avidi Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Junior på 12 år har virkelig kommet i puberteten for fult i sommer. Den strålende blide gutten jeg hadde i vår har forandret seg til en oppfarende, gretten og tøff "tenåring" Han farer opp for den minste ting, svarer frekt og har anlagt en slepende gange. Han har vokst "en meter" i sommer og sliter klær og sko som aldri før og har fått seg "kjærste". Stort sett alt utenom å henge ute med kammerater er kjedelig og spesielt alt jeg foreslår av aktiviteter er bånn. Søsteren hans som nå er 20 år var ikke på langt nær så gretten og kravstor da hun var 12-13 år. Det ser ut til at det er stor forskjell på jenter og gutter når det gjelder pubertetsnykker. Dette er jo bare begynnelsen, jeg tror jeg kommer til å få nok av utfordringer utover høsten og vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Har han noe diagnose? Barn med diagnoser kan være forskjellig i puberteten. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Har han noe diagnose? Barn med diagnoser kan være forskjellig i puberteten. Anonym. Han har INGEN diagnose, han er en ytterst velfungerende gutt så nå vil være veldig tøff og kul og teste grenser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Han har INGEN diagnose, han er en ytterst velfungerende gutt så nå vil være veldig tøff og kul og teste grenser. Det er slik alle ungdomer er. Jeg trodde at han hadde noe diagnose siden du har skrevet på bokstavbarn om han. Unskyld for at jeg trodde det. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siameser Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Det er slik alle ungdomer er. Jeg trodde at han hadde noe diagnose siden du har skrevet på bokstavbarn om han. Unskyld for at jeg trodde det. Anonym. Dette forumet heter foreldre-tenåringer. Det er for ALLE tenåringsforeldre. Bokstavbarn er et annet forum på dol. Og ja, det er helt vanlig at det er så stor forskjell. Datteren til ei i familien min ble rett og slett voldelig, noe vi aldri hadde erfart før. Nå er hun ei sunn, voksen ung kvinne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Min erfaring er motsatt, jenter er et mareritt. Mine ville gutter som stod opp før fanden hadde fått brallerne på. Og aldri kunne gå over et gulv, det MÅTTE løpes og sklies på knærne.. De er nå så rolige at jeg tar meg i å gi dem en skvett vann når jeg går forbi med blomsterkanna.. ;0) Standard frase; Chillax mutter`n... no stress! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 *Hehe* Her er det omvendt. Poden på snart 12 år er alltid blid og fornøyd og vanligvis veldig grei å ha med å gjøre. Jentungen på 10 år har vært mer enn en håndfull fra hun ble født og jeg gruer meg til hun kommer i tenårene.... Men hun er en skjønn, snill og omtrenksom jente altså! Hun tester bare grensene sånn omtrent konstant... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg har samme erfaring som deg. Dattera mi var rene englebarnet da hun var i puberteten, mens guttene jeg har, har vært/er opprørere. Eldstemann og jeg kranglet om alt, minstemann gjør fremdeles som jeg sier. Han er nok den av ungene som er snillest, men opprørstrangen er stor og han blir rasende når han synes ting er urettferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til tenåringer Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Dette har vel lite med kjønn å gjøre skulle jeg tro. Har en gutt på 16 og ei jente på 14. Begge like greie. Sønnen min har ikke hatt noen slike nykker i hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har også én av hver, med stor aldersforskjell. Minstemann på 11 har ikke så veldig mange nykker ennå, men han ligger an til å bli omtrent verdens kuleste, så jeg tipper det skjer mye i løpet av kommende skoleår. Min erfaring (fra storesøsteren som ikke var problemfri, men heller ikke av de verste) er at når de begynner såpass tidlig, går det også relativt fort over. Men jeg påstår ikke at dette gjelder alle. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har også én av hver, med stor aldersforskjell. Minstemann på 11 har ikke så veldig mange nykker ennå, men han ligger an til å bli omtrent verdens kuleste, så jeg tipper det skjer mye i løpet av kommende skoleår. Min erfaring (fra storesøsteren som ikke var problemfri, men heller ikke av de verste) er at når de begynner såpass tidlig, går det også relativt fort over. Men jeg påstår ikke at dette gjelder alle. Lykke til! Takk skal du ha laban, jeg håper også at han roer seg relativt raskt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 De aller fleste jeg har snakka med som har en av hvert kjønn sier at jeg er "uheldig" som har fått tre jenter, for de skal visstnok være myyyye verre enn gutta i puberteten Vel, det er nok tilfeldig at det er sønnen din som er verst Tror ikke jeg har så mange gode råd å komme med, men kan vel trøste deg med at det vil gå over ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Min erfaring er motsatt, jenter er et mareritt. Mine ville gutter som stod opp før fanden hadde fått brallerne på. Og aldri kunne gå over et gulv, det MÅTTE løpes og sklies på knærne.. De er nå så rolige at jeg tar meg i å gi dem en skvett vann når jeg går forbi med blomsterkanna.. ;0) Standard frase; Chillax mutter`n... no stress! Haha ))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Min erfaring er motsatt, jenter er et mareritt. Mine ville gutter som stod opp før fanden hadde fått brallerne på. Og aldri kunne gå over et gulv, det MÅTTE løpes og sklies på knærne.. De er nå så rolige at jeg tar meg i å gi dem en skvett vann når jeg går forbi med blomsterkanna.. ;0) Standard frase; Chillax mutter`n... no stress! *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har ikke døtre, men har ikke merket noen spesielle pubertetsnykker hos min 13-åring, så det er vel ikke nødvendigvis kjønnsbestemt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 De aller fleste jeg har snakka med som har en av hvert kjønn sier at jeg er "uheldig" som har fått tre jenter, for de skal visstnok være myyyye verre enn gutta i puberteten Vel, det er nok tilfeldig at det er sønnen din som er verst Tror ikke jeg har så mange gode råd å komme med, men kan vel trøste deg med at det vil gå over ;-P Det er ikke sikkert du vil merke noen nykker fra døtrene dine. Min tenåringsdatter har aldri vært vanskelig, hun er nesten for grei. Bortsett fra når hun syns at jeg trenger oppdragelse, selvsagt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det er ikke sikkert du vil merke noen nykker fra døtrene dine. Min tenåringsdatter har aldri vært vanskelig, hun er nesten for grei. Bortsett fra når hun syns at jeg trenger oppdragelse, selvsagt ;-) Satser på at jeg er like heldig Jeg føler iallefall ikke at eldste på 13 er noe problem i det hele tatt, så det er lov å håpe på det beste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har en 12-åring selv som er svært eksplosiv for tiden. Han har vokst 7 cm på 6 mnd, så det er nok ingen tvil om at puberteten er begynt. Noen ganger hører vi stemmen sprekke, så det er nok et stemmeskifte på gang. Det er nå fint at en kan stemple oppførselen som pubertet, så det er bare å holde ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.