Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Satt nettopp på terassen og hørte en hjerteskjærende skriking i nabolaget, noen hus bortenfor. Et barn som hylgrein og måtte på do. Jeg må på do, jeg må på do. Jeg må tisse jeg må tisse og gutten (Jeg gjettet det var en gutt) Moren kommer og skriker tilbake og ber han tie stille for nå er det natta, hvorpå ungen skriker enda mer desperat. Når jeg hører slikt, så tenker at dette er et barn som trenger varme og omsorg. Hvorfor ikke la han få gå på do, trøste han og gi han en nattaklem isteden for å hylskrike til ungen på den måten? Hva tenker dere om slik oppførsel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Uff, ikke trivelig å høre på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Helt klart dårlig oppførsel av gutten. Det får da være måte på til oppførsel grunnet en småsprengt blære. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 *vondt i hjertet* Syns sånt er helt forferdelig, blir helt dårlig av å høre om barn som blir behandlet sånn. Jeg hadde nok vært fristet til å ring på og tilby meg å følge ungen på do, jeg har veldig lite til overs for sånne foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg får helt vondt av sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"... Det høres antagelig helt forferdelig ut for utenforstående, men det har skjedd mer enn en gang at jeg har hevet stemmen og ropt "nå er det nok" (fra stuen). Og på denne tiden av året står alle dører og vinduer åpne... Det er ikke sikkert jeg hadde reagert så veldig, men det kommer litt an på om jeg hadde visst hvilket hus ropene kom fra eller ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"... Det høres antagelig helt forferdelig ut for utenforstående, men det har skjedd mer enn en gang at jeg har hevet stemmen og ropt "nå er det nok" (fra stuen). Og på denne tiden av året står alle dører og vinduer åpne... Det er ikke sikkert jeg hadde reagert så veldig, men det kommer litt an på om jeg hadde visst hvilket hus ropene kom fra eller ikke... Hehe, skal se det ikke var deg trådstarter skrev om. Jeg er for øvrig helt enig med deg. De som blir så triste på dette barnets vegne har jo ingen forutsetninger for å vite hva som faktisk foregikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"... Det høres antagelig helt forferdelig ut for utenforstående, men det har skjedd mer enn en gang at jeg har hevet stemmen og ropt "nå er det nok" (fra stuen). Og på denne tiden av året står alle dører og vinduer åpne... Det er ikke sikkert jeg hadde reagert så veldig, men det kommer litt an på om jeg hadde visst hvilket hus ropene kom fra eller ikke... Jeg håper du ikke skrek på samme måte som denne mora. Da ville jeg ha sagt: Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen person:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg håper du ikke skrek på samme måte som denne mora. Da ville jeg ha sagt: Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen person:-) Nå vet jeg jo ikke hvordan hun skrek da. Men datteren min er ganske lik meg, sterk, utholdende og viljesterk. Så når hun bestemmer seg for noe, og hun og jeg havner "opp imot hverandre" - så ender det gjerne med at det klikker litt om situasjonen er dårlig. Legging kan godt være en sånn situasjon Vanligvis er hun en drøm å ha med og gjøre, men når det skjærer seg - så skjærer det seg ORDENTLIG. Og det er gjerne på dager hvor jeg allerede er på felgen (som også kan være grunnen til at det skjærer seg), og hvor jeg ikke er så voksen, tålmodig og fornuftig Men som sagt, jeg vet jo ikke hvordan dette hørtes ut - jeg kjenner bare igjen at jeg KUNNE ha skreket til et påtatt fortvilet barn fordi jeg rett og slett var drittlei maset. For en utenforstående derimot, vil jeg sikkert høres ut som verdens verste mor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hehe, skal se det ikke var deg trådstarter skrev om. Jeg er for øvrig helt enig med deg. De som blir så triste på dette barnets vegne har jo ingen forutsetninger for å vite hva som faktisk foregikk. Det kunne være meg! Men ikke i dag, Billa sovnet på vei inn til sengen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Nå vet jeg jo ikke hvordan hun skrek da. Men datteren min er ganske lik meg, sterk, utholdende og viljesterk. Så når hun bestemmer seg for noe, og hun og jeg havner "opp imot hverandre" - så ender det gjerne med at det klikker litt om situasjonen er dårlig. Legging kan godt være en sånn situasjon Vanligvis er hun en drøm å ha med og gjøre, men når det skjærer seg - så skjærer det seg ORDENTLIG. Og det er gjerne på dager hvor jeg allerede er på felgen (som også kan være grunnen til at det skjærer seg), og hvor jeg ikke er så voksen, tålmodig og fornuftig Men som sagt, jeg vet jo ikke hvordan dette hørtes ut - jeg kjenner bare igjen at jeg KUNNE ha skreket til et påtatt fortvilet barn fordi jeg rett og slett var drittlei maset. For en utenforstående derimot, vil jeg sikkert høres ut som verdens verste mor. Ok, det jeg hørte i kveld hørtes voldsomt ut. Slik jeg tolket måten han skrek på var at han trengte trøst og kos mer enn hyl og skrik. Utover det, vet jeg selvfølgelig ikke noe om forhistorien. Jeg har ingen erfaringen med så problematiske forhold rundt legging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"... Det høres antagelig helt forferdelig ut for utenforstående, men det har skjedd mer enn en gang at jeg har hevet stemmen og ropt "nå er det nok" (fra stuen). Og på denne tiden av året står alle dører og vinduer åpne... Det er ikke sikkert jeg hadde reagert så veldig, men det kommer litt an på om jeg hadde visst hvilket hus ropene kom fra eller ikke... ''Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"...'' Det kjenner jeg altfor godt igjen. Datteren min kan også finne på å rope sånne ting, og det er ikke grenser for hvor "hjerteskjærende" hun kan hyle når det åttende forsøket på å sabotere leggingen ikke fungerer som hun vil. Do-trikset har hun tatt mange ganger, rett og slett fordi hun selvsagt merket raskt at vi var villige til å la henne komme opp for å tisse. Men når hun må tisse for tredje gang på kort tid, er det ikke særlig overbevisende, og da kan jeg også finne på å rope fra stua at "Nei, nå er det nok, nå er det NATTA for deg!" Så kanskje det var meg Nickløsheletia hørte? ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 ''Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"...'' Det kjenner jeg altfor godt igjen. Datteren min kan også finne på å rope sånne ting, og det er ikke grenser for hvor "hjerteskjærende" hun kan hyle når det åttende forsøket på å sabotere leggingen ikke fungerer som hun vil. Do-trikset har hun tatt mange ganger, rett og slett fordi hun selvsagt merket raskt at vi var villige til å la henne komme opp for å tisse. Men når hun må tisse for tredje gang på kort tid, er det ikke særlig overbevisende, og da kan jeg også finne på å rope fra stua at "Nei, nå er det nok, nå er det NATTA for deg!" Så kanskje det var meg Nickløsheletia hørte? ;p Det håper jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Det håper jeg ikke. Nei, jeg tror vel egentlig ikke det (særlig fordi leggingen gikk helt smertefritt hos oss i kveld), men poenget mitt var heller at noen barn er veeldig gode til å manipulere ved f.eks leggesituasjoner. Men det hender selvsagt også at barn blir dårlig behandlet, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Nei, jeg tror vel egentlig ikke det (særlig fordi leggingen gikk helt smertefritt hos oss i kveld), men poenget mitt var heller at noen barn er veeldig gode til å manipulere ved f.eks leggesituasjoner. Men det hender selvsagt også at barn blir dårlig behandlet, dessverre. Får svare på dette før jeg legger meg. Dette var ei mor fullstendig ute av kontroll. hun ropte ikke fra. Jeg hørte hun kom inn på rommet. Skrikingen da moren kom inn på rommet og hylte og skrikingen på barnet som forværret seg yttligere i det hun kom inn var så voldsomt at jeg begynte å lure på om det kunne være voldt med i bildet. Det er mulig jeg er usedvanlig heldig, men jeg har ikke ikke opplevd at unger må tisse 3-4 ganger etterhverandre og unger som saborterer legging for åttende gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Får svare på dette før jeg legger meg. Dette var ei mor fullstendig ute av kontroll. hun ropte ikke fra. Jeg hørte hun kom inn på rommet. Skrikingen da moren kom inn på rommet og hylte og skrikingen på barnet som forværret seg yttligere i det hun kom inn var så voldsomt at jeg begynte å lure på om det kunne være voldt med i bildet. Det er mulig jeg er usedvanlig heldig, men jeg har ikke ikke opplevd at unger må tisse 3-4 ganger etterhverandre og unger som saborterer legging for åttende gang. Hun ropte ikke fra stua, skulle det stå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Får svare på dette før jeg legger meg. Dette var ei mor fullstendig ute av kontroll. hun ropte ikke fra. Jeg hørte hun kom inn på rommet. Skrikingen da moren kom inn på rommet og hylte og skrikingen på barnet som forværret seg yttligere i det hun kom inn var så voldsomt at jeg begynte å lure på om det kunne være voldt med i bildet. Det er mulig jeg er usedvanlig heldig, men jeg har ikke ikke opplevd at unger må tisse 3-4 ganger etterhverandre og unger som saborterer legging for åttende gang. Huff, jeg skjønner at du ikke likte det du hørte der, ja. Jeg har for øvrig én unge som alltid har lagt seg uten dikkedarer - og én leggesabotør. Begge har hatt faste kveldsrutiner og alt det der (vet jo at det er mye gnål om sånt her inne, så det er vel greit å forsikre om det før det kommer noen kommetarer). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ikke for å være fæl, men det kan tenkes at hylingen var en måte barnet prøvde å få være oppe lenger på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Synes ikke vi vet nok til å uttale oss. Jeg har mistet besinnelsen mange ganger i forbindelse med legging. Husker spesielt en periode hvor guttungen våknet hver kveld rett før min leggetid og skrek i tre timer. Jeg var i ferd med å bryte sammen fysisk og mentalt. Så hva jeg "synes" avhenger helt klart av mange faktorer. Vi er ikke alle perfekte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Får svare på dette før jeg legger meg. Dette var ei mor fullstendig ute av kontroll. hun ropte ikke fra. Jeg hørte hun kom inn på rommet. Skrikingen da moren kom inn på rommet og hylte og skrikingen på barnet som forværret seg yttligere i det hun kom inn var så voldsomt at jeg begynte å lure på om det kunne være voldt med i bildet. Det er mulig jeg er usedvanlig heldig, men jeg har ikke ikke opplevd at unger må tisse 3-4 ganger etterhverandre og unger som saborterer legging for åttende gang. ''Det er mulig jeg er usedvanlig heldig, men jeg har ikke ikke opplevd at unger må tisse 3-4 ganger etterhverandre og unger som saborterer legging for åttende gang. '' Da er du sikkert både heldig og flink :-) Ene vår har noe lakenskrekk og må enkelte ganger opp og tisse (eller noe annet "viktig") 8-10 ganger etter å ha lagt seg. Jeg begynner jo med å si pent i fra at det er på tide å sove, men har nok hendt jeg har hevet stemmen betydelig etterhvert.... særlig om jeg er sliten selv *sukk*- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.