løpet av de siste 4 år... av dem reiste yngstemann i førstegangstjeneste i sommer... HVOR ble alle årene av!?

Til høsten er det bare meg og yngstemann igjen i vårt lille hus - som plutselig føles så stort :)

Det må jammen kjennes rart ja, når barna flytter ut....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sånn er det. :-) Opplevde noe lignende selv tidligere i sommer da vi skulle i dyreparken i Kr.sand. Vi har vært der et par ganger tidligere også, og da var det meste gøy. Men nå "gadd" de ikke være der for det var så "kjedelig å se på dyr". Hadde tenkt å kjøpe kombibilett til både dyreparken og det nye badelandet. Men endte opp med kun Badelandet. Helt ok for meg, men jeg husker at jeg tenkte at de nå begynner å bli store. De er 10 og 11 år. :-)

Vi bor jo i Kristiansand, og har som regel årskort i Dyreparken. Vi hadde i fjor, men ikke i år - skal ha neste år igjen.

Det er helt klart at ungene nå synes det er gøyere med aktivitetene enn med dyrene - men de synes heldigvis fremdeles at der litt koselig å kikke på dyrene.

Vi hadde én dag der i sommer, og da valgte vi Badelandet. Moro for både voksne og barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg kan sitte i vogna bak...eller..?:-)''

Nja, kanskje en kort periode. Etter det kan dere ikke være på tivoliet på samme dagen engang ;-)

Men sjåfør vil de vel gjerne ha..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme erfaring da vi var i Mummidalen i Finland. Jeg husker ikke lenger hvor gamle barna var da, men de var for store. De syntes det hele var svært kjedelig, og vi som hadde dratt så langt bare for at de skulle få oppleve det.

Mummidalen tenkte jeg at vi skulle ha fått med oss, men nå er det for seint ja :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Mummidalen tenkte jeg at vi skulle ha fått med oss, men nå er det for seint ja :-(

Ja, dessverre. Det er ikke noe fart eller spenning der, bare kos. Så du får vente til du kan ta med deg barnebarna ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener.

Har hatt noen slike opplevelser selv :-)

Vi var og besøkte et slott i går, og det var spennende for både liten og stor, sel vom guiden brukte veeeeeeldig lang tid på å fortelle om de ulike rommene... Men hun var flink, og de fikk med seg ganske mye :-) Etterpå dro vi og badet ::-)

I dag (da vi hadde passert grensa) tok vi ungene med dit vi studerte og viste dem hvor vi hadde bodd og hvilke bygninger vi hadde fått undervisning i, og vi gikk rundt i parken der og koste oss. Kjempemoro å ta ungene med dit, og de synes det var gøy å høre om vårt liv før vi fikk dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja slik er det bare. Jeg vil nok tro alderen på barna dine var langt "riktigere" sist gang dere var der:-) Har hørt mye positivt om den parken men har ikke vært der selv. Gutta mine er skrekkelig pysete når det gjelder karuseller og slikt så vi har ikke oppsøkt de store parkene som Tusenfryd o.a. De er fem og åtte og klarer seg fortsatt en god stund med de aller minste fornøyelsesparkene. Men regner med at den tiden kommer at de vil over på større ting, og jeg GLEDER meg. Jeg elsker nemlig selv alt som snurrer fortest mulig rundt, he he:-)

Grøss - vi kjørte forbi Tusenfryd i dag, og vi sa til ungene at dit går vi ikke før de er store nok til å kjøre i de bergogdalbanene selv. Vi boksne kommer ikke til å tørre å kjøre dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...