Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg tenker at jeg lurer på hva naboene her har tenkt de gangene 4-åringen har hatt sine anfall (gudskjelov er det lenge siden sist nå...) Hun kan stå og trampe i gulvet på rommet sitt (når jeg har sendt henne dit), få vondt under føttene og hylskrike "aaaaaaau mamma, neeeeeeeeei, jeg viiiiiiiiiiil ikkkkkkkkeeeeeeeeeeee!" for eksempel... Eller - selvom døra er åpen, men hun har fått beskjed om å være på rommet sitt, og hun står på terskelen, slår i dørkarmen og skriker "nei mamma, jeg vil ikke være her inne, sliiiiiiipp meeeeeeeeg uuuuuuuuuuuuuuuut"... De må jo tro at ungen er både mishandlet og innelåst... Men hun er faktisk ingen av delene... Jeg regaerte på morens oppførsel. Jeg er ikke helt uvant med å høre et barn gråte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ''Hmm, jeg er litt undrende til at så mange forsvarer det jeg hørte.'' Det er mange sadister på dol. Problemet er nok at det ikke er så godt å vite hva du hørte. Hvordan kan f.eks. naboen min vite at jeg ikke ble drept da Liverpool scorte i går? Ok - naboen forsto nok hva som var i gjære, men en ny nabo ville ikke forstått det, og muligens ringt politiet. ''Hvordan kan f.eks. naboen min vite at jeg ikke ble drept da Liverpool scorte i går? Ok - naboen forsto nok hva som var i gjære, men en ny nabo ville ikke forstått det, og muligens ringt politiet.'' LOL! Har heldigvis forståelsesfulle naboer jeg også - når 18-åringen spiller dataspill med kompiser her, brøler de: NEI, NEI, NEI og VENT, VENT, VENT og JA; JA, JA og JEG KOMMER; JEG KOMMER NÅ!!! osv. Håper rekkehusnaboene mine tror meg når jeg forsikrer dem om at jeg ikke bedriver sex-orgier her ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg regaerte på morens oppførsel. Jeg er ikke helt uvant med å høre et barn gråte. Stakkars unge! Og selv om det er menneskelig i blant å miste besinnelsen i den forstand at man hyler til og kjefter på ungen sin, er ikke det det samme som å si at det er en helt akseptabel - enn si _smart_ - måte å forholde seg til barna sine på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hehe,- minner meg om det forvirrede, skyldbetyngede uttrykket hunden vår får når den blir vekket av et unisont "NEEEEEEIIII" når favorittlaget misser eller motstanderen scorer :-) ''Hehe,- minner meg om det forvirrede, skyldbetyngede uttrykket hunden vår får når den blir vekket av et unisont "NEEEEEEIIII" når favorittlaget misser eller motstanderen scorer :-)'' *he he* Husker en gang da min eldste niese var i krabbealderen, og stadig vekk fikk sin mors "nei" når hun nærmet seg ting/steder det ikke var lov å oppholde seg. Vi satt i sofaen og holdt på med spørrebok, og min søster stilte spørsmålene. Når folk svarte feil, sa søsteren min "nei", og ga så det riktige svaret. Etter en stund så vi ungen sitte på gulvet med DEN geipen - uansett hva hun tok på eller hva hun gjorde, så sa moren hennes "nei"! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Stakkars unge! Og selv om det er menneskelig i blant å miste besinnelsen i den forstand at man hyler til og kjefter på ungen sin, er ikke det det samme som å si at det er en helt akseptabel - enn si _smart_ - måte å forholde seg til barna sine på. Alle kjefter på barna sine av og til, men dette var spesielt ja og den redselfulle gråtinga var også spesiell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ''Problemet er nok at det ikke er så godt å vite hva du hørte'' Nei, det er jo ikke helt enkelt å beskrive det heller. Men ihverfall tenkte jeg at det er ikke rart at en mor får en slikt barn med den type oppførsel. De lærer av sine foreldre. Nanny kunne sikkert bidratt med noe her. Og nå skal jeg ikke fremstille meg selv som en engel, for det er jeg slett ikke. ''Men ihverfall tenkte jeg at det er ikke rart at en mor får en slikt barn med den type oppførsel. De lærer av sine foreldre. Nanny kunne sikkert bidratt med noe her.'' Ja, og begynner man først på "hyle- og kjefte-sporet", må man som regel bare øke på etterhvert for at det fortsatt skal ha (en viss) virkning, og til slutt kan det jo bli helt for j... Det har vi jo sett mange eksempler på i de nanny-programmene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Min unge ropte ut på butikken: "Mamma, stjeler du også!!!" Ble litt pinlig kan du si :-), jeg tok jo bare opp en ting for å se på den. *fnis* Skjønner at det var flaut! Ellers har jeg fortalt denne Christer Falck-historien før: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4132859 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ''Men ihverfall tenkte jeg at det er ikke rart at en mor får en slikt barn med den type oppførsel. De lærer av sine foreldre. Nanny kunne sikkert bidratt med noe her.'' Ja, og begynner man først på "hyle- og kjefte-sporet", må man som regel bare øke på etterhvert for at det fortsatt skal ha (en viss) virkning, og til slutt kan det jo bli helt for j... Det har vi jo sett mange eksempler på i de nanny-programmene... Jeg har ikke fulgt så godt med, men jeg har sett nok til å vite hvordan man ikke gjør det. Du husker kanskje jeg fortalte om en x-venninne her inne og hva vi opplevde på nyttårsaften? Henne tok jeg for meg et par ganger, uten at hun selvfølgelig ville høre på det øret. Hun var et typisk eksempel på hvordan man _ikke_ behandler sine barn. Det var konstant kjefting og en nedlatende måte og snakke til barna på. Nå er barnevernet inne i bildet der da. Det var jo det argumentet hun brukte, når hun ville ha sympati den gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har ikke fulgt så godt med, men jeg har sett nok til å vite hvordan man ikke gjør det. Du husker kanskje jeg fortalte om en x-venninne her inne og hva vi opplevde på nyttårsaften? Henne tok jeg for meg et par ganger, uten at hun selvfølgelig ville høre på det øret. Hun var et typisk eksempel på hvordan man _ikke_ behandler sine barn. Det var konstant kjefting og en nedlatende måte og snakke til barna på. Nå er barnevernet inne i bildet der da. Det var jo det argumentet hun brukte, når hun ville ha sympati den gangen. Brukte hun barnevernet for å få sympati?? Truet med det, da eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Brukte hun barnevernet for å få sympati?? Truet med det, da eller? Ja, hun forsøkte å få meg til å godta tyveriet, da hun mente at datteren var blitt psykisk syk og at barnevernet var inne i bildet. Det var altså veldig synd på dem. Det hjalp jo ikke sønnen min stort som ble fratatt konfirmasjonsgaver til 6000 kr. Var jo først og fremst han jeg synes synd på da, samt at jeg mente at vi ikke måtte skyve noen av hennes probemer under teppet nå, da dette kunne utvikle seg. Jeg vet ikke hvordan det går med henne nå, men håper at det går bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 *fnis* Skjønner at det var flaut! Ellers har jeg fortalt denne Christer Falck-historien før: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4132859 Hehe, morsomt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg regaerte på morens oppførsel. Jeg er ikke helt uvant med å høre et barn gråte. Jeg forsvarer ikke mora - men ingen vet noe om forhistorien her, og evt hvor lang den var... Hvis ungen har tulla i tre timer med hyl og skrik ved leggetid, og man har prøvd både det ene og det andre, og ungen var på do for fem minutter siden, så skal du ikke se bort fra at også min 4-åring hadde fått beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg... Men klart, tonefall klarer man ikke å formidle gjennom et innlegg her da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja, hun forsøkte å få meg til å godta tyveriet, da hun mente at datteren var blitt psykisk syk og at barnevernet var inne i bildet. Det var altså veldig synd på dem. Det hjalp jo ikke sønnen min stort som ble fratatt konfirmasjonsgaver til 6000 kr. Var jo først og fremst han jeg synes synd på da, samt at jeg mente at vi ikke måtte skyve noen av hennes probemer under teppet nå, da dette kunne utvikle seg. Jeg vet ikke hvordan det går med henne nå, men håper at det går bedre. uff... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg forsvarer ikke mora - men ingen vet noe om forhistorien her, og evt hvor lang den var... Hvis ungen har tulla i tre timer med hyl og skrik ved leggetid, og man har prøvd både det ene og det andre, og ungen var på do for fem minutter siden, så skal du ikke se bort fra at også min 4-åring hadde fått beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg... Men klart, tonefall klarer man ikke å formidle gjennom et innlegg her da ''så skal du ikke se bort fra at også min 4-åring hadde fått beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg'' Jeg ville neppe ha skrevet et slikt innlegg fordi et barn fikk beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ''så skal du ikke se bort fra at også min 4-åring hadde fått beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg'' Jeg ville neppe ha skrevet et slikt innlegg fordi et barn fikk beskjed om å slutte og tulle og gå og legge seg :-) Neida, jeg skjønner jo det - og jeg er helt enig i at det ikke hørtes noe ok ut, den situasjonen du fortalte om... Jeg måtte bare sette det litt på spissen og si at unger gjerne får ting til å høres verre/annerledes ut enn det er - og dratt langt nok kan selv den roligste og mest avbalanserte mor sprekke en gang eller to gjennom oppveksten... Dersom dette er det eneste du har sett/hørt til dem, så ville jeg nok valgt å sette det på en sånn kvote... Dersom det er noe som gjentar seg, altså at du reagerer på MER enn dette, og at det skjer ofte, så er selvfølgelig saken en helt annen!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vel, jeg har et barn som gråter sine såreste tårer når hun ikke vil legge seg. Og det er ikke måte på hva hun skal, eller hvor lite glade vi er i henne, osv. Hun kan f.eks finne på å gråte, og rope "mamma, hvorfor vil du ikke kose med meg"... Det høres antagelig helt forferdelig ut for utenforstående, men det har skjedd mer enn en gang at jeg har hevet stemmen og ropt "nå er det nok" (fra stuen). Og på denne tiden av året står alle dører og vinduer åpne... Det er ikke sikkert jeg hadde reagert så veldig, men det kommer litt an på om jeg hadde visst hvilket hus ropene kom fra eller ikke... *hehe* Snuppa her hylte en gang, etter ørten forsøk på å få meg til å komme inn på rommet bare for å drøye leggetiden, hun var vel da 4 år gammel omtrent - "Du! Jeg gråter her altså!" ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Nei, det er en grunn til at jeg også husker den historien. Sleip liten guttunge :-) Det var visst faren som var med - og han var nok glad de ikke var i USA. Ja, uff... Det kan jo gå riktig galt. Men hva gjør man da? Man kan jo ikke bare overse det heller? Det KAN jo være reelt. Kjip sak 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 *hehe* Snuppa her hylte en gang, etter ørten forsøk på å få meg til å komme inn på rommet bare for å drøye leggetiden, hun var vel da 4 år gammel omtrent - "Du! Jeg gråter her altså!" ) Hehe, i tilfelle du ikke hørte det liksom? Det fine er jo at det blir bra historier i ettertid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 En av mine barn var alltid veldig sulten like etter leggetid, og vi fikk jo nok av denne måten å trekke ut leggetida på. Så vi satte ned foten. Svigermor kom innom en kveld, og ble møtt av en hulkende tårevåt unge som kastet seg rundt halsen hennes og gråt. "Jeg får ikke MAT! Jeg er så SULTEN!" Det hørtes ikke bra ut, det heller... *knegg* Lillesøsteren min hadde for vane å fortelle naboene at hun ikke fikk mat hjemme. Sannheten var at hun gladelig spiste alt hun kom over, men det visste jo ikke de 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 *fnis* Skjønner at det var flaut! Ellers har jeg fortalt denne Christer Falck-historien før: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4132859 Uff.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.