Gå til innhold

Er dette deg?

Gjest enkelt og greit det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

13

• Sør

9

• AAA

6

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Dette er egentlig ikke meg, nei.

MEN jeg har tatt flyet med en ett-åring som hylte fra punkt A til B (1,5time). Ingenting roet ham ned - og vi ødela nok turen for mange. Men hva kan man gjøre...?

Dette blir likevel noe annet enn å la barna herje rundt uten at de voksne bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Dette er egentlig ikke meg, nei.

MEN jeg har tatt flyet med en ett-åring som hylte fra punkt A til B (1,5time). Ingenting roet ham ned - og vi ødela nok turen for mange. Men hva kan man gjøre...?

Dette blir likevel noe annet enn å la barna herje rundt uten at de voksne bryr seg.

''Men hva kan man gjøre...?''

Bli hjemme. Kjøre egen bil. Lære barn at det ikke er lov til å hyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke "lære" en ettåring å være stille. Man kan prøve med avledning, smokk, mat / drikke osv., men det hender likevel at de skriker. F.eks. hvis de har sprengverk i ørene, noe de kan få under flyturer.

Det er ikke sånn at man vet det på forhånd. Så det er litt drastisk å bestemme seg for å bli hjemme for alle tilfellers skyld

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis, der har jeg god samvittighet. Ungene våre har reist mye med fly, og oppfører seg eksemplarisk :)

Mellomste skrek litt en gang vi fløy til Bergen. Hun var 4 mnd. Sluttet når jeg ammet henne.

Ellers har vi fløyet flere ganger til USA, Gran Canaria, Mallorca og innenriks. Ungene får bestandig skryt fra både medpassasjerer og besetning.

De to eldste vet å oppføre seg, og de sitter rolig med Nintendoen eller iPoden sin. Minsten sitter sammen med oss voksne, og vet at han må sitte i ro. Vi er med når han skal på toalettet. Om den voksne som følger til toalettet også må dit, så får han gå tilbake til setet selv. Dette har aldri medført noe tull fra hans side.

Så, på visse områder føler jeg vi har lykkes som foreldre ;)

Jeg har sittet på fly med barn som har vært uspiselige!!! Og jeg har irritert meg over foreldre som ikke evner å snakke ungene sine til rette.

Husker en gang vi fløy fra Minnesota til Reykjavik. Det var en nattflyvning. Ungene våre hadde sovnet. Det var en gutt på ca 1,5 år noen seterader foran oss, som ikke klarte å sovne. Faren gikk i midtgangen med ham for å roe ham ned. Hver gang han sluttet å skrike, så satte faren seg ned. Resultatet var at gutten begynte å skrike igjen. Besetningen tilbød andre i familien å sitte i business-class, slik at de fikk litt større plass til gutten, så han kanskje kunne sovne liggende på tvers i setene, men dette takket de nei til...

Følte med gutten og med foreldrene, men syntes godt de kunne ha enten fortsatt å gått med gutten til han virkelig sovnet, for så å sette seg ned, eller tatt i mot tilbudet om å flytte noen slik at det ble større plass og gutten kunne legges.

Men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!''

For noe tull. Jeg har reist mye med barn på fly. Mine barn har aldri skreket på fly. Men jeg irriterer meg grønn over andre barn som skriker og hyler, og har mer enn en gang bedt dem være stille. Det er mange foreldre som overhode ikke tar kontroll over sine barn.

Det er forskjell på et lite barn som gråter og større barn som ikke blir fortalt at de må sitte nogenlunde rolig og ikke rope og skråle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ev. kan folk som ikke tåler andre mennesker bli hjemme.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engang en ett åring som skreik nesten hele flyturen (den varte i 3 timer. Hva gjør man da, når man ikke kan reise seg opp å gå pga turbulens?? Det finnes sikkert foreldre som er sløve, men det er ikke alltid det er lett å få barna til å slutte å hyle. Kanskje har de vondt i ørene? Det hadde nemlig min sønn.

De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!

Men kjære vene da.

Det er stor forskjell på en liten en med vondt i ørene, eller som er så liten at han ikke vet bedre, og unger som løper rundt i midtgangen, spenner i seteryggen, bråker unødvendig etc etc. Og dessverre finnes siste kategorien altfor ofte på fly rundtomkring.

... Og som vanlig er det påfallende få av disse uoppdragne ungene sine foreldre som befinner seg på DOL. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har flydd en GOD del, både med og uten barn, og mener dette må være betydelig overdrevet. Selvfølgelig har også jeg irritert meg litt over støyende og/eller hoppende barn av og til, men har aldri følt at foreldrene gir blaffen.

Mange her smykker seg med at de har kustus på sine barn, men en kan ikke ha slik kustus på en ettåring, og også for toåringer er det direkte unaturlig å sitte helt stille gjennom en flere timers flytur.

Når det er sagt er det ikke sikkert ideen med barnefrie fly, eller i det minste barnefrie soner, er så dum. Har selv hatt sensitive og sure barnløse ved siden av og foran meg på fly enkelte ganger, og når man selv reiser med små barn er det utrolig stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

lære en ettåring at det ikke er lov å hyle? Muligens hadde denne ettåringen vondt i ørene. Dustesvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ev. kan folk som ikke tåler andre mennesker bli hjemme.

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Det var det beste svaret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke meg.

Jeg har ikke reist på charterferie med mine unger før de var store nok til å ikke oppføre seg bråkete - og det har vært omtrent på den tiden hvor de faktisk hadde noe ut av oppholdet selv også....

Men, jeg har faktisk lagt merke til den typen familier som stykket vel omhandler, små babyer som ligger og skriker og foreldre som tydeligvis ikke merker noe til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg snakker bare for min egen del, jeg kunne ikke for at sønnen min hadde vondt i ørene og skreik i nesten tre timer.

Ellers er jeg enig i at det er mange sløve foreldre der ute som burde stramme inn på oppdragelsen både her og der.

Hvorfor hadde han vondt i ørene? Var han så forkjølet så han ikke fikk utlignet, eller hadde ikke dere sørget for at han hadde drops å suge på, eventuelt ammet barnet ved opp og nedstigning hvis det var så lite?

Barn som ikke får utlignet er et annet område som irriterer meg. Det er tydlig mange foreldre som ikke vet hva som skal til for å hjelpe barna. At de er uvitende, er så. Men flyvertinner hjelper heller ikke til. Jeg har ikke tall på hvor mange gamger jeg har forklart foreldre enkle teknikker for å hjelpe barna deres å utligne. Dette burde være blandt det man lærte på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Man kan ikke "lære" en ettåring å være stille. Man kan prøve med avledning, smokk, mat / drikke osv., men det hender likevel at de skriker. F.eks. hvis de har sprengverk i ørene, noe de kan få under flyturer.

Det er ikke sånn at man vet det på forhånd. Så det er litt drastisk å bestemme seg for å bli hjemme for alle tilfellers skyld

synes

Barn skal ikke ha sprengverk i ørene. Er de litt forkjølet, så sørger man for nesedråper, og ellers bruker teknikker som gjør at barna får utlignet. Er de så syke at de har tettet bihuler, så skal de ikke fly. Det gjelder både voksne og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn. Likevel klager jeg på barn som står og hopper i setet foran meg slik at kaffen min skvalper ut. Jeg klager også på barn som løper i midtgangen og hyler mens foreldrene sitter og studerer avisen.

Jeg klager derimot ikke på barn som gråter fordi de har øreverk, eller annet som står utenfor foreldrenes kontroll.

Stor forskjell synes jeg.

Enig. Stor forskjell på om foreldrene ikke gidder og lar ting flyte, og de de faktisk ikke har kontroll på (men likevel prøver å gjøre noe med..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså. Så dette skulle vi har forutsett? For en usaklig kommentar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Jasså. Så dette skulle vi har forutsett? For en usaklig kommentar...

Jeg har også reist med et barn på nesten tre år som gråt sårt i den første timen av en flytur på nesten mer enn fem timer, dette var fordi vi vinket ha'det til pappaen som ble hjemme.

På forhånd hadde vi snakket meget om at vi skulle reise uten pappa, men det hjalp ingenting når virkeligheten gikk opp for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reist med et barn på nesten tre år som gråt sårt i den første timen av en flytur på nesten mer enn fem timer, dette var fordi vi vinket ha'det til pappaen som ble hjemme.

På forhånd hadde vi snakket meget om at vi skulle reise uten pappa, men det hjalp ingenting når virkeligheten gikk opp for barnet.

Slik er det - i det virkelige livet. En kan ikke være forberedt på alt... Eller kanskje skal småbarnsforeldre blir flinkere til å ta kontak med Snåsamannen før en drar avgårde? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal ikke ha sprengverk i ørene. Er de litt forkjølet, så sørger man for nesedråper, og ellers bruker teknikker som gjør at barna får utlignet. Er de så syke at de har tettet bihuler, så skal de ikke fly. Det gjelder både voksne og barn.

Noen ganger hyler ettåringer uten at man forstår hvorfor.

Jeg har selv hatt utrolig vondt i ørene (riktignok ved landing, ikke under hele flyturen) uten noen påviselig grunn, og uten at det hjalp med noen "teknikk". Jeg var halvdøv og tett i ett av ørene i over et døgn etterpå.

Men jeg sier ikke at dette skjer støtt og stadig, bare at man ikke kan reise med småbarn i det hele tatt hvis man skal være 100% sikker på at de holder seg rolige. Det har jeg forståelse for, selv om dette aldri har hendt med mine egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker overdervet syns jeg. Jeg har reist mye med charterfly og vanlig rutefly, og har aldri oppevd noe sånt.

Selvfølgelig blir det litt mer livlig i flyet når det er barn der, men jeg har aldri opplevd det som hverken irriterende eller slitsomt.

Jeg opplever at foreldre på fly stort sett har fokus på å passe på ungene sine.

Men det ikke bare bare å få en ettåring til å være stille bestandig...eller å få et barn i verste trassalder til å høre etter...Kanskje vi som medpassasjerer burde være mer overbærende og litt rundere i hjørnene..

Barnefri fly høres sært ut for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...