Gå til innhold

Er dette deg?

Gjest enkelt og greit det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

13

• Sør

9

• AAA

6

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

Jeg hadde engang en ett åring som skreik nesten hele flyturen (den varte i 3 timer. Hva gjør man da, når man ikke kan reise seg opp å gå pga turbulens?? Det finnes sikkert foreldre som er sløve, men det er ikke alltid det er lett å få barna til å slutte å hyle. Kanskje har de vondt i ørene? Det hadde nemlig min sønn.

De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engang en ett åring som skreik nesten hele flyturen (den varte i 3 timer. Hva gjør man da, når man ikke kan reise seg opp å gå pga turbulens?? Det finnes sikkert foreldre som er sløve, men det er ikke alltid det er lett å få barna til å slutte å hyle. Kanskje har de vondt i ørene? Det hadde nemlig min sønn.

Jeg har barn. Likevel klager jeg på barn som står og hopper i setet foran meg slik at kaffen min skvalper ut. Jeg klager også på barn som løper i midtgangen og hyler mens foreldrene sitter og studerer avisen.

Jeg klager derimot ikke på barn som gråter fordi de har øreverk, eller annet som står utenfor foreldrenes kontroll.

Stor forskjell synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet barnevernpedagog, har jobbet med barn i 15 år og har en 4-åring og tre større stebarn selv... Jeg stortrives sammen med unger, og vil ikke bytte jobben min mot noe som helst i verden!

Allikevel: det verste jeg vet er foreldre som ikke har snev av kontroll på ungene sine nettopp på fly eller tog osv... Jeg har flere enn en gang snudd meg og snakket til den ungen som sitter bak meg og sparker i seteryggen min så jeg hopper og rister... Og jeg sier jo ikke fra gang nr 1, jeg venter jo til gang 49 eller noe sånt, så ikke si at foreldrene ikke har sjanse til å oppdage det og be vedkommende slutte...

4-åringen er - og har alltid vært - grei å ha med å gjøre på tur, rett og slett fordi vi alltid har forlangt det av henne... Det hender hun kjeder seg og vrir på seg - men jeg passer selvfølgelig på at hun ikke sparker i setet foran seg... Hun får heller ikke lov til å prate høyrøstet eller løpe i midtgangen...

Unger er fantastiske, men de utnytter så klart foreldrene når disse velger å IKKE ta kampene... Føler meg ganske sikker på at "barnefrie" flyavganger kunne solgt bra - ikke i enorme mengder, men til noen bestemte steder, ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er STOR forskjell på en unge som er utrøstelig fordi h*n har vondt, og unger som gjør som de vil fordi foreldrene velger å ikke bry seg!!

Jeg hadde aldri irritert meg over en 1-åring med ørevondt!! Slitsomt med skriking, ja selvfølgelig - men stakkars unge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg har barn. Likevel klager jeg på barn som står og hopper i setet foran meg slik at kaffen min skvalper ut. Jeg klager også på barn som løper i midtgangen og hyler mens foreldrene sitter og studerer avisen.

Jeg klager derimot ikke på barn som gråter fordi de har øreverk, eller annet som står utenfor foreldrenes kontroll.

Stor forskjell synes jeg.

Ok, ja det er jeg enig i. Ellers var denne flyuren på tre timer et sant mareritt. Jeg kan tenke meg at det var mange som var lei av å høre på hylingen, men jeg kunne ikke gjøre noe. Mine barn har aldri fått herje fritt på verken fly eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er STOR forskjell på en unge som er utrøstelig fordi h*n har vondt, og unger som gjør som de vil fordi foreldrene velger å ikke bry seg!!

Jeg hadde aldri irritert meg over en 1-åring med ørevondt!! Slitsomt med skriking, ja selvfølgelig - men stakkars unge!!

Ja, enig, og veldig bra svar fra deg lenger oppe.

Kan love deg at den flyturen var et mareritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke oss!

Vi reiser en god del med ungene, og de går ikke på sjølstyr når vi er på tur. De er - om jeg skal si det selv - veldig greie å reise med, vet hvordan man oppfører seg, er tålmodige osv.

Jeg er helt enig med de som sier at det er foreldrenes feil når unger er pest og plage for sine medpassasjerer. Sånne familier finnes på nesten hvert eneste fly dessverre. Det er sparking i ryggen på setet foran, hopping i setene, nykker og fandens oldemor. Und so weiter. Sykt irriterende for de andre på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke oss!

Vi reiser en god del med ungene, og de går ikke på sjølstyr når vi er på tur. De er - om jeg skal si det selv - veldig greie å reise med, vet hvordan man oppfører seg, er tålmodige osv.

Jeg er helt enig med de som sier at det er foreldrenes feil når unger er pest og plage for sine medpassasjerer. Sånne familier finnes på nesten hvert eneste fly dessverre. Det er sparking i ryggen på setet foran, hopping i setene, nykker og fandens oldemor. Und so weiter. Sykt irriterende for de andre på flyet.

Jeg har fløyet uhyggelig mye (et år fløy jeg i gjennomsnitt hver tredje dag hele året), men jeg kan faktisk aldri minnes at jeg har blitt plaget av skrikende unger.

Nå har dette nesten kun vært rutefly, og ikke charter, men likevel - jeg har fløyet hundrevis av ganger.

Så da er det egentlig to muligheter:

1) Dette er betydelig overdrevet, eller

2) Ungene blir så skremt når de ser Sør komme på flyet at de sitter bom-stille hele flyturen. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fløyet uhyggelig mye (et år fløy jeg i gjennomsnitt hver tredje dag hele året), men jeg kan faktisk aldri minnes at jeg har blitt plaget av skrikende unger.

Nå har dette nesten kun vært rutefly, og ikke charter, men likevel - jeg har fløyet hundrevis av ganger.

2) Ungene blir så skremt når de ser Sør komme på flyet at de sitter bom-stille hele flyturen. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg stemmer på alternativ to.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg kan få betalt for det? ;-)

Med vennlig hilsen

Helt sikkert. Det er garantert billigere å leie inn deg enn å gjøre hele fly barnefrie.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert. Det er garantert billigere å leie inn deg enn å gjøre hele fly barnefrie.

;-)

Nei, jeg er selvsagt veldig dyr! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!''

For noe tull. Jeg har reist mye med barn på fly. Mine barn har aldri skreket på fly. Men jeg irriterer meg grønn over andre barn som skriker og hyler, og har mer enn en gang bedt dem være stille. Det er mange foreldre som overhode ikke tar kontroll over sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Med vennlig hilsen

Tror du har flydd for lite charter.

På rutefly har jeg aldri vært plaget av barn. På charter har jeg vært plaget av skrikerunger og deres hønemødre hver eneste gang.

Aldri mer charter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke meg.

Jeg har unger som skravlet livlig da de var små, men de satte ikke flyet på ende.

Vi reiste mer da den yngste var liten enn da den eldste var liten. Noe av grunnen var nettopp at minstemann likte transportetappene atskillig bedre enn storesøsteren gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

''De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!''

For noe tull. Jeg har reist mye med barn på fly. Mine barn har aldri skreket på fly. Men jeg irriterer meg grønn over andre barn som skriker og hyler, og har mer enn en gang bedt dem være stille. Det er mange foreldre som overhode ikke tar kontroll over sine barn.

Jeg snakker bare for min egen del, jeg kunne ikke for at sønnen min hadde vondt i ørene og skreik i nesten tre timer.

Ellers er jeg enig i at det er mange sløve foreldre der ute som burde stramme inn på oppdragelsen både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...