Gå til innhold

Kan man forberede seg?


Anne2001

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 19 uker på vei med barn nummer to, men begynner allerede å grue for ammingen.

Da jeg fikk mitt første barn fungerte ingenting. Jeg fulgte alle gode (men overfladiske) råd fra eksperter og helsestasjon, men hadde for lite melk. Jeg satt og ammet en time, men et kvarter etter måltidet var gutten like sulten. Samtidig gulpet han mye, så alle mente at han måtte da få nok mat. Han la ikke på seg noe særlig heller. I dag angrer jeg på at jeg ventet 3 måneder med å gi flaske regelmessig. Det ble en helt annen, og mer fornøyd gutt (og mamma) etter dette. Vekten gikk rett til værs.

Spørsmålet mitt er; er det noe jeg kan gjøre for å forebygge et ammetrauma neste gang? Jeg vil jo ikke gi opp på forhånd, men orker ikke all presset fra helsestasjon og andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Anne2001.

Ja, man kan absolutt forberede seg. Jeg har veldig god erfaring med oppfølging av kvinner med tidligere meget problematiske ammeproblemer. Ved samtale for først å finne ut hva som antagelig var årsaken til problemene og deretter legge plan for neste gang og med opppølging.Jeg aner ikke hvor i landet du bor, men bor du et sted der er ammepoliklinikk eller en helsesøster/jordmor, du har tillit til, eventuelt Ammehjelpen, så ta kontakt for samtale.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...