Gå til innhold

15 mnd gammel datter med tydlige smerter kveld/natt

Gjest WVS

Anbefalte innlegg

Hei Vår 15 mnd gammel datter har de to siste nettene skreket seg helt bort. Det starter ca 30 min etter at vi har lagt henne for kvelden. Om dagen har hun vært i barnehagen (startet for 2 uker siden) og der har hun vært i storform. Altså allmenntilstanden ellers er bra. Ikke feber, men siste døgnet nyser og rennende nese. Hun hyler så ekstremt at det er helt uutholdelig, og det kommer litt i tak. Ofte gråter hun i 30-45 min, roer seg litt også kommer det igjen etter 1,5 time. Intenst rett og slett. Det skal sies at hun kun har fått 4 tenner, to nede og en fortann og den ene ved siden av fortanna oppe. Jeg mistenker at plagene er tannfrembrudd, men kan tannfrembrudd være såå vondt? Det hjelper ikke med pracet heller. Det er ganske fortvilende. VI foreldrene har i 3 døgn i forveien sliti med diare, men det virker ikke som datteren vår har hatt dette, men vi hadde store magesmerter, kan jo hende det er dette som plager henne også. Hun spiser og drikker bra. Hilsen fortvila mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørreverk var min tanke også. Det er ikke så lett å se på de minste. Det er meget vondt. Evt bihuler. Likevel beskriver du litt andre plager som magesmerter. Dette kan jo skyldes luft. Men jeg synes det beste er en tur til legen jeg. Å se barn som har det vontt er jo rett og slett vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Jeg tror ikke tannfelling er årsak til smertene.Siden avføringen er normal passer ikke diare som forklaring. Du sier hun er forkjølt med rennende nese.Smerter fra ørene pga, tett nese synes jeg er den beste forklaringen.Øresmerter/ betennelse blir værre når barnet legges ned,horisontalt.Da øker blodtilstømmngen i slimhinnen i øret og det gir mere smerter, går du med barnet i oppreist stilling bedres smertene.

Jeg synes du skal få lege til å se på ørene/ trommehinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...