Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er det andre som har ungdommer med adhd, autisme, aspergers, tourettes eller fas der dere har søkt om 4. året eller 5. året, anket og fått avslag? Hva har dere gjort? Har dere søkt ungdomen inn på en annen skole eller i jobb? Jeg har søkt om 4. året, fått avslag og anket og fått avslag på det også på grunn av sosialeproblemer som følger med diagnosen min. J har fas. Hadde hjelpt å få hørt av andre som er i samme situasjon hva dere har gjort og hvis ungdommen har fått 4. året eller 5. året hvordan dere har gått fram. Ønsker svar raskt. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er det ikke noen foreldre som er eller har vært i samme situasjon som kan svare på spørsmålet? Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hvorfor får jeg ikke svar på innlegget av noen foreldre? Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er det ikke noen som har bokstavbarn eller bokstavungdomer fortiden som kan svare? Før var det mange som hadde. Anonym, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er jeg så uheldig at det ikke er noen som leser dette innlegget og kan svare meg? Jeg skal nå legge meg snart forstår dere så jeg venter på svar. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er jeg så uheldig at det ikke er noen som leser dette innlegget og kan svare meg? Jeg skal nå legge meg snart forstår dere så jeg venter på svar. Anonym. Det du spør om er veldig spesielt, og når ingen svarer deg, så er det fordi det ikke er noen her på DOL som vet svaret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det du spør om er veldig spesielt, og når ingen svarer deg, så er det fordi det ikke er noen her på DOL som vet svaret. Er det ikke noen med så store ungdomer på denne siden da? Eller tror du en eller annen svarer bare jeg tar meg tid å vente? Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er det ikke noen med så store ungdomer på denne siden da? Eller tror du en eller annen svarer bare jeg tar meg tid å vente? Anonym. Kanskje er det noen foreldre som har ungdommer med de diagnosene du nevner blant DOL-brukerne. Men mange er innom DOL bare av og til, kanskje bare en gang i uka, eller sjeldnere. Så jeg synes ikke du skal skrive flere innlegg om det nå, og heller vente en uke og se om noen har svart deg. I mellomtiden synes jeg du skal prøve andre internettforum eller finne et telefonnummer til en organisasjon som kan mer om dette enn "den vanlige mann i gata" kan. Du fikk noen linker for noen dager siden. Har du sett på dem? Eller du kan ringe legen din og be om en time hos ham/henne. Skriv ned på forhånd det du ønsker svar på, da slipper du å glemme noe. I forhold til det du spør om angående skolen, kan du ringe sosiallærer på skolen din og spør henne/ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei Apelsin Jeg har ikke fas og har heller ikke bokstavbarn, men jeg har en ektefelle som iblant jobber med bokstavbarn. Han forteller at du ikke har krav på skoleplass. Du har anket og fått avslag, og da får du ikke mer hjelp av den offentlige skolen. Du kan prøve å søke deg inn på en folkehøyskole som passer for ungdommer med dine behov. Du kan prøve å få en jobb, men det kan kanskje bli vanskelig med dine diagnoser. Uansett bør du få en timeavtale med NAV. Der kan de hjelpe og veilede deg i hvordan du skal gå fram videre. Denne linken kan kanskje hjelpe deg litt videre: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:PRf_JKS1eowJ:www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00004/Barn_og_unge_med_neds_4330a.pdf+folkeh%C3%B8gskole+for+ungdom+med+spesielle+behov&hl=no&gl=no&pid=bl&srcid=ADGEEShE2gIgcomeGMND9fI2eYbMX_nJo7jCJTgPJWbjTdWyepk0GhJsWlvGpUocFuPPgobg_KHg9hsJcilFCcvLu-phRQh2NurwMvFLtP_2OoPLybvsQzztdhH32WNcXxYL30xzi3MI&sig=AHIEtbROiz9YQI_Zlu3tOhr_jzfbelk_8g 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei Apelsin Jeg har ikke fas og har heller ikke bokstavbarn, men jeg har en ektefelle som iblant jobber med bokstavbarn. Han forteller at du ikke har krav på skoleplass. Du har anket og fått avslag, og da får du ikke mer hjelp av den offentlige skolen. Du kan prøve å søke deg inn på en folkehøyskole som passer for ungdommer med dine behov. Du kan prøve å få en jobb, men det kan kanskje bli vanskelig med dine diagnoser. Uansett bør du få en timeavtale med NAV. Der kan de hjelpe og veilede deg i hvordan du skal gå fram videre. Denne linken kan kanskje hjelpe deg litt videre: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:PRf_JKS1eowJ:www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00004/Barn_og_unge_med_neds_4330a.pdf+folkeh%C3%B8gskole+for+ungdom+med+spesielle+behov&hl=no&gl=no&pid=bl&srcid=ADGEEShE2gIgcomeGMND9fI2eYbMX_nJo7jCJTgPJWbjTdWyepk0GhJsWlvGpUocFuPPgobg_KHg9hsJcilFCcvLu-phRQh2NurwMvFLtP_2OoPLybvsQzztdhH32WNcXxYL30xzi3MI&sig=AHIEtbROiz9YQI_Zlu3tOhr_jzfbelk_8g Hei zellica. Takk for svar. Jeg fant mye nyttig. Anonym. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Ønsker å få slettet dette innlegget også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.