Gå til innhold

Hjerteskjærende skriking

Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Synes ikke vi vet nok til å uttale oss. Jeg har mistet besinnelsen mange ganger i forbindelse med legging.

Husker spesielt en periode hvor guttungen våknet hver kveld rett før min leggetid og skrek i tre timer. Jeg var i ferd med å bryte sammen fysisk og mentalt.

Så hva jeg "synes" avhenger helt klart av mange faktorer. Vi er ikke alle perfekte.

''Jeg har mistet besinnelsen mange ganger i forbindelse med legging''

Godt noen kan innrømme dette :-). Det kan også jeg. Husker det også spesielt fra ganger jeg har vært meget sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

8

• morsan

6

• Mrs. Wallace

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg håper du ikke skrek på samme måte som denne mora. Da ville jeg ha sagt: Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen person:-)

''Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen person:-)

''

Har du aldri mistet besinnelsen med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at mora er helt på trynet.

Det kan også hende at gutten har oppdaget at "jeg må tisse!" vanligvis er den beste måten han kan komme seg opp etter leggetid på. Jeg vet om en gutt som ropte "hjelp, hjelp - politiet må hjelpe Øivind!" mens han motvillig ble dradd over parkeringsplassen på et kjøpesenter. Det så sikkert heller ikke så bra ut.

Men det er uansett fælt å høre på. Sikkert for foreldrene også.

Da datteren min var to måneder, kom det en mann inn på hotellrommet vårt fordi han trodde babyen lå alene og skrek. Det gjorde hun ikke - hun var sinna fordi jeg skiftet på henne. Det var litt flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har mistet besinnelsen mange ganger i forbindelse med legging''

Godt noen kan innrømme dette :-). Det kan også jeg. Husker det også spesielt fra ganger jeg har vært meget sliten.

Ja, alltid når jeg er veldig sliten selv.

Det hadde selvfølgelig vært deilig å sette seg på sin høye hest og baksnakke denne moren litt, men neste gang er det kanskje jeg som trenger litt forståelse når jeg blir observert i en uheldig situasjon med en av ungene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''

Nei, ikke slik jeg hørte det i går.

Det er ikke vanlig grensesetting jeg reagerer på.

Å si til et barn at når er det nok, er noe annet enn det jeg hørte i går. Jeg ble sittende å lytte litt, fordi jeg synes det var så voldsomt at jeg begynte lure på om det var vold med i bildet, men kom til at det nok ikke var det alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Synes ikke vi vet nok til å uttale oss. Jeg har mistet besinnelsen mange ganger i forbindelse med legging.

Husker spesielt en periode hvor guttungen våknet hver kveld rett før min leggetid og skrek i tre timer. Jeg var i ferd med å bryte sammen fysisk og mentalt.

Så hva jeg "synes" avhenger helt klart av mange faktorer. Vi er ikke alle perfekte.

Det er selvsagt litt vanskelig å forklare skriftlig hvordan dette hørtes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Ja, alltid når jeg er veldig sliten selv.

Det hadde selvfølgelig vært deilig å sette seg på sin høye hest og baksnakke denne moren litt, men neste gang er det kanskje jeg som trenger litt forståelse når jeg blir observert i en uheldig situasjon med en av ungene ;)

Jeg hadde mest problemer når det gjaldt den eldste. Hun har alltid vært viljesterk, men hun har ikke vært slik rundt leggetid. Deriomt var det et problem hver morgen når hun skulle kle på seg. Hun skulle leke siste og fløy rundt hele stua med meg etter seg.

Hun ville aldri hjem etter barnahagetid. Hun var like sosial den gangen som nå og det var et he... hver gang hun enten ikke kunne bli med noen hjem eller ta med noen hjem. Da dro jeg en hylende unger etter meg.

Rundt leggetider hadde hun sitt spesielle rituale. Rundt hele seg i senga hadde hun bamser og hver kveld skulle de skifte plass. Hver sin tur til å legge nærmest ansiktet. Dette tok tid, men når det var gjort, var det over. Nå er hun 19 og ligger fremdeles og holder rundt en bamse i senga:-)

Den mellomste hadde også sin greie. Vi måtte si: Godnatta, sove godt, ha det bra, ses i morgen.

Samme regla hver kveld og gjerne et par ganger før han var fornøyd.

Den yngste har også vært grei og legge. Like grei som den mellomste. Det holder som regel med en kos. I går satte jeg meg i senga en stund med henne fordi hun skulle lese høyt for meg. Etter det sovnet hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

''Har du aldri mistet besinnelsen med barna?''

Det har jeg, og da må jeg si til meg selv: '"Ta deg sammen, og oppfør deg som en voksen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Har du aldri mistet besinnelsen med barna?''

Det har jeg, og da må jeg si til meg selv: '"Ta deg sammen, og oppfør deg som en voksen".

"Ta deg sammen, og oppfør deg som en voksen".

Det har jeg måttet si til meg selv også, men om dere dolere hadde hørt det jeg hørte i går og likevel da hadde forsvart det jeg hørte, må jeg si jeg hadde begynt å lure litt på egen dømmekraft.

Jeg fikk lyst til å gå inn til barnet, holdet rundt det og trøste. Jeg tror det hadde fungert bedre en god klem enn hysterisk skriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det kan også hende at gutten har oppdaget at "jeg må tisse!" vanligvis er den beste måten han kan komme seg opp etter leggetid på. Jeg vet om en gutt som ropte "hjelp, hjelp - politiet må hjelpe Øivind!" mens han motvillig ble dradd over parkeringsplassen på et kjøpesenter. Det så sikkert heller ikke så bra ut.

Da datteren min var to måneder, kom det en mann inn på hotellrommet vårt fordi han trodde babyen lå alene og skrek. Det gjorde hun ikke - hun var sinna fordi jeg skiftet på henne. Det var litt flaut.

''Jeg vet om en gutt som ropte "hjelp, hjelp - politiet må hjelpe Øivind!" mens han motvillig ble dradd over parkeringsplassen på et kjøpesenter.''

*Gapskratter*!! Unnskyld, det er jo ikke pent å le - men tenk deg den stakkars moren som dro pøbelungen sin avgårde, og så skriker han noe sånt?!

Jeg vet ikke om jeg hadde dødd av latter eller pinlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet om en gutt som ropte "hjelp, hjelp - politiet må hjelpe Øivind!" mens han motvillig ble dradd over parkeringsplassen på et kjøpesenter.''

*Gapskratter*!! Unnskyld, det er jo ikke pent å le - men tenk deg den stakkars moren som dro pøbelungen sin avgårde, og så skriker han noe sånt?!

Jeg vet ikke om jeg hadde dødd av latter eller pinlighet...

Nei, det er en grunn til at jeg også husker den historien. Sleip liten guttunge :-)

Det var visst faren som var med - og han var nok glad de ikke var i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

En av mine barn var alltid veldig sulten like etter leggetid, og vi fikk jo nok av denne måten å trekke ut leggetida på. Så vi satte ned foten.

Svigermor kom innom en kveld, og ble møtt av en hulkende tårevåt unge som kastet seg rundt halsen hennes og gråt.

"Jeg får ikke MAT! Jeg er så SULTEN!"

Det hørtes ikke bra ut, det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine barn var alltid veldig sulten like etter leggetid, og vi fikk jo nok av denne måten å trekke ut leggetida på. Så vi satte ned foten.

Svigermor kom innom en kveld, og ble møtt av en hulkende tårevåt unge som kastet seg rundt halsen hennes og gråt.

"Jeg får ikke MAT! Jeg er så SULTEN!"

Det hørtes ikke bra ut, det heller...

Min unge ropte ut på butikken: "Mamma, stjeler du også!!!"

Ble litt pinlig kan du si :-), jeg tok jo bare opp en ting for å se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Hmm, jeg er litt undrende til at så mange forsvarer det jeg hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som forsvarer situasjonen. Det er bare det at enkelte har opplevd noe som likner fra den andre siden - uten at det har vært slik det kunne høres ut som.

Som jeg skrev - det kan godt hende mora reagerte helt feil. Noen gjør det en sjelden gang fordi de er helt på felgen, andre gjør det atskillig oftere fordi de ikke klarer å være voksne.

Uansett er det fælt å høre på, for både foreldre og tilhørere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Hmm, jeg er litt undrende til at så mange forsvarer det jeg hørte.''

Det er mange sadister på dol.

Problemet er nok at det ikke er så godt å vite hva du hørte.

Hvordan kan f.eks. naboen min vite at jeg ikke ble drept da Liverpool scorte i går? Ok - naboen forsto nok hva som var i gjære, men en ny nabo ville ikke forstått det, og muligens ringt politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan f.eks. naboen min vite at jeg ikke ble drept da Liverpool scorte i går? Ok - naboen forsto nok hva som var i gjære, men en ny nabo ville ikke forstått det, og muligens ringt politiet.

En morderisk nabo ville selvsagt ventet til noen laget et mål, og drept under skrikingen!

*løsningsorientert*

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Problemet er nok at det ikke er så godt å vite hva du hørte''

Nei, det er jo ikke helt enkelt å beskrive det heller.

Men ihverfall tenkte jeg at det er ikke rart at en mor får en slikt barn med den type oppførsel. De lærer av sine foreldre. Nanny kunne sikkert bidratt med noe her.

Og nå skal jeg ikke fremstille meg selv som en engel, for det er jeg slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- minner meg om det forvirrede, skyldbetyngede uttrykket hunden vår får når den blir vekket av et unisont "NEEEEEEIIII" når favorittlaget misser eller motstanderen scorer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg lurer på hva naboene her har tenkt de gangene 4-åringen har hatt sine anfall (gudskjelov er det lenge siden sist nå...)

Hun kan stå og trampe i gulvet på rommet sitt (når jeg har sendt henne dit), få vondt under føttene og hylskrike "aaaaaaau mamma, neeeeeeeeei, jeg viiiiiiiiiiil ikkkkkkkkeeeeeeeeeeee!" for eksempel...

Eller - selvom døra er åpen, men hun har fått beskjed om å være på rommet sitt, og hun står på terskelen, slår i dørkarmen og skriker "nei mamma, jeg vil ikke være her inne, sliiiiiiipp meeeeeeeeg uuuuuuuuuuuuuuuut"...

De må jo tro at ungen er både mishandlet og innelåst...

Men hun er faktisk ingen av delene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...