Gå til innhold

Å være sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest Amor vincit omnia
Skrevet

Kan det være både negativt og positivt?

Eller er det utelukkende negativt?

Klarer ikke å tolke "Jeg var svært sjokkert over å se henne".

Kom fra en fyr som personen har hatt gode relasjoner til, men ikke som han ikke har sett noe til på en lang stund.

Skrevet

''Klarer ikke å tolke "Jeg var svært sjokkert over å se henne".''

Jeg kunne brukt det uten at det var negativt dersom jeg traff noen jeg virkelig ikke hadde ventet å se, som f.eks å treffe en venninne fra USA på den lokale nærbutikken her. ;)

Gjest Boulder
Skrevet

''Klarer ikke å tolke "Jeg var svært sjokkert over å se henne".''

Jeg kunne brukt det uten at det var negativt dersom jeg traff noen jeg virkelig ikke hadde ventet å se, som f.eks å treffe en venninne fra USA på den lokale nærbutikken her. ;)

Hm. Ja akkurat i et slikt tilfelle ville det nok kunne brukes. Jeg fikk i alle fall "sjokk" da jeg faktisk traff ei venninne fra USA i nærbutikken i Norge!

Men vanligvis brukes nok ordet sjokkert om noe negativt vil jeg tro.

Skrevet

Hm. Ja akkurat i et slikt tilfelle ville det nok kunne brukes. Jeg fikk i alle fall "sjokk" da jeg faktisk traff ei venninne fra USA i nærbutikken i Norge!

Men vanligvis brukes nok ordet sjokkert om noe negativt vil jeg tro.

Ja, det må liksom såpass til for at det ikke skal ha noen negativ klang. Så morsomt at du faktisk opplevde det jeg brukte som eksempel. :)

Gjest Boulder
Skrevet

Ja, det må liksom såpass til for at det ikke skal ha noen negativ klang. Så morsomt at du faktisk opplevde det jeg brukte som eksempel. :)

Ja. Hun var egentlig fra Oslo, da, men hun bodde i USA fast, mens jeg hadde flyttet tilbake til Norge, til en by i Nord-Norge. Uten at hun visste at jeg bodde der, traff jeg henne plutselig på det lokale bakeriet der, og vi fikk begge sjokk!

:-)

Skrevet

Å bli sjokkert betyr for meg at noe helt uventet skjer, det være seg negativt eller positivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...