Gå til innhold

Bursdag - tidspunkt på dagen

Gjest Bursdag snart

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdag snart

Vi skal ha 5-årsdag en søndag (det er spikra, så ikke kom med forslag til andre dager ....).

Men må ha noen synspunkter:

Feiring fra kl. 15 til 17 eller fra kl. 16 til 18?

Hva er mest praktisk for folk/minst upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seneste alternativet

Hvis det er mange som reiser bort i helgen (hytte etc) er det greiere å ha det på det seneste tidspunktet, så kan man dra hjem en time senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den timen fra eller til spiller så veldig stor rolle. Regner med at du uansett har tenkt å gi dem såpass med mat at de ikke trenger middag hjemme den dagen.

Hvis min eldste skulle i det selskapet (som 5-åring), hadde 15 - 17 vært ideelt. Hun var veldig rutineorientert, og da kunne vi reist hjem og sett på BarneTV der.

Den yngste var ikke så hekta på dagens faste poster, så da hadde 16 - 18 vært veldig grei tid for oss andre. Da hadde vi spist søndagsmiddag i fred og ro mens junior var i selskapet.

Mange synes kanskje formiddagen blir litt amputert når man skal være et sted kl. 15 med en ren og pen 5-åring, så kanskje det siste alternativet er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Når man først skal ha bursdag en søndag, er 16-18 et greit klokkeslett.

Hm - jeg sa jo at søndag var spikra, men tolker deg som om søndag ikke er så bra valg?

Er så usikker, det er jo en bagatell, men vil lage minst mulig bry for foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bursdag snart

For oss hadde 16-18 vært mest praktisk, så binder en opp minst mulig av dagen.

Ja, det er 16-18 jeg heller mest mot - så får folk gjort litt annet før bursdagsbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Hvis det er mange som reiser bort i helgen (hytte etc) er det greiere å ha det på det seneste tidspunktet, så kan man dra hjem en time senere.

Ja, det er noe sånt jeg også tenker. Det er også derfor jeg ikke har valgt lørdag, pga. "hyttefolket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Jeg synes ikke den timen fra eller til spiller så veldig stor rolle. Regner med at du uansett har tenkt å gi dem såpass med mat at de ikke trenger middag hjemme den dagen.

Hvis min eldste skulle i det selskapet (som 5-åring), hadde 15 - 17 vært ideelt. Hun var veldig rutineorientert, og da kunne vi reist hjem og sett på BarneTV der.

Den yngste var ikke så hekta på dagens faste poster, så da hadde 16 - 18 vært veldig grei tid for oss andre. Da hadde vi spist søndagsmiddag i fred og ro mens junior var i selskapet.

Mange synes kanskje formiddagen blir litt amputert når man skal være et sted kl. 15 med en ren og pen 5-åring, så kanskje det siste alternativet er greit.

Ja, jeg har tenkt på det med Barne-tv, om det er greit å få dem hjem så de får roa ned før resten av kvelden. Men jeg føler også at kl. 3 blir såpass tidlig at det tar en del ekstra av dagen, sjøl om det bare er en time forskjell.

Inviterer jo ikke til bursdag for å være brysom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Hm - jeg sa jo at søndag var spikra, men tolker deg som om søndag ikke er så bra valg?

Er så usikker, det er jo en bagatell, men vil lage minst mulig bry for foreldrene.

Jeg har barn som er hos pappa annenhver helg, så mine barn må ofte avstå fra bursdager i helger. Dette er litt dumt, for barna vil jo gjerne i bursdag. Litt sent på søndag får man til i verste fall, hvis pappa leverer litt tidligere. Denne problemstillingen er det nok flere som har kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag snart

Jeg har barn som er hos pappa annenhver helg, så mine barn må ofte avstå fra bursdager i helger. Dette er litt dumt, for barna vil jo gjerne i bursdag. Litt sent på søndag får man til i verste fall, hvis pappa leverer litt tidligere. Denne problemstillingen er det nok flere som har kan jeg tenke meg.

Skjønner veldig godt problemstillinga. Men det er vanskelig å ta høyde for alt. Det vil alltid være noen det ikke passer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det med Barne-tv, om det er greit å få dem hjem så de får roa ned før resten av kvelden. Men jeg føler også at kl. 3 blir såpass tidlig at det tar en del ekstra av dagen, sjøl om det bare er en time forskjell.

Inviterer jo ikke til bursdag for å være brysom ...

For de som er BarneTV-avhengige finnes det opptaksløsninger, slik at de kan se det hjemme kl. 1830 - 19 i stedet for. Min eldste, som fyller 20 om noen dager, men som altså var rimelig hekta på faste rutiner i sin tid, har sett en del BarneTV på video...

Det ser ut til å være flertall for kl. 16 slik jeg trodde, så gå for den løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bursdag snart

For de som er BarneTV-avhengige finnes det opptaksløsninger, slik at de kan se det hjemme kl. 1830 - 19 i stedet for. Min eldste, som fyller 20 om noen dager, men som altså var rimelig hekta på faste rutiner i sin tid, har sett en del BarneTV på video...

Det ser ut til å være flertall for kl. 16 slik jeg trodde, så gå for den løsningen!

Ja, jeg går for kl. 16.

He he, ikke så lett når man har beslutningsvegring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart bursdag

16-18. Mange drar ut på søndager, og da slipper de å dra så tidlig hjem.

Ja, nå har jeg bestemt at det blir 16-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lags åt alle...

Jeg ville holdt på 16-18 eller en halv til en time senere.

Midt på dagen er mest komplisert synes jeg. Da ryker både formiddags og ettermiddagsaktiviteten.

Ha en super bursdag!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...