Gå til innhold

Sør: – Vil ikke ha ansiktsslør i skolen

Anbefalte innlegg

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• Angustia

8

• Morning Glory

7

• Colette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest mosegaard
Skrevet

Vel, det er ikke et større problem enn at folk bruker oransje joggesko, for andre enn de som bruker det.

Og ettersom det er ønskelig med et fritt, i stedet for ditt kommunistiske, samfunn, så faller dette langt utenfor det staten skal regulere. Hva blir det neste - loven mot grøne sokker?

Og du har sluppet opp for argumenter begynner du å dra inn farge på joggesko og sokker i diskusjonen... Nå er du bare latterlig.

Skrevet

Og du har sluppet opp for argumenter begynner du å dra inn farge på joggesko og sokker i diskusjonen... Nå er du bare latterlig.

Nettopp! Takk!

Det er akkurat like latterlig som å kontrollere folks klesdrakt.

Det er noe man kjenner fra Iran, Saudi Arabia, Kina (under Mao, Nord Korea.

Jeg ser helst man slipper slikt i Norge.

Skrevet

Dette er et ikke-problem, men skal det mot alle odds lovfestes er jeg enig. Heldekkende ansiktsslør bør ikke forekomme blant barn i barnehage eller grunnskole, heller ikke på arbeidsplasser.

Kall det uniformering eller hva du vil...

Gjest irrere
Skrevet

''Sitter du på noe dokumentasjon som sier at dette påfunnet plager muslimer ''

Alt som "går ut over" muslimer på en eller annen måte er tydeligvis "plaging".

Ser ut til at det er slik i hans verden, det interessante er jo hvorvidt dette forbudet faktisk plager dem. Det så ikke ut til at han satt med noen dokumentasjon på det. Da blir det jo bare vås og vrøvl det han sier, altså det han påstår at de fleste andre som diskuterer kommer med når de mangler det han mangler - fakta i saken og ikke hans "føleri".

Skrevet

Ser ut til at det er slik i hans verden, det interessante er jo hvorvidt dette forbudet faktisk plager dem. Det så ikke ut til at han satt med noen dokumentasjon på det. Da blir det jo bare vås og vrøvl det han sier, altså det han påstår at de fleste andre som diskuterer kommer med når de mangler det han mangler - fakta i saken og ikke hans "føleri".

Det blir så slitsomt når diskusjonen vrir seg til personangrep, puh!

Og jeg har posta et innlegg lenger opp som går mot Sør, så ikke angrip meg for å være hans løpejente nok en gang :-(

Skrevet

Og jeg har posta et innlegg lenger opp som går mot Sør, så ikke angrip meg for å være hans løpejente nok en gang :-(

Det er den vanlige hersketeknikken som enkelte her bruker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er den vanlige hersketeknikken som enkelte her bruker.

Med vennlig hilsen

Hehe, tør nesten ikke skrive takk - for da har jeg det gående :-(

Skrevet

Dette er et ikke-problem, men skal det mot alle odds lovfestes er jeg enig. Heldekkende ansiktsslør bør ikke forekomme blant barn i barnehage eller grunnskole, heller ikke på arbeidsplasser.

Kall det uniformering eller hva du vil...

Men hvor langt skal dette gå?

Frp fikk starts-finansiering av det hvite mindretallsstyret i Sør Afrika.

Skolen i dag har gjerne svarte elever. Skal de utsettes for en lærer som openbart er medlem av Frp (kanskje lokalpolitiker, eller "Frp" tatovert på armen ;-) )?

Hvis man først begynner på den veien der, så kan man fortsette meget langt...

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Løpejente, løpejente, forelska i Sør. Blæh.

Her kommer et svar fra løpegutten.

Det eneste denne typen debatter er med på å gjøre er å ta fokus vekk fra det viktige - integrering. Her diskuteres det opp og ned og i mente et ikke-problem (som i burkaproblematikken - selv om ingen har eksempler på noen i Norge som bruker burka, og selv i Frankrike kan disse telles på en hånd - tross antallet muslimer).

Det skapes en forestilling om at vi ikke liker muslimer. Dette gjør integreringa umulig, og for å bruke et gammelt og godt Sør-begrep (siden jeg nå er løpegutten) - det skaper et oss-mot-dem-problem.

Og det er farlig.

Noen ganger lurer jeg på om de som hyler mest mot den O'Store muslimske fare er de som mest av alt ønsker en seriøs konflikt, terroranslag, osv.

Politikken deres, og alt hatet mot dem på nettet, men også politikere som kaster seg på bølgen (og nei - jeg snakker ikke lenger om kun FRP, AP nærmer seg faretruende med lite gjennomtenkte utspill) kommer til å føre til nettopp det.

Og vi som samfunn har skylda. Det er vi som stenger dem ute, og vi som får dem til å føle seg uønsket.

Skrevet

Hehe, tør nesten ikke skrive takk - for da har jeg det gående :-(

Det er akkurat som mobbere på skolen - man må bare ha ryggrad til å stå opp mot dem. Det er tøft gjort av deg! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men hvor langt skal dette gå?

Frp fikk starts-finansiering av det hvite mindretallsstyret i Sør Afrika.

Skolen i dag har gjerne svarte elever. Skal de utsettes for en lærer som openbart er medlem av Frp (kanskje lokalpolitiker, eller "Frp" tatovert på armen ;-) )?

Hvis man først begynner på den veien der, så kan man fortsette meget langt...

Med vennlig hilsen

Som sagt tror jeg det er et ikke-eksisterende problem.

Skal man lovfeste det, må det være speifikt ansiktstildekkede klesplagg der man ikke ser øynene engang. Tror det kan fungere og ikke ha de største konsekvensene :-)

Skrevet

Det eneste denne typen debatter er med på å gjøre er å ta fokus vekk fra det viktige - integrering. Her diskuteres det opp og ned og i mente et ikke-problem (som i burkaproblematikken - selv om ingen har eksempler på noen i Norge som bruker burka, og selv i Frankrike kan disse telles på en hånd - tross antallet muslimer).

Det skapes en forestilling om at vi ikke liker muslimer. Dette gjør integreringa umulig, og for å bruke et gammelt og godt Sør-begrep (siden jeg nå er løpegutten) - det skaper et oss-mot-dem-problem.

Og det er farlig.

Noen ganger lurer jeg på om de som hyler mest mot den O'Store muslimske fare er de som mest av alt ønsker en seriøs konflikt, terroranslag, osv.

Politikken deres, og alt hatet mot dem på nettet, men også politikere som kaster seg på bølgen (og nei - jeg snakker ikke lenger om kun FRP, AP nærmer seg faretruende med lite gjennomtenkte utspill) kommer til å føre til nettopp det.

Og vi som samfunn har skylda. Det er vi som stenger dem ute, og vi som får dem til å føle seg uønsket.

''

Og vi som samfunn har skylda. Det er vi som stenger dem ute, og vi som får dem til å føle seg uønsket.''

Det er nok veldig sant. Hadde folk skrevet det samme om funksjonshemmede, kvinner, osv. som skrives over en lav burka om muslimer, så hadde det blitt ramaskrik.

Og selv om det selvsagt er enkelte av "dem" som er uspiselige, så er ikke det noen berettigelse for å behandle andre slik.

Et godt innlegg!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som sagt tror jeg det er et ikke-eksisterende problem.

Skal man lovfeste det, må det være speifikt ansiktstildekkede klesplagg der man ikke ser øynene engang. Tror det kan fungere og ikke ha de største konsekvensene :-)

Det er under 3 personer i Danmark som bruker burka. Jeg tviler på om de er særlig gode til å lese/skrive dansk, og de jobber neppe som lærere! ;-)

Jeg vil anta at situasjoen er den samme i Norge.

Men det løser fremdeles ikke problemstillingen med frp'ere i skolen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det er farlig.

Herlig innlegg, signeres :-)

Skrevet

Det er under 3 personer i Danmark som bruker burka. Jeg tviler på om de er særlig gode til å lese/skrive dansk, og de jobber neppe som lærere! ;-)

Jeg vil anta at situasjoen er den samme i Norge.

Men det løser fremdeles ikke problemstillingen med frp'ere i skolen! ;-)

Med vennlig hilsen

Tror svaret mitt blei borte?

Uansett vil jeg svare at den prblemstillinga er betydelig større :-)

Gjest irrere
Skrevet

Hvilket personangrep? Jeg forventer i likhet av det han forventer dokumentasjon for det han påstår. Ellers er hans påstander om at muslimer plages av et forbud vås og vrøvl! Dette er ord han ofte bruker om andres meninger og føleri. Jeg kan ikke se at dette handler om personangrep.

Skrevet

Hvilket personangrep? Jeg forventer i likhet av det han forventer dokumentasjon for det han påstår. Ellers er hans påstander om at muslimer plages av et forbud vås og vrøvl! Dette er ord han ofte bruker om andres meninger og føleri. Jeg kan ikke se at dette handler om personangrep.

La meg se - du ønsker dokumentasjon på at en hypotetisk student som ønsker å bruke f. eks. niqab blir plaget av at hun blir utvist fra universitetet fordi hun bruker niqab?

Ja?

Skrevet

Sør må svare for seg sjøl, men det skjer i nesten hver tråd.

For min del "angrep" du meg i "Dette er trist"-tråden.

Gjest mosegaard
Skrevet

Nettopp! Takk!

Det er akkurat like latterlig som å kontrollere folks klesdrakt.

Det er noe man kjenner fra Iran, Saudi Arabia, Kina (under Mao, Nord Korea.

Jeg ser helst man slipper slikt i Norge.

''Det er akkurat like latterlig som å kontrollere folks klesdrakt. ''

Og du vrir og vrenger du på det andre skriver, igjen. Dette dreier seg om maskering av ansiktet i en undervisningssituasjon, og ikke hva slags klær folk skal få "lov" til å gå i. Fjerner man gitteret foran ansiktet er jeg helt sikker på at burka kan brukes i klasserommet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...