Gå til innhold

kjærlighetssanger

Gjest from this moment im yours2011

Anbefalte innlegg

Gjest from this moment im yours2011
Skrevet

Har dere anbefalinger til fine kjærlighetssanger med flott tekst? Vil gjerne velge en spesiell sang til bryllupet vårt. Helst ikke noe som er helt vanlig. Liker Nella Fantasia f eks, men det gjør ikke jenta mi.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for kjærlighetslåter (for å si det forsiktig), men et unntak er låta under. En meget god kjærlighetslåt. Flott tekst også.

Men jeg er litt usikker på om den gjør seg i et bryllup.

Skrevet

En gang i tiden fantaserte jeg om å ha "Dance me to the end of love" med Leonard Cohen som brudevals! :-) Det ble ikke den, men jeg synes den sangen er utrolig vakker, og har en tekst som absolutt passer fint i bryllup.

Men det kommer jo an på hvor/når du skal ha musikken, da. Er det under vielsen, kan det jo passe bra med noe med ikke fullt så utenlandsk teekst?

Denne er svensk, men jeg synes den er så utrolig nydelig. Det finnes en norsk versjon også, selv om jeg holder en knapp på den svenske:

http://www.youtube.com/watch?v=YOxYx9N5XDU

Skrevet

... og her er den norske versjonen, med Maj-Britt Andersen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den under ville vært et originalt valg (og det vil man jo helst ha), men den forutsetter at bruden/brudgommen har litt humor.

Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for kjærlighetslåter (for å si det forsiktig), men et unntak er låta under. En meget god kjærlighetslåt. Flott tekst også.

Men jeg er litt usikker på om den gjør seg i et bryllup.

Passer dårlig i bryllup tror jeg :o)

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Siden morsan er inne på Cohen følger jeg hennes spor. Også dette en høyst original bryllupslåt, men den handler blant annet om fremtiden.

Skrevet

Den under ville vært et originalt valg (og det vil man jo helst ha), men den forutsetter at bruden/brudgommen har litt humor.

Jeg lurte først på om du begynte å bli litt sentimental, som svarer TO ganger i en tråd om kjærlighetssanger!! ;-)

Men "there ain't no way I ever gonna love you" krever nok en god del ironi for å passe i et bryllup, ja, selv om det er en fin sang! :-)

Men tross alt foreslo du ikke denne, da *he he*:

ShitDiddelyDo
Skrevet

Passer dårlig i bryllup tror jeg :o)

Kommer jo helt an på brud og brudgom. ;)

Selv synes jeg det er en av de mest romantiske låtene som eksisterer i alle klisjeene der ute. Ærlig og ren.

Men jeg kan jo forstå at den ikke gjør seg på vestkanten. Er nok en typisk østkantbryllupslåt det her, ja.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg lurte først på om du begynte å bli litt sentimental, som svarer TO ganger i en tråd om kjærlighetssanger!! ;-)

Men "there ain't no way I ever gonna love you" krever nok en god del ironi for å passe i et bryllup, ja, selv om det er en fin sang! :-)

Men tross alt foreslo du ikke denne, da *he he*:

Jeg har faktisk svart tre ganger. Er godt i gang nå!

Sputniq ville jeg aldri gått for. Ikke fordi jeg har noe imot fyren (uten at det kan påstås at jeg er noen fan heller ...), men bra humor rommer et snev av tvil - og den der er for åpenbar. ;)

Skrevet

Siden morsan er inne på Cohen følger jeg hennes spor. Også dette en høyst original bryllupslåt, men den handler blant annet om fremtiden.

Åh, jeg simpelthen DIGGER Cohen!!

Har du hørt denne? Spørs om ikke også den krever en viss porsjon ironi i et bryllup..;-) men kontrasten mlm Cohens monotone røst (ekstra mye i denne låta) og koringen til Jennifer Warnes *sukk*

Skrevet

Kommer jo helt an på brud og brudgom. ;)

Selv synes jeg det er en av de mest romantiske låtene som eksisterer i alle klisjeene der ute. Ærlig og ren.

Men jeg kan jo forstå at den ikke gjør seg på vestkanten. Er nok en typisk østkantbryllupslåt det her, ja.

Nja, jeg er ikke helt sikker på om ungene mine ville hatt den engang som er fra tjukkeste østkant og elsker Jokke :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nja, jeg er ikke helt sikker på om ungene mine ville hatt den engang som er fra tjukkeste østkant og elsker Jokke :o)

Fornuftige barn.

Når det er sagt ville jeg nok ikke hatt den i et bryllup jeg heller. Da er The Future av Cohen hakket bedre. Bortsett fra at den som synger med fordel kunne byttet ut ordet crack med beer.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Åh, jeg simpelthen DIGGER Cohen!!

Har du hørt denne? Spørs om ikke også den krever en viss porsjon ironi i et bryllup..;-) men kontrasten mlm Cohens monotone røst (ekstra mye i denne låta) og koringen til Jennifer Warnes *sukk*

Jepp, har nok hørt det meste av Cohen.

Han kan nok gjøre seg i et bryllup, men kanskje ikke hvis den som velger låt ikke er i stand til å tolke en tekst. ;)

Skrevet

Fornuftige barn.

Når det er sagt ville jeg nok ikke hatt den i et bryllup jeg heller. Da er The Future av Cohen hakket bedre. Bortsett fra at den som synger med fordel kunne byttet ut ordet crack med beer.

Hvis det var mitt bryllup så ville jeg nok gått for Cohens "Dance me to the end of love" som morsan skrev hvis jeg skulle hatt Cohen der. Gud, jeg husker ikke hva vi spilte i mitt eget bryllup :o

Skrevet

Hvis det var mitt bryllup så ville jeg nok gått for Cohens "Dance me to the end of love" som morsan skrev hvis jeg skulle hatt Cohen der. Gud, jeg husker ikke hva vi spilte i mitt eget bryllup :o

Hvis brudgommen er flink til å synge, kan han jo fremføre "I'm your man" :-)

Skrevet

Hvis brudgommen er flink til å synge, kan han jo fremføre "I'm your man" :-)

LOL, jeg skjønner at jeg må finne meg en mann som kan synge neste gang jeg skal gifte meg. Han første kunne ikke synge og den andre kunne men han giftet jeg meg aldri med ;o)

Skrevet

LOL, jeg skjønner at jeg må finne meg en mann som kan synge neste gang jeg skal gifte meg. Han første kunne ikke synge og den andre kunne men han giftet jeg meg aldri med ;o)

Ja, samme her! :-) En med sangstemme og gitar! :-)

Skrevet

Ja, samme her! :-) En med sangstemme og gitar! :-)

Jeg kjenner et par stykker som er flinke, men vet ikke om jeg vil gifte meg med dem. Jeg er i hvert fall ikke forelsket i dem ;o)

Skrevet

Jeg kjenner et par stykker som er flinke, men vet ikke om jeg vil gifte meg med dem. Jeg er i hvert fall ikke forelsket i dem ;o)

Jeg har ingen gode kandidater jeg heller, så da får jeg klare meg med den umusikalske og falskt-syngende mannen jeg har ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...