Gå til innhold

Hva betale for helge-avlastning?

Gjest mamma til snart 4-åring

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til snart 4-åring

Hva vil være passelig betaling for å ha et barn til overnatting en helg pr måned fra lør etterm til søn ettermiddag? Han er en grei gutt, men verbalt hyper, dvs snakker konstant. Han har et snev av syndrom, men ikke markert nok til noen diagnose, og vi får avlastning via kommunen. Vi trenger bare et pusterom iblant, siden vi ikke har så mye familie til å avlaste oss. Så vi har tenkt å spørre noen i omgangskretsen (ikke akkurat vennekretsen, men venners venner) vi har flere i kikkerten som vi kan spørre.

Men vi trenger altså å vite hva omtrent vi kan tilby i betaling, og vi er helt i det blå om hva som er passe. Hva er tilsvarende satser hvis de er avlastere via kommune eller barnevern feks? Er det greit tror dere om vi legger oss på litt laverel enn dette? Har ikke tenkt så langt som svart eller hvitt og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent det samme lurer jeg på også, bortsett fra at jeg lurer på dagsatser.

Vi har nå hyret en voksen barnepasser (som er hjemme likevel)som skal passe ungen i 3 dager. Vi tenkte 500 kroner dagen, men gudene vet hva andre tenker om det tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vi har nå hyret en voksen barnepasser (som er hjemme likevel)som skal passe ungen i 3 dager. Vi tenkte 500 kroner dagen, men gudene vet hva andre tenker om det tallet?

Hva mener du med om dagen? Hvis det er en normal arbeidsdag på 8-9 timer ca, så syns jeg det er raus betaling med 500 kr dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ks satsene er en grei pekepinn. Husk at det skattes av disse summene, så det må tas med i beregningen.

http://www.ks.no/tema/Skole-og-oppvekst/Barnevern/Fosterhejsatser1/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avlaster

Gå inn på deres kommunes internett sider,kan hende det står skrevet der hva som betales i deres satser.

Vi er avlastere og får rett over 500,- som må skattes av, og med tillegg ca.200,- til mat og div.skattefritt. Pr. døgn.

Fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag er to døgn. Med andre ord så blir mann langt fra rik på dette opplegget. Målet til folk som er avlastere er å hjelpe noen andre barn/foreldre som trenger det, og bruke av sitt overskudd til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avlaster

Hva mener du med om dagen? Hvis det er en normal arbeidsdag på 8-9 timer ca, så syns jeg det er raus betaling med 500 kr dagen.

8 timers dag er det samme som et døgn i avlastning. Se mitt svar over om penger.

Dette kan ikke sammenlignes med dagmamma. En avlaster er til for at foreldre kan komme seg ovenpå igjen hvis de er utslitte eller har kroniske sykdommer, eller at barnet har en diagnose eller annen funksjonshemming.

Hvis det er snakk om dagmamma for et lite barn under skolealder så er dagmammaprisen ofte mellom 200-300 for en hel dag .(skattepliktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timers dag er det samme som et døgn i avlastning. Se mitt svar over om penger.

Dette kan ikke sammenlignes med dagmamma. En avlaster er til for at foreldre kan komme seg ovenpå igjen hvis de er utslitte eller har kroniske sykdommer, eller at barnet har en diagnose eller annen funksjonshemming.

Hvis det er snakk om dagmamma for et lite barn under skolealder så er dagmammaprisen ofte mellom 200-300 for en hel dag .(skattepliktig)

Jeg snakker om dagmamma og i følge deg får hun da rikelig betalt om vi gir 500 kr dagen? Fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Mitt svar var til Bobby Peru, og h*n lurte på dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...