Gå til innhold

Dagens tacomiddag ble ikke....

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Min 13 åring har også slike nykker. Og vanvittig god hukommelse og evne for argumentering.... *stønn*

Grusomt!! Men som sagt, han har allerede sovet i en time og jeg regner med (håper og tror) at han sover til i morgen tidlig. Det bruker å hjelpe for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

19

• Mandolaika

16

• Liliaceae

6

• tiliti

4

Nei jeg tar det ikke ille opp! Er fullstendig klar over at jeg handla feil. Var bare nysgjerrig på når andre unger på samme alder legger seg og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd.

"Nei jeg tar det ikke ille opp! Er fullstendig klar over at jeg handla feil. Var bare nysgjerrig på når andre unger på samme alder legger seg og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd."

Jeg vet med meg selv at jeg ikke blir helt god i hodet mitt med for lite søvn over lengre tid og kan fort overreagere. Dette gjelder også hvis jeg er veldig sliten. Det går også på immunforsvaret mitt, blir fortere forkjøla da f.eks. Barn har det nok på samme måte + at de ikke alltid klarer å styre det sånn som vi voksne kanskje kan eller må.

Jeg har en som skal opp i 2. og en som skal opp i 6. De har vært oppe til senest kl. 23 i sommer, når de går på skolen skal begge være i seng til senest kl. 21. De må opp mellom 7-7:30.

Han minste burde absolutt lagt seg tidligere, men de sover på samme rom og vi bor trangt, så det er ikke så lett å få til å legge dem til forskjellig tid.

Mine har ikke fått muligheten til å snu døgnet noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

"Nei jeg tar det ikke ille opp! Er fullstendig klar over at jeg handla feil. Var bare nysgjerrig på når andre unger på samme alder legger seg og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd."

Jeg vet med meg selv at jeg ikke blir helt god i hodet mitt med for lite søvn over lengre tid og kan fort overreagere. Dette gjelder også hvis jeg er veldig sliten. Det går også på immunforsvaret mitt, blir fortere forkjøla da f.eks. Barn har det nok på samme måte + at de ikke alltid klarer å styre det sånn som vi voksne kanskje kan eller må.

Jeg har en som skal opp i 2. og en som skal opp i 6. De har vært oppe til senest kl. 23 i sommer, når de går på skolen skal begge være i seng til senest kl. 21. De må opp mellom 7-7:30.

Han minste burde absolutt lagt seg tidligere, men de sover på samme rom og vi bor trangt, så det er ikke så lett å få til å legge dem til forskjellig tid.

''Mine har ikke fått muligheten til å snu døgnet noen gang''

Samme var det med mine når de var så små som dine barn.

Nå har jeg tenåringer- og JA- det hender de våker hele natta med min godkjennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg beundrer foreldre som får til slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Står dere ikke opp kl 09??!? *Hytter med kjevla* ;0)

Bare hytt i vei du, så lenge du ikke starter noe opera her kl 9. ;o)

Næ, jeg og guttungen er B-mennesker vi, så vi sover, bikkja er samme alen som oss, hun sover også. Sambo er A-menneske, så jeg tør ikke få verken flere barn eller bikkjer jeg nå, kan ikke vinne i Lotto mer enn to ganger liksom. :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mine har ikke fått muligheten til å snu døgnet noen gang''

Samme var det med mine når de var så små som dine barn.

Nå har jeg tenåringer- og JA- det hender de våker hele natta med min godkjennelse.

Ja, med tenåringer så tenker jeg at det nok kan bli annerledes. Men det er ingen gode grunner til å drive og snu døgnet over lengre tid hverken for barn eller voksne. Bare sånn skikkelig irriterende snusfornuftig svart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest saphira

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281124101' post='4411451]

Bare hytt i vei du, så lenge du ikke starter noe opera her kl 9. ;o)

Næ, jeg og guttungen er B-mennesker vi, så vi sover, bikkja er samme alen som oss, hun sover også. Sambo er A-menneske, så jeg tør ikke få verken flere barn eller bikkjer jeg nå, kan ikke vinne i Lotto mer enn to ganger liksom. :knegg:

Haha, neida, bare sov dere, så lenge det funker for dere. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, med tenåringer så tenker jeg at det nok kan bli annerledes. Men det er ingen gode grunner til å drive og snu døgnet over lengre tid hverken for barn eller voksne. Bare sånn skikkelig irriterende snusfornuftig svart. :-)

Ja, jeg vet det. Mine snur ikke døgnet, men forskyver det litt om sommeren. Ser ingenting galt i det.

Når de har bedt om å våke hele natta, så har jeg ved noen anledninger sagt JA- men at de ikke skal sove dagen etterpå. Jeg må jo si at ønsket om våkenetter ender med å begrense seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer foreldre som får til slikt!!

Takk, men jeg skjønner ikke hva du mener at jeg får til som er beundringsverdig? Hva har unger å gjøre oppe så sent, med mindre det er noe helt spesielt vi har vært på så vi kommer sent hjem el.l.? Jeg har aldri skjønt det egentlig. Jeg orker ikke ha dem oppe så lenge og orker ikke være oppe så lenge selv heller, så det går av seg selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saphira

''Mine har ikke fått muligheten til å snu døgnet noen gang.''

Ikke mine heller, enda de er tenåringer. Eller - jo - ved noen få anledninger, når vi har vært på nattfisketurer. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Takk, men jeg skjønner ikke hva du mener at jeg får til som er beundringsverdig? Hva har unger å gjøre oppe så sent, med mindre det er noe helt spesielt vi har vært på så vi kommer sent hjem el.l.? Jeg har aldri skjønt det egentlig. Jeg orker ikke ha dem oppe så lenge og orker ikke være oppe så lenge selv heller, så det går av seg selv. :-)

Men du skriver ikke noe om hvor gamle ungene dine er. Hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det. Mine snur ikke døgnet, men forskyver det litt om sommeren. Ser ingenting galt i det.

Når de har bedt om å våke hele natta, så har jeg ved noen anledninger sagt JA- men at de ikke skal sove dagen etterpå. Jeg må jo si at ønsket om våkenetter ender med å begrense seg selv....

At det blir litt forskjøvet når man har fri og ferie er helt ok da. Bare passe på så det ikke betyr mangel på søvn over lengre tid, da blir det bare ugreit for alle tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, neida, bare sov dere, så lenge det funker for dere. :0)

Funker her, jeg er så lat at jeg vil bare ha ordninger som funker. Så har jeg blitt så klok at jeg har skjønt at ordningene som funker varier fra familier til familier. Så, både B-menneske og klok, med b-bikkje, slå den du! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du skriver ikke noe om hvor gamle ungene dine er. Hvor gamle er de?

Jo, jeg skrev litt lengre oppe her at jeg har en som skal begynne i 2. og en i 6. klasse. De er hhv 7 og snart 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281124760' post='4411469]

Funker her, jeg er så lat at jeg vil bare ha ordninger som funker. Så har jeg blitt så klok at jeg har skjønt at ordningene som funker varier fra familier til familier. Så, både B-menneske og klok, med b-bikkje, slå den du! ;o)

"Så har jeg blitt så klok at jeg har skjønt at ordningene som funker varier fra familier til familier.

Nei, der er det Min Ordning som er Den Eneste Rette, og jeg har i tillegg Monopol på den. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saphira

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281124760' post='4411469]

''Så, både B-menneske og klok, med b-bikkje, slå den du! ;o)''

Du er bare helt unik, shira! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tar det ikke ille opp! Er fullstendig klar over at jeg handla feil. Var bare nysgjerrig på når andre unger på samme alder legger seg og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd.

''..og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd.''

Ja, det kan det så absolutt. Jeg blir amper av for lite søvn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så, både B-menneske og klok, med b-bikkje, slå den du! ;o)''

Du er bare helt unik, shira! :0)

Jeg vet!

*gliser mens jeg kveler ett fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''..og om lite søvn kan utløse slike sinneutbrudd.''

Ja, det kan det så absolutt. Jeg blir amper av for lite søvn :-(

Jeg blir også amper av for lite søvn, ikke helt god i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så har jeg blitt så klok at jeg har skjønt at ordningene som funker varier fra familier til familier.

Nei, der er det Min Ordning som er Den Eneste Rette, og jeg har i tillegg Monopol på den. *s*

Ah, en ekte doler skjønner jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...