Gå til innhold

Nå skjer det !! DEL 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et halvt år har snart gått. Prøveperioden er snart over.

Mine sjefer (dir) var sinnsyk travle. Kontoret mitt var overfylt av kasser, permer og skrot da eg kom 1. arbeidsdag. Nytt kontormøbel eller PC var ikke klar, selv om det var 1 mnd etter kontraktskriving. Ingen opplegg med nøkler, kode til printer etc..

Eg har følt meg alene og lost fra dag en, og sagt i fra. Hvis eg fikk snakket med sjefen min i 5 minutter i løpet av ei uke, var eg heldig.

Men.. eg tok skjeia i egen hånd, og såg fort arbeidsoppgaver som kunne gjøres. Rapporterte hver uke hva eg hadde gjort, og viste hvilke planer eg hadde for uka etter.

Siden eg var 1. ganngsleder ble eg lovet opplæring, introduksjonsprogram og coaching. Tror dere det ble noe? Nope.

Eg har 2 ganger spurt om stillingsbeskrivelse, men sjefen min har ikke hatt tid. Han ber meg om å "purre" på han, men eg finner det unaturlig å mase på en dir.

Det er for mye rot på dir. nivå. De har klart HVA når de diskuterer, men har ingen planer for HVORDAN, NÅR og sjeldent tenkt over HVEM som skal gjøre HVA.

Eg har at eg mestrer oppgavene mine bra. Er ikke den dummeste blondinna, nei :o)

Hele helga har eg vært stille og tankefull. Eg spurte sjefen min før helga om han var fornøyd med meg. Han sa "delvis" - og ville ikke si hvem i bedriften som stadig drypper inn negativ tilbakemelding om meg.

Trivsel: 45% Motivasjon: 20%

Eg vurderer å skifte jobb, slik coachen råder meg til. Litt nederlag også , for dette er en såkalt "flott" stilling å ha på CVen.

Men går det utover humør og helse, ikke minst utover de hjemme - er det kanskje lurt?

Er det noen ledere/ mellomledere her, som kanskje har noen tanker?

Gjest Hilsen ei blondine
Skrevet

'' Er ikke den dummeste blondinna, nei :o)''

Blondina skrives meg en n.

Skrevet

''Men går det utover humør og helse, ikke minst utover de hjemme - er det kanskje lurt?''

Hvis jobben din går utover både humør, helse og familie, bør du absolutt og defintivt lete etter etter en jobb du vil trives bedre i.

Persille1365381127
Skrevet

La meg gjette;

Et ganske lite selskap? Ikke flere ansatte enn at alle vet hvem alle er? Sjefene har kommet dit de er fordi de er flinke i faget sitt, og ikke fordi de er gode ledere? Mye snakk om alt "vi må ha", men lite handling?

Høres ut som min jobb...

Jeg bytter, jeg har brukt nok energi på å snu/veilede/informere sjefer som ikke vil ha annen informasjon enn den som allerede finnes i hodet deres.

Krav for ny jobb; minst 100 ansatte. Tydelig (og skriftlig) kompetanseplan. Skriftlig personalhåndbok. Personalavdeling. HR er en del av strategien.

Mitt råd? Bytt :)

Gjest aaabbbccc
Skrevet

Who cares?

Gjest jadddddaaaa!
Skrevet

Om du vil understreke at det er én n i en bør du gjøre det og ikke forvirre folk enda mer!

Ellers tror jeg hele poenget var i feilskrivingen!

• 2 uker senere...
Skrevet

La meg gjette;

Et ganske lite selskap? Ikke flere ansatte enn at alle vet hvem alle er? Sjefene har kommet dit de er fordi de er flinke i faget sitt, og ikke fordi de er gode ledere? Mye snakk om alt "vi må ha", men lite handling?

Høres ut som min jobb...

Jeg bytter, jeg har brukt nok energi på å snu/veilede/informere sjefer som ikke vil ha annen informasjon enn den som allerede finnes i hodet deres.

Krav for ny jobb; minst 100 ansatte. Tydelig (og skriftlig) kompetanseplan. Skriftlig personalhåndbok. Personalavdeling. HR er en del av strategien.

Mitt råd? Bytt :)

Eg sa opp rett før helga :o)

Persille1365381127
Skrevet

Eg sa opp rett før helga :o)

Gratulerer! Dette blir jo spennende :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...