trollemor;o) Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Barn skal ikke ha sprengverk i ørene. Er de litt forkjølet, så sørger man for nesedråper, og ellers bruker teknikker som gjør at barna får utlignet. Er de så syke at de har tettet bihuler, så skal de ikke fly. Det gjelder både voksne og barn. Himmel....barn skal ikke ha ørevondt?? Du må være en fantastisk dame som ALLTID greier å styre dette!! Jeg bøyer meg rett og slett i støvet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ja, det er alltid to sider av en sak. Det morsomme er at det ikke er noen i denne tråden som har slike unger ;-P Ikke jeg heller hadde slike unger:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det er ikke meg, og det er ikke andre foreldre og barn jeg har flydd "sammen med" heller. Og jeg har flydd mye, over maaaaange år! Jeg har opplevd gråtende spebarn og større barn som foreldrene må gå i midtgangen med, men aldri at foreldrene har gitt blaffen i ungene sine eller medpassasjerers velvære. Maken til tull, visvas og overdrivelser..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva er problemet med forslaget Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ev. kan folk som ikke tåler andre mennesker bli hjemme. *løsningsorientert* Med vennlig hilsen Evt kan man dele inn i barnefly og voksenfly. Da slipper noen av partene å bli hjemme. *enda mere løsningsorientert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Evt kan man dele inn i barnefly og voksenfly. Da slipper noen av partene å bli hjemme. *enda mere løsningsorientert* Men man får neppe kabinpersonale til å fly med kun unger! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Himmel....barn skal ikke ha ørevondt?? Du må være en fantastisk dame som ALLTID greier å styre dette!! Jeg bøyer meg rett og slett i støvet! Du får bare være så sarkastisk du makter. Mine barn har aldri hatt ørevondt på fly fordi jeg har sørget for å ta forholdsregler. Dessuten vet jeg muligens litt mer om utligning enn deg, siden jeg var sportsdykker i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 ''De som klager over ungeskrål på fly har sikkert aldri hatt barn!!'' For noe tull. Jeg har reist mye med barn på fly. Mine barn har aldri skreket på fly. Men jeg irriterer meg grønn over andre barn som skriker og hyler, og har mer enn en gang bedt dem være stille. Det er mange foreldre som overhode ikke tar kontroll over sine barn. Ærlig talt da - det er da ikke maskiner med AV knapp man snakker om... eller så har du kanskje fått det i stedet for en unge? Mener da at ungene mine har fått god oppdragelse men noen AV knapp har jeg aldri funnet... Nei - jeg lar aldri ungene mine holde på slik som beskrevet, men de sitter heller ikke pent og pyntelig på stolen i 5 timer uten en lyd. Gjør alt jeg kan for at ingen skal bli forstyrret og derfor er jeg også rimelig svett når turen er over. VAR ikke noe jeg GLEDET meg til nei. Nesten bedre å fly om natten da er man kanskje heldig og de sovner! Nå er de heldigvis blitt så store at det er et mindre problem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Du får bare være så sarkastisk du makter. Mine barn har aldri hatt ørevondt på fly fordi jeg har sørget for å ta forholdsregler. Dessuten vet jeg muligens litt mer om utligning enn deg, siden jeg var sportsdykker i mange år. Man kan få veldig vondt, selv om man forsøker å utligne etter alle kunstens regler. Særlig hvis man har fløyet mye de siste ukene. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det er ikke meg, og det er ikke andre foreldre og barn jeg har flydd "sammen med" heller. Og jeg har flydd mye, over maaaaange år! Jeg har opplevd gråtende spebarn og større barn som foreldrene må gå i midtgangen med, men aldri at foreldrene har gitt blaffen i ungene sine eller medpassasjerers velvære. Maken til tull, visvas og overdrivelser..... ''Maken til tull, visvas og overdrivelser.....'' Nja,- ikke lenge siden vi var i et fly med mange foreldre med veldig små barn/babyer som hylte og skrek uten at foreldrene prøvde å trøste og ordne med dem nesten. Skikkelig plagsomt. Men de var plassert langt framme i flyet - der vi tilfeldigvis også kom til å sitte. Tror ikke hele resten av flyet hørte dette like godt som oss,,, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nesespray Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvorfor hadde han vondt i ørene? Var han så forkjølet så han ikke fikk utlignet, eller hadde ikke dere sørget for at han hadde drops å suge på, eventuelt ammet barnet ved opp og nedstigning hvis det var så lite? Barn som ikke får utlignet er et annet område som irriterer meg. Det er tydlig mange foreldre som ikke vet hva som skal til for å hjelpe barna. At de er uvitende, er så. Men flyvertinner hjelper heller ikke til. Jeg har ikke tall på hvor mange gamger jeg har forklart foreldre enkle teknikker for å hjelpe barna deres å utligne. Dette burde være blandt det man lærte på helsestasjonen. Og vi som har lett forkjøla barn og har kjørt i dem både nesespray og pinex (preventivt!) i forkant og supplert med tyggegummi og oppfordringer om å gjespe, hva burde vi ha gjort? Blitt hjemme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det er ikke meg, og det er ikke andre foreldre og barn jeg har flydd "sammen med" heller. Og jeg har flydd mye, over maaaaange år! Jeg har opplevd gråtende spebarn og større barn som foreldrene må gå i midtgangen med, men aldri at foreldrene har gitt blaffen i ungene sine eller medpassasjerers velvære. Maken til tull, visvas og overdrivelser..... Det tror jeg og... ;0P Folk er stressa og engstelige, og pakka sammen i små seter i et trangt rom høøøøøøyt oppe i lang tid. Da er de egentlig drita redde og må ha noen å hakke på for ikke å gjøre på seg! Greit å ha en grineunge å være sur på fremfor å grine sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det tror jeg og... ;0P Folk er stressa og engstelige, og pakka sammen i små seter i et trangt rom høøøøøøyt oppe i lang tid. Da er de egentlig drita redde og må ha noen å hakke på for ikke å gjøre på seg! Greit å ha en grineunge å være sur på fremfor å grine sjøl. '' Greit å ha en grineunge å være sur på fremfor å grine sjøl.'' Teller ikke det som barnearbeid? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg synes det er helt OK at de har innført barnefrie hoteller, og synes også barnefrie fly er OK. (Og jeg har barn) Det er helt greit at vi har slike valg. Men jeg har heller aldri latt snuppa hyle og springe rundt. Ho får lov til å bevege seg litt. Det er bra for alle på lengre flyturer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.