Gå til innhold

Skole

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin

Dere med ungdomer med adhd, autisme, aspergers eller fas eller andre diagnoser som har søkt om 4. året eller 5. året på videregående, anket og fått avslag, hva har dere gjort med skole eller jobb eller for at ungdomen har fått 4. året eller 5. året?

Jeg har søkt om 4. året på videregående og fått avslag for at jeg har sosialeproblemer som følger med diagnosen min.

Hva har dere andre som er i samme situasjon gjort for å fått i gjennom etter at dere har fått avslag?

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor skjer dette??

Atter en gang: Du spør om så spesielle ting at du ikke må forvente at noen her inne kan svare deg. Derfor får du ikke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Jeg synes at alle dere lesere bør være vennlig og svare og ikke la vær å svare på grunn av at folk skriver at de har en diagnose som de lurer på i forbindelse med skole.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Jeg kan godt skrive et vennlig svar til deg, men jeg har ikke noe råd å komme med, for jeg vet rett og slett ikke noe om problemstillingen.

Ellers ønsker jeg deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest apelsin

Jeg kan godt skrive et vennlig svar til deg, men jeg har ikke noe råd å komme med, for jeg vet rett og slett ikke noe om problemstillingen.

Ellers ønsker jeg deg alt godt.

Det forstår jeg hvis du ikke har noen barn med en eller annen form for bokstavdiagnose.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Det forstår jeg hvis du ikke har noen barn med en eller annen form for bokstavdiagnose.

Anonym.

Jeg har hatt fire barn og ett av barna hadde ADD og flere psykiske diagnoser i tillegg til sosiale vansker. H*n var tatt inn på særskilt grunnlag, men sluttet før h*n hadde fullført 2. året. H*n gikk ikke på vanlig videregående skole.

Det er 13 år siden h*n sluttet i skolen, og Kunnskapsløftet er blitt innført i mellomtiden og jeg kjenner ikke til de nye reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Jeg har hatt fire barn og ett av barna hadde ADD og flere psykiske diagnoser i tillegg til sosiale vansker. H*n var tatt inn på særskilt grunnlag, men sluttet før h*n hadde fullført 2. året. H*n gikk ikke på vanlig videregående skole.

Det er 13 år siden h*n sluttet i skolen, og Kunnskapsløftet er blitt innført i mellomtiden og jeg kjenner ikke til de nye reglene.

Reglene er at elever som har rett til videregående har rett til inntil 5 år.

På grunn av at jeg har fas så har jeg sosiale problemer.

Jeg har litt adhd på grunn av fas og jeg har panikkangst/angst.

Det går ann for diagnosebarn og foreldre og melde seg inn i forening som heter nfu og der får du hjelp.

De har sakt i mitt tilfelle med avslag på 4. året er alvorlig for de har ikke lov å nekte på grunn av sosiale problemer.

Hva gjør din unge med add og sosiale problemer på nå?

Er han i jobb eller på voksenopplæring?

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Reglene er at elever som har rett til videregående har rett til inntil 5 år.

På grunn av at jeg har fas så har jeg sosiale problemer.

Jeg har litt adhd på grunn av fas og jeg har panikkangst/angst.

Det går ann for diagnosebarn og foreldre og melde seg inn i forening som heter nfu og der får du hjelp.

De har sakt i mitt tilfelle med avslag på 4. året er alvorlig for de har ikke lov å nekte på grunn av sosiale problemer.

Hva gjør din unge med add og sosiale problemer på nå?

Er han i jobb eller på voksenopplæring?

Anonym.

''Hva gjør din unge med add og sosiale problemer på nå? Er han i jobb eller på voksenopplæring?''

H*n fikk varig uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

''Hva gjør din unge med add og sosiale problemer på nå? Er han i jobb eller på voksenopplæring?''

H*n fikk varig uføretrygd.

Jeg er også uføretrygdet.

Jeg ble det når jeg var 18 år.

Var det på grunn av impulskontrollen din unge måtte slutte på skolen?

Får han noe medisin for sin add?

Hvilken medisin og hvilken dose får han?

Har du vært inne på bokstavbarn?

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Selv om jeg vet en del om den problematikken du spør om så spør du så vanskelig at jeg kan ikke svare deg. Hvis du har fått avslag så går jeg utifra at det har vært begrunnet. Hvis noen sier at du ikke burde ha fått avslag så går jeg ut i fra at vedkommende vet hva h*n snakker om og kan veilede deg videre.

Jeg er ikke tilknyttet dol som fagperson, men som privatperson som bruker det som avslapning og tidsfordriv. Du må forstå forskjellen, og slik du maser så får jeg ikke lyst å svare deg. Jeg tar ikke ansvaret for å veilede noen over nettet som virker så ustabil som du fremstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Selv om jeg vet en del om den problematikken du spør om så spør du så vanskelig at jeg kan ikke svare deg. Hvis du har fått avslag så går jeg utifra at det har vært begrunnet. Hvis noen sier at du ikke burde ha fått avslag så går jeg ut i fra at vedkommende vet hva h*n snakker om og kan veilede deg videre.

Jeg er ikke tilknyttet dol som fagperson, men som privatperson som bruker det som avslapning og tidsfordriv. Du må forstå forskjellen, og slik du maser så får jeg ikke lyst å svare deg. Jeg tar ikke ansvaret for å veilede noen over nettet som virker så ustabil som du fremstår.

Jeg har fått avslag for at jeg får hjemmeundervisning.

Har ikke elever som trenger hjemmeundervisning som går i spesialklasse rett på det og retten som de elevene med spesiele behov som kan være på skolen?

Det er det jeg lurer på.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest apelsin

Hei segunda.

Det er feil av deg å si at jeg er ustabil for det er jeg ikke.

Diagnosene mine er stabil og jeg er klok men jeg trenger svar på dette forumet eller på forumet bokstavbarn på det jeg lurer på mht skole.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Kan du segunda være så snill å forklare litt om det jeg spør om?

Jeg mener ikke at du skal forklare alt.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg har fått avslag for at jeg får hjemmeundervisning.

Har ikke elever som trenger hjemmeundervisning som går i spesialklasse rett på det og retten som de elevene med spesiele behov som kan være på skolen?

Det er det jeg lurer på.

Anonym.

Dette er et komplisert spørsmål som ingen kan svare på uten å sette seg inn i alle detaljer. Dette er ikke noe som går an å svare helt anonymt over nettet. Jeg rett og slett vet ikke svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Dette er et komplisert spørsmål som ingen kan svare på uten å sette seg inn i alle detaljer. Dette er ikke noe som går an å svare helt anonymt over nettet. Jeg rett og slett vet ikke svaret.

å nei.

Da er det vel kun de som har gitt avslag som vet svaret.

Jeg har hatt utbytte av skolen.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

å nei.

Da er det vel kun de som har gitt avslag som vet svaret.

Jeg har hatt utbytte av skolen.

Anonym.

Ja de som har gitt avslag vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Jeg er også uføretrygdet.

Jeg ble det når jeg var 18 år.

Var det på grunn av impulskontrollen din unge måtte slutte på skolen?

Får han noe medisin for sin add?

Hvilken medisin og hvilken dose får han?

Har du vært inne på bokstavbarn?

Anonym.

H*n sluttet på skolen pga for mye skulk og fordi h*n ikke gadd å gå på skole mer.

H*n er 32 år og styrer med medisinene sine selv. ADD'en ble ikke diagsnostisert før h*n var voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

H*n sluttet på skolen pga for mye skulk og fordi h*n ikke gadd å gå på skole mer.

H*n er 32 år og styrer med medisinene sine selv. ADD'en ble ikke diagsnostisert før h*n var voksen.

Det var dumt at han ikke fikk diagnosen add før han ble voksen for hadde han fått diagnosen som barn, da hadde han vel klart å fullføre skolen.

Det er bra at han er blitt så selvstendig at han klarer å styre medisinen selv.

Jeg vil tipse deg siden om bokstavbarn for der kan du komme i kontakt med andre som har barn, ungdom og voksne med adhd, add, asperges, autisme, fas, fae osv.

Anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...