Gjest togli Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det var det beste svaret!! Enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ungene mine (og vi voksne) hadde jammen gått glipp av mye moro om vi aldri skulle fått reise med fly..... Nå er ungene ganske så rolige av seg, så reising har aldri vært noe problem og de har reist fra de var på babystadiet. En eneste gang slo en av ungene seg helt vrang fordi hun måtte våkne når flyet landa... Da var vi heldigvis på slutten av turen, så hun ødela neppe reisen for noen For min del har jeg aldri opplevd foreldre som ikke desperat forsøker å få et skrikende barn til å være stille på en lang reise, så jeg tror neppe dette er et stort problem - evt er det et problem for de som elsker å lete etter problemer slik at de kan få ut litt egenprodusert frustrasjon ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ungene mine (og vi voksne) hadde jammen gått glipp av mye moro om vi aldri skulle fått reise med fly..... Nå er ungene ganske så rolige av seg, så reising har aldri vært noe problem og de har reist fra de var på babystadiet. En eneste gang slo en av ungene seg helt vrang fordi hun måtte våkne når flyet landa... Da var vi heldigvis på slutten av turen, så hun ødela neppe reisen for noen For min del har jeg aldri opplevd foreldre som ikke desperat forsøker å få et skrikende barn til å være stille på en lang reise, så jeg tror neppe dette er et stort problem - evt er det et problem for de som elsker å lete etter problemer slik at de kan få ut litt egenprodusert frustrasjon ;-) Vi har reist med barn i fly, jeg er djevelsk god på å roe grineunger eller underholde barn som kjeder seg. Et talent man utvikler til det geniale så forbanna mange sure medmennesker som det finnes! *hmf* ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Guttungen er grei å reise med. Har han alltid vært, er en kombinasjon av at han er rolig og det at han vet hva som er akseptert, tror jeg. Jeg har opplevd barn som får herje, spenne i seterygg, men ikke så ofte egentlig. Jeg opplever det som at foreldrene tar barna når det skjer, og det roer seg. Barn som har vondt, er lei seg osv tåles jo såklart, ser jo at foreldrene prøver å roe dem ned. Så jeg vil si at det er sjelden jeg har opplevd at foreldrene lar barna herje fritt. At barna prøver seg noen ganger, ja, men da har foreldre forklart at slikt gjør vi ikke, fått oppmerksomheten over på noe annet osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Vi har reist med barn i fly, jeg er djevelsk god på å roe grineunger eller underholde barn som kjeder seg. Et talent man utvikler til det geniale så forbanna mange sure medmennesker som det finnes! *hmf* ;0) Tviler jeg ikke på Skulle bare ønske flere kunne tenke at "livet er herlig!" )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det er ikke en stor overraskelse at ingen av de som svarer har barn som har herjet rundt i et fly. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg er utdannet barnevernpedagog, har jobbet med barn i 15 år og har en 4-åring og tre større stebarn selv... Jeg stortrives sammen med unger, og vil ikke bytte jobben min mot noe som helst i verden! Allikevel: det verste jeg vet er foreldre som ikke har snev av kontroll på ungene sine nettopp på fly eller tog osv... Jeg har flere enn en gang snudd meg og snakket til den ungen som sitter bak meg og sparker i seteryggen min så jeg hopper og rister... Og jeg sier jo ikke fra gang nr 1, jeg venter jo til gang 49 eller noe sånt, så ikke si at foreldrene ikke har sjanse til å oppdage det og be vedkommende slutte... 4-åringen er - og har alltid vært - grei å ha med å gjøre på tur, rett og slett fordi vi alltid har forlangt det av henne... Det hender hun kjeder seg og vrir på seg - men jeg passer selvfølgelig på at hun ikke sparker i setet foran seg... Hun får heller ikke lov til å prate høyrøstet eller løpe i midtgangen... Unger er fantastiske, men de utnytter så klart foreldrene når disse velger å IKKE ta kampene... Føler meg ganske sikker på at "barnefrie" flyavganger kunne solgt bra - ikke i enorme mengder, men til noen bestemte steder, ja... Jeg kommer ikke på noen ganger hvor jeg har opplevd det du skriver, unntatt i butikker. Av og til kunne jeg tenkt meg barnefrie køer i butikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg flyr ganske ofte, men har aldri blitt plaget av unger i den grad at det har vaert et stor irritasjonsmoment. En gang har jeg snakket til et barn som sparket meg i ryggen. Jeg tror at hvis man klarer aa irritere seg saa voldsomt over dette, er man en type som lett lar seg irritere over alle mulige bagateller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette er en av grunnene til at jeg velger å reise på ferie når skoler og barnehager ikke har ferie... Og jeg er helt for å skille barnefamiler fra andre flypassasjerer. På togene er det jo egne familievogner, så hvorfor ikke egne avdelinger på fly? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg flyr ganske ofte, men har aldri blitt plaget av unger i den grad at det har vaert et stor irritasjonsmoment. En gang har jeg snakket til et barn som sparket meg i ryggen. Jeg tror at hvis man klarer aa irritere seg saa voldsomt over dette, er man en type som lett lar seg irritere over alle mulige bagateller. ''Jeg tror at hvis man klarer aa irritere seg saa voldsomt over dette, er man en type som lett lar seg irritere over alle mulige bagateller'' Slik tenker jeg også. Husker en gang jeg fløy med en toåring, som i mine øyne oppførte seg ganske eksemplarisk (til ham å være ), men damen foran var først irritert, siden direkte forbannet og rasende, fordi gutten ikke satt helt stille: Han var borti setet hennes en del ganger, men uten særlige lyder og det var ikke snakk om spark eller dunk - sånt må man akseptere, synes jeg. Ble ikke direkte overrasket over at samme dame i løpet av samme flytur nærmest skjelte ut en flyvertinne, som visstnok ga henne feil mat og ikke hadde de vekslepengene hun ønsket, og dessuten høylydt ga uttryk for sin misnøye da det tok litt tid før vi slapp av flyet etter at det hadde stoppet. Slike mennesker kan ikke ha det greit, tenker jeg! Livet er for kort til å la seg irritere over bagateller! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Men kjære vene da. Det er stor forskjell på en liten en med vondt i ørene, eller som er så liten at han ikke vet bedre, og unger som løper rundt i midtgangen, spenner i seteryggen, bråker unødvendig etc etc. Og dessverre finnes siste kategorien altfor ofte på fly rundtomkring. ... Og som vanlig er det påfallende få av disse uoppdragne ungene sine foreldre som befinner seg på DOL. Hehe... Jeg har aldri opplevd slike forferdelige unger på fly jeg, men så er ikke jeg den som flyr mest heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har aldri opplevd slike forferdelige unger på fly jeg, men så er ikke jeg den som flyr mest heller. Jeg flyr masse (heldigvis ikke hver tredje dag, slik som før, men fremdeles mye) og synes egentlig at fulle voksne er langt mer plagsomme enn noen unger som skriker. Det verste er selvsagt når piloten skriker! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvorfor hadde han vondt i ørene? Var han så forkjølet så han ikke fikk utlignet, eller hadde ikke dere sørget for at han hadde drops å suge på, eventuelt ammet barnet ved opp og nedstigning hvis det var så lite? Barn som ikke får utlignet er et annet område som irriterer meg. Det er tydlig mange foreldre som ikke vet hva som skal til for å hjelpe barna. At de er uvitende, er så. Men flyvertinner hjelper heller ikke til. Jeg har ikke tall på hvor mange gamger jeg har forklart foreldre enkle teknikker for å hjelpe barna deres å utligne. Dette burde være blandt det man lærte på helsestasjonen. Joda, vi visste hva vi skulle gjøre, men det funket ikke denne ene gangen. Det var på vei hjem da vi hentet ham (adopsjon) og vi kjente ham ikke så kjempegodt heller. På de andre flyturene gikk det fint, men på denne turen ville han verken ha flaske eller noe annet da flyet tok av. Har aldri fått til å tvinge i barna mat. Flott at du alltid lykkes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg flyr masse (heldigvis ikke hver tredje dag, slik som før, men fremdeles mye) og synes egentlig at fulle voksne er langt mer plagsomme enn noen unger som skriker. Det verste er selvsagt når piloten skriker! ;-) Med vennlig hilsen ;-) Ja det er jeg enig i! Fulle nordmenn på tur er vemmelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette er ikke meg nei. jeg har reist mye med fly (rutefly) over store deler av verden de siste 12 årene, og har til gode å oppleve slike tilstander. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har aldri opplevd slike forferdelige unger på fly jeg, men så er ikke jeg den som flyr mest heller. Senest da vi skulle på ferie i sommer måtte purseren komme på høytaleren opptil flere ganger og be barn om å sitte i setene, og be foreldre om å holde ungene borte fra midtgangen når matvognene/handlevognene var ute. Og å skru av elektroniske spill etc når vi skulle lande. Jeg forstår at det kan være nødvendig å gi beskjed en gang, men ikke omatt og omatt. De hørtes rimelig oppgitt ut til slutt. På samme flyvning var det ikke et beruset menneske å se forresten. Det dreide seg om rutefly, til et sted sør i Europa. Og nei, jeg er ikke et menneske som irriterer meg over alt og alle og skjeller ut folk i hytt og vær. Og jeg er enig at fulle folk på fly er the pits. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Senest da vi skulle på ferie i sommer måtte purseren komme på høytaleren opptil flere ganger og be barn om å sitte i setene, og be foreldre om å holde ungene borte fra midtgangen når matvognene/handlevognene var ute. Og å skru av elektroniske spill etc når vi skulle lande. Jeg forstår at det kan være nødvendig å gi beskjed en gang, men ikke omatt og omatt. De hørtes rimelig oppgitt ut til slutt. På samme flyvning var det ikke et beruset menneske å se forresten. Det dreide seg om rutefly, til et sted sør i Europa. Og nei, jeg er ikke et menneske som irriterer meg over alt og alle og skjeller ut folk i hytt og vær. Og jeg er enig at fulle folk på fly er the pits. ;-) Hjelpes, er det virkelig mulig?? Jeg reiser ikke mye, har bare vært i Spania en gang og de gangene jeg har vært i Asia har flyturene vært helt ok. Noen unger skriker hele veien, men slik som du beskriver har jeg aldri opplevd. merkelig at foreldrene ikke griper inn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hjelpes, er det virkelig mulig?? Jeg reiser ikke mye, har bare vært i Spania en gang og de gangene jeg har vært i Asia har flyturene vært helt ok. Noen unger skriker hele veien, men slik som du beskriver har jeg aldri opplevd. merkelig at foreldrene ikke griper inn! Exactly. og skrikende unger var der også, men ikke mer enn man må regne med. Dessuten syns jeg ikke lyden av ungeskrik bærer noe særlig på fly jeg - Det skal være _svært_ mye skriking før jeg legger merke til det. Da vi skulle hjem fra Kina andre gangen var det over 30 nyadopterte barn +/- 1 år gamle på flyet fra Baijing. Med tilhørende nye og nervøse foreldre. Da skal jeg love deg at purseren svetta og at medpassasjerene fikk kjørt seg. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Exactly. og skrikende unger var der også, men ikke mer enn man må regne med. Dessuten syns jeg ikke lyden av ungeskrik bærer noe særlig på fly jeg - Det skal være _svært_ mye skriking før jeg legger merke til det. Da vi skulle hjem fra Kina andre gangen var det over 30 nyadopterte barn +/- 1 år gamle på flyet fra Baijing. Med tilhørende nye og nervøse foreldre. Da skal jeg love deg at purseren svetta og at medpassasjerene fikk kjørt seg. ;-) hahaha, jeg ser det for meg!! Vi var alene og hadde barn som sov mesteparten av tida, heldigvis! (andre gangen) Det var bare første gangen og den første lille flyturen som var grusom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg flyr ganske ofte, men har aldri blitt plaget av unger i den grad at det har vaert et stor irritasjonsmoment. En gang har jeg snakket til et barn som sparket meg i ryggen. Jeg tror at hvis man klarer aa irritere seg saa voldsomt over dette, er man en type som lett lar seg irritere over alle mulige bagateller. Ja, det er alltid to sider av en sak. Det morsomme er at det ikke er noen i denne tråden som har slike unger ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.