Gå til innhold

Til: Ikke fornøyd med D!

Anbefalte innlegg

Gjest MIsfornøyd student!!
Skrevet

Nå har jeg fått svar på klagen min , og det ble en ny D :-( Men jeg har vært så nervøs for stryk at det var i grunn en lettelse at dem ikke "straffet" meg med en F. Det har vært mye i media i sommer angående studenter som klager på karakteren-og -ikke- blir -hørt.

Kan nesten oppfatte det som en "straff" at man klager.

Så da får jeg leve med min D....

Hvordan gikk det med deg? Til orientering studerer jeg sykepleie.

Skrevet

D= dritdårlig!

i know:-(

Skrevet

Hvorfor skal sensorene høre på studentene? Det er sensorene som sitter med kompetansen - ikke studentene (selv om mange av dagens studenter later til å tro at det er omvendt)

Studentene må lære seg til å akseptere at prestasjonene deres varier i kvalitet og at karakterene A og B ikke er noe man plukker fra en hylle.

Skrevet

Hvorfor skal sensorene høre på studentene? Det er sensorene som sitter med kompetansen - ikke studentene (selv om mange av dagens studenter later til å tro at det er omvendt)

Studentene må lære seg til å akseptere at prestasjonene deres varier i kvalitet og at karakterene A og B ikke er noe man plukker fra en hylle.

Det er tildels sant, men jeg har selv både vært eksaminator og sensor og vet godt at det ikke er lett å vurdere besvarelser. Det er kjempeviktig at studentene klager dersom de føler karakteren er urettferdig, for min erfaring er at sensor tar slike ting på alvor.

Skrevet

Fordi det ER store variasjoner ute og går blandt sensorene.Jeg har selv den erfaring at jeg gikk fra 3 til 5 etter å ha klaget på en karakter som var urimelig, og jeg fikk heldigvis medhold.

Man kan gå ned, opp eller få den samme karakteren etter en klage. Det er gambling, men det har vært en del fokus på dette i sommer, så jeg er glad jeg gjorde det, for min egen del!

Skrevet

Fordi det ER store variasjoner ute og går blandt sensorene.Jeg har selv den erfaring at jeg gikk fra 3 til 5 etter å ha klaget på en karakter som var urimelig, og jeg fikk heldigvis medhold.

Man kan gå ned, opp eller få den samme karakteren etter en klage. Det er gambling, men det har vært en del fokus på dette i sommer, så jeg er glad jeg gjorde det, for min egen del!

Du har rett i at det er mye fokus på dette. Derfor er det for mange studenter som klager.

Forestillingen om at det er stor forskjell på sensorene er overdrevet. Som regel er sensorene ganske så enige seg i mellom.

Gjest er ikke enig
Skrevet

Du har rett i at det er mye fokus på dette. Derfor er det for mange studenter som klager.

Forestillingen om at det er stor forskjell på sensorene er overdrevet. Som regel er sensorene ganske så enige seg i mellom.

Min eksamen ble rettet av kun en sensor. Trodde det skulle være to jeg. Var ikke fornøyd med karakteren min heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...