Gå til innhold

Sør: – Vil ikke ha ansiktsslør i skolen

Anbefalte innlegg

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• Angustia

8

• Morning Glory

7

• Colette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest mosegaard
Skrevet

Godt det finnes fornuftige mennesker, selv i Sverige.

Skrevet

''Hva sier du til det Sør?''

At du åpenbart har null peiling på demokrati og rettssikkerhet.

La oss si at 90% av Norges befolkning mente at vi skulle ta alle pengene fra Stein Erik Hagen (ingen andre, bare fra han) - ville det da vært OK?

Eller (for å sammenligne med muslimhetsen) hvis 90% av befolkningen mente at vi skulle sende jødene til konsentrasjonsleire - skulle vi gjøre det da?

Demokrati er ikke bare flertallstyranni, men hvordan man beskytter minoriteter som homofile, jøder, muslimer, osv osv.

Og du strøk til eksamen.

Gjest Tantrum
Skrevet

La oss si at 90% av Norges befolkning mente at vi skulle ta alle pengene fra Stein Erik Hagen (ingen andre, bare fra han) - ville det da vært OK?

Eller (for å sammenligne med muslimhetsen) hvis 90% av befolkningen mente at vi skulle sende jødene til konsentrasjonsleire - skulle vi gjøre det da?

Demokrati er ikke bare flertallstyranni, men hvordan man beskytter minoriteter som homofile, jøder, muslimer, osv osv.

Og du strøk til eksamen.

Makan til vås du greier å komme med.

Skrevet

Godt det finnes fornuftige mennesker, selv i Sverige.

Ja, de 10% er de fornuftige.

Gjest mosegaard
Skrevet

Ja, de 10% er de fornuftige.

Du skal nå vri og vende på alt. Omvendt, tenker jeg vi sier;)

Gjest mosegaard
Skrevet

Og du strøk til eksamen.

Syntes du det er OK med finlandshette i skolen eller på arbeidsplassen også? Hva med nazi-uniform?

Skrevet

Og du tror flertallet alltid har rett?

Gjest Tantrum
Skrevet

Selvfølgelig. :)

Skrevet

Syntes du det er OK med finlandshette i skolen eller på arbeidsplassen også? Hva med nazi-uniform?

Du fikk svar på det i går.

Gjest mosegaard
Skrevet

''Og du tror flertallet alltid har rett?''

Hvem har rett til å definere hva som er "rett"? Men i dette tilfellet er jeg enig med flertallet.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er helt enig i at ansiktsslør hører ikke hjemme noen steder, men jeg er skeptisk til å forby mennesker å kle seg som de vil. Likevel så tror jeg at jeg ville støtte forslag om å sette strenge regler om å dekke ansiktet som gjør det umulig å vite hvem mennesket er.

Det ville aldri komme på tale å ha en lærer for barn hvor de ikke kan se ansiktet hennes, eller en lege hvor man diskuterer med en kleshaug. Jeg ville heller ikke hatt bussjåfør som har begrenset synsfelt.

Jeg reagerer på landegrenser i Midtøsten hvor det kommer kvinner som har svart slør foran ansiktet, uten hull for øynene engang og de blir sluppet igjen uten å trenge og løfte på sløret. Det kommer ikke på tale her hos oss.

Gjest mosegaard
Skrevet

Jeg er helt enig i at ansiktsslør hører ikke hjemme noen steder, men jeg er skeptisk til å forby mennesker å kle seg som de vil. Likevel så tror jeg at jeg ville støtte forslag om å sette strenge regler om å dekke ansiktet som gjør det umulig å vite hvem mennesket er.

Det ville aldri komme på tale å ha en lærer for barn hvor de ikke kan se ansiktet hennes, eller en lege hvor man diskuterer med en kleshaug. Jeg ville heller ikke hatt bussjåfør som har begrenset synsfelt.

Jeg reagerer på landegrenser i Midtøsten hvor det kommer kvinner som har svart slør foran ansiktet, uten hull for øynene engang og de blir sluppet igjen uten å trenge og løfte på sløret. Det kommer ikke på tale her hos oss.

''jeg er skeptisk til å forby mennesker å kle seg som de vil. ''

Men det finnes jo allerede regler for hva slags klær som aksepteres brukt i et klasserom, så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være noe problem.

Gjest segunda
Skrevet

Tror du det finnes EN sannhet?

Morning Glory
Skrevet

Og du strøk til eksamen.

Null peiling på rettssikkerhet?

Mener du at det ikke går på bekostning av rettssikkerheten dersom man tillater folk å dekke til ansiktet sitt i det offentlige rom?

Skrevet

Null peiling på rettssikkerhet?

Mener du at det ikke går på bekostning av rettssikkerheten dersom man tillater folk å dekke til ansiktet sitt i det offentlige rom?

La oss si at 90% av folk mente at man skulle sende jøder ut av landet, eller at lesbiske skulle fengsles fordi de var lesbiske.

Betyr det at det er OK å gjøre det?

Skrevet

Tror du det finnes EN sannhet?

Det avhenger jo av hva man diskuterer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Og du tror flertallet alltid har rett?''

Hvem har rett til å definere hva som er "rett"? Men i dette tilfellet er jeg enig med flertallet.

Tja - jeg mener man burde ha lært leksen innen 1945.

Gjest mosegaard
Skrevet

Tja - jeg mener man burde ha lært leksen innen 1945.

''Tja - jeg mener man burde ha lært leksen innen 1945.''

Den sammenligningen blir bare tåpelig.

Skrevet

''Tja - jeg mener man burde ha lært leksen innen 1945.''

Den sammenligningen blir bare tåpelig.

Den viser at:

1) Flertallet har ikke alltid rett.

2) Flertallet kan finne på grusomme ting.

3) Veldig mye av det som skjedde mot jødene rundt 1930 (10 år før 2. VK) er det samme som skjer mot muslimene nå.

Inkl. "berettigelsene" (i anførselstegn) for hvorfor det er OK å gjøre slikt mot muslimer/jøder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...