Gå til innhold

Karbohydrater og glykemisk indeks.

Orio

Anbefalte innlegg

Jeg har altså lest litt om dette med karbohydrater og hvordan det påvirker blodsukkeret etc. Frukt er raske karbohydrater, men sammen med litt nøtter/mandler virker det ikke fullt så raskt på blodsukkeret. Hvor mye nøtter er det snakk om, f.eks. til et eple eller en banan? Har det samme effekt hvis jeg spiser vaniljeyoughurt ved siden av? (Den fra tine, JA-varianten, nøkkelhullsmerket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier en håndfull nøtter. Yoghurt er karbohydrater det og. Men er vel ikke veldig usunt.

Men det er jo en del proteiner også i youghurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier en håndfull nøtter. Yoghurt er karbohydrater det og. Men er vel ikke veldig usunt.

En håndfull nøtter? Det er jo veldig mye, hvis jeg skal ta en håndfull nøtter sammen med hvert eple jeg spiser kommer jeg til å gå opp i vekt. Det er ikke planen.

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 valnøtter kanskje? JA-yoghurten er sikkert mer eller mindre uten fett og med kunstig søtning så den funker nok ikke som fettkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4-5 valnøtter kanskje? JA-yoghurten er sikkert mer eller mindre uten fett og med kunstig søtning så den funker nok ikke som fettkilde.

Det er ikke kunstig søtstoff, men litt sukker. Trodde det var proteiner i youghurt, det var ikke fettet jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4,2 % protein. Det er vel for lite til å være en proteinkilde?

Andre tips til hva jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En håndfull nøtter? Det er jo veldig mye, hvis jeg skal ta en håndfull nøtter sammen med hvert eple jeg spiser kommer jeg til å gå opp i vekt. Det er ikke planen.

:- )

En håndfull nøtter er vel pr dag. Hvor mange epler spiser du pr dag?

http://matavisen.no/oppskrifter/yoghurt-og-frukt/263

Skyr inneholder mer proteiner og de med smak er VELDIG gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En håndfull nøtter er vel pr dag. Hvor mange epler spiser du pr dag?

http://matavisen.no/oppskrifter/yoghurt-og-frukt/263

Skyr inneholder mer proteiner og de med smak er VELDIG gode.

''Skyr inneholder mer proteiner og de med smak er VELDIG gode.''

Om jeg ikke husker helt feil er de søtet med aspartam? Grunn god nok for meg til å holde meg unna. Natruell-varianten er jo ikke det da, men da kan jeg like godt bruke yoghurt naturell synes jeg, den er mye billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...