Gå til innhold

Elektronisk filofax

Anbefalte innlegg

Gjest glemskete
Skrevet

Jeg så en her om dagen som hadde en elektronisk filofax. Fikk ikke spurt henne hvor hun hadde kjøpt den. Den var på størrelsen med en litt stor filofax og hadde taster som var nedenfor skjermen.

Kunne tenke meg noe av det samme. Den skal være veldig enkel og trenger ikke ha internett og alt mulig. Bare liten og enkel. Har prøvd å google det, men vet ikke helt hva de heter så vanskelig å finne noe.

Noen som har noen tips til meg?

Skrevet

Var det ikke bare en vanlig smarttelefon? HTC Desire, for eksempel?

Med venlig hilsen

Gjest glemskete
Skrevet

Var det ikke bare en vanlig smarttelefon? HTC Desire, for eksempel?

Med venlig hilsen

Nei, den var mye større enn en mobiltelefon. Den var faktisk også pakket inn i det samme som en filofax også så det var først da hun åpnet den at jeg så at den var elektronisk. Jeg vil gjerne ha noe som har en større skjerm enn en mobiltelefon. Den hun hadde et slags tastatur med runde taster under skjermen. En tast for hver bokstav.

Den trenger ikke å være helt lik altså, men ønsker meg som sagt en større skjerm enn en filofax. Sånn at jeg ser hele dagen på en gang.

Skrevet

Nei, den var mye større enn en mobiltelefon. Den var faktisk også pakket inn i det samme som en filofax også så det var først da hun åpnet den at jeg så at den var elektronisk. Jeg vil gjerne ha noe som har en større skjerm enn en mobiltelefon. Den hun hadde et slags tastatur med runde taster under skjermen. En tast for hver bokstav.

Den trenger ikke å være helt lik altså, men ønsker meg som sagt en større skjerm enn en filofax. Sånn at jeg ser hele dagen på en gang.

Jeg vet ikke hva du så, men en HTC HD2 (bruk Google) må da ha en stor nok skjerm? Da slipper du å dra med deg mobiltelefon i tillegg.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Det var ikke en iPad, da? Men den er vel noe større enn en Filofax... (men disse fantes vel i ulike størrelser, mener jeg å huske fra forrige århundre). Det finnes læretuier til som får dem til å ligne mer på Filofax:

http://ipadlikes.com/wp-content/uploads/products_img/0013-apple-ipad-leather-case-6.jpg

Gjest Elextra
Skrevet

iPad har ikke fysiske taster.

Nei, det vet jeg, men forstod ikke at det var tilfelle med enheten hun søkte.

Gjest Elextra
Skrevet

iPad har ikke fysiske taster.

... men sikkert mer jeg ikke forstod ved dette ønsket; jeg kan ikke helt forstå at man ønsker en elektronisk enhet som kun er kalender(?) i stedet for en smarttelefon.

Gjest glemskete
Skrevet

Blackberry ?

Kunne egentlig tenkt meg enda større skjerm, men jeg skal se nærnere på den :) Takk!

Gjest glemskete
Skrevet

... men sikkert mer jeg ikke forstod ved dette ønsket; jeg kan ikke helt forstå at man ønsker en elektronisk enhet som kun er kalender(?) i stedet for en smarttelefon.

Det er fordi jeg ønsker meg en kalender/filofax som har større skjerm sånn at jeg kan se mer av det jeg skriver på én gang. Vil heller ha en stor sånn en og en liten mobil ved siden av. Den elektroniske filofaxen trenger ikke å ha mange andre funksjoner som internett og sånn.

Gjest glemskete
Skrevet

Jeg vet ikke hva du så, men en HTC HD2 (bruk Google) må da ha en stor nok skjerm? Da slipper du å dra med deg mobiltelefon i tillegg.

Med vennlig hilsen

Takk! Jeg skal se nærmere på den, men i utgangspunktet ønsker jeg meg egentlig en større skjerm. De hun som jeg så hadde var nesten på størrelsen med en mini-mini-PC. Men den var flat og ikke sammenleggbar.

Det jeg har tenkt på i etterkant er at det kan være at den ikke er solgt i en vanlig butikk, men fått via hjelpemiddelsentralen f.eks.

Skrevet

Det er jeg enig med deg i. Syns f.eks iPhone har mer enn stor nok skjerm til at den egner seg som fullverdig kalender/filofax. En del smarttelefoner er jo digre, Xperia 10 (?) til SE f.eks. Noe større skjønner ikke jeg noen har bruk for.

Pluss at man alltid har med seg telefonen, en ekstra elektronisk dings tror jeg fort blir lagt igjen hjemme, enten med vilje eller fordi man rett og slett glemmer den.

Skrevet

Det var ikke et lesebrett, da? Jeg vet riktignok ikke om de har kalender.

http://www.amazon.com/gp/product/B003FSUDM4/ref=sv_kinc_0

Gjest Elextra
Skrevet

Det var ikke et lesebrett, da? Jeg vet riktignok ikke om de har kalender.

http://www.amazon.com/gp/product/B003FSUDM4/ref=sv_kinc_0

Ja, det har du kanskje rett i, det kan godt være det er noe sånt hun ser etter.

Selv kunne jeg ikke tenke meg en kalender som ikke kan synkse med PC-kalenderen (jeg bruker Outlook), men virker ikke som det er et krav fra trådstarter.

Har lyst på en iPad, for derved å ha en mobil surfe-PC, kalender og lesebrett (med mer) i ett, men får se hva det blir til :).

Skrevet

Ja, det har du kanskje rett i, det kan godt være det er noe sånt hun ser etter.

Selv kunne jeg ikke tenke meg en kalender som ikke kan synkse med PC-kalenderen (jeg bruker Outlook), men virker ikke som det er et krav fra trådstarter.

Har lyst på en iPad, for derved å ha en mobil surfe-PC, kalender og lesebrett (med mer) i ett, men får se hva det blir til :).

''Har lyst på en iPad, for derved å ha en mobil surfe-PC, kalender og lesebrett (med mer) i ett, men får se hva det blir til :).''

Jeg også:-) Men de er litt for dyre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...