Gå til innhold

God nok grunn til å hoppe av forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest think you little about!!
Skrevet

Synes det er veldig tullete à forbli i et forhold hvor det ikke finnes spor av lidenskap, jeg.

Til tider er det null lidenskap hos oss, men så holder vi ut og vet at det kommer bedre dager. Livet med små barn og tenåringer er heftig og det er vanskelig å finne både tid og sted til lidenskapen. Når de gode dagene kommer er vi så lidenskapelige at det halve hadde vært nok;-) Livet er ikke rosenrødt hele tiden. Altfor mange tror det. Wake up!!!

Skrevet

Det handler som regel om andre ting. Har selv vært i et forhold hvor det var for lite av sex. Problemet lå iallfall for meg i manglende nærhet, kommunikasjon og følelse av å bli verdsatt og sett.

Han så bare at det manglet sex, jeg prøvde i mange år og få ham til å se at så lenge det manglet så mye på andre plan i samlivet vårt gikk det ut over sexlivet vårt.

I dag er jeg sammen med en mann som ser meg, og som får meg til å føle meg elsket og verdsatt. Han møter mine behov og jeg hans. Vi bestrever begge å gi den andre det den trenger uansett. Og sex, jeg har aldri hatt så mye av det som nå. Og fra å være nesten asesexuell i mitt forrige forhold, kan jeg nesten ikke få nok av min nåværende samboer.

Det handler om å gjøre den andre lykkelig, da blir du møtt med velvilje og et ønske fra den andre om å gjøre deg lykkelig.

Hvis du klør min rygg, klør jeg din.

Finn ut hva som gjør partneren din lykkelig, resten tror jeg kommer av seg selv.

Skrevet

Jeg kjenner et par der han var litt lik trådstarter. Begge pratet med meg så jeg fikk begges versjon. Han var frustrert over de samme tingene som trådstarter - at kona var lite/mindre interessert i sex enn han, og dette frustrerte han til de grader at han sterkt vurderte om det var dette han ville.

Hun på sin side ble veldig såret over at han vurderte henne som "laber" i senga/ikke bra nok, og at hans (for henne) litt sære ønsker IKKE var aktuelle for henne, og gav turn-off.

Han buste på med å lage et stort tema ang. dette, og det ble også sexolog, noe kona var med på for å prøve å imøtekomme han - selv om hun følte det ble helt feil. For det ble å begynne litt i feil retning. Midt i en konflikt skulle de begynne å "ta på hverandre" og andre "hjemmelekser", IKKE lett når konflikten _egentlig_ lå andre steder.

Det er ikke lett for en sexolog å vite da, men jeg tror heller jeg ville rådet dem til samlivsterapi først og fremst, så får sexen vente til litt senere, når forholdet har tatt seg opp litt og de har varme for hverandre igjen. Da kan man få _lyst_ til å jobbe med både det ene og andre.

tror jeg da.. :)

Skal absolutt ikke være uenig med deg :)

Skrevet

Har partneren alltid hatt lite lyst og behov for sex eller har dette endret seg siden dere fikk barn? Vet du noe som helst om årsakene til at din kjære ikke ønsker sex? Ønsker hun det kanskje egentlig, men mangler overskudd og prioriterer søvn?

Det finnes mange ulike årsaker, og jeg synes det er mer enn egoistisk om du hopper av grunnet manglende sex uten å forsøke å finne ut av det. Meget sannsynlig har du mulighet til å påvirke årsaken.

''Ønsker hun det kanskje egentlig, men mangler overskudd og prioriterer søvn?' Så snedig, jeg oppfattet trådstarter som mann - uten at det skal ha nevneverdig betydning for svarene. :)

Skrevet

Det handler som regel om andre ting. Har selv vært i et forhold hvor det var for lite av sex. Problemet lå iallfall for meg i manglende nærhet, kommunikasjon og følelse av å bli verdsatt og sett.

Han så bare at det manglet sex, jeg prøvde i mange år og få ham til å se at så lenge det manglet så mye på andre plan i samlivet vårt gikk det ut over sexlivet vårt.

I dag er jeg sammen med en mann som ser meg, og som får meg til å føle meg elsket og verdsatt. Han møter mine behov og jeg hans. Vi bestrever begge å gi den andre det den trenger uansett. Og sex, jeg har aldri hatt så mye av det som nå. Og fra å være nesten asesexuell i mitt forrige forhold, kan jeg nesten ikke få nok av min nåværende samboer.

Det handler om å gjøre den andre lykkelig, da blir du møtt med velvilje og et ønske fra den andre om å gjøre deg lykkelig.

Finn ut hva som gjør partneren din lykkelig, resten tror jeg kommer av seg selv.

Veldig godt sagt, støtter denne :)

Skrevet

''Ønsker hun det kanskje egentlig, men mangler overskudd og prioriterer søvn?' Så snedig, jeg oppfattet trådstarter som mann - uten at det skal ha nevneverdig betydning for svarene. :)

''Så snedig, jeg oppfattet trådstarter som mann ''

Det tror jeg Elextra gjorde også...?

Skrevet

Nå er det en gang slik at for mange mennesker så er sex og fysisk nærhet deres måte å uttrykke kjærlighet og føle seg elsket på.

Du hadde vel ikke sagt: "De kan fokusere på å samarbeide om husarbeidet, så kan de vente med de gode samtalene."

Jeg slutter å være forelsket (eller elske romantisk) det øyeblikk sexen stopper (uten gode fysiske grunner). Så om noen ba meg og sambo om å "sette sexen på vent", så hadde ikke jeg klart å gi noe på andre arenaer, fordi jeg ikke hadde hatt noen interesse av det.

Og jeg trodde jeg var den eneste dama med den tanken...! Sex er for meg og det som gjør resten av forholdet liv laga. Uten så er det bare godt vennskap som ender i krangel og sure miner.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det gjorde jeg også, skjønner ikke helt hva du mener? Jeg pleier ikke tiltale trådstarter i tredje person.

Gjest Elextra
Skrevet

Vel talt!

Gjest MayLynn
Skrevet

Nei det syns ihvertfall ikke jeg! Ikke så lenge man har barn. Det går jo an å gjøre en innsats?

Skrevet

Til tider er det null lidenskap hos oss, men så holder vi ut og vet at det kommer bedre dager. Livet med små barn og tenåringer er heftig og det er vanskelig å finne både tid og sted til lidenskapen. Når de gode dagene kommer er vi så lidenskapelige at det halve hadde vært nok;-) Livet er ikke rosenrødt hele tiden. Altfor mange tror det. Wake up!!!

Tja, det er nà ditt valg og din màte à se ting pà...

Gjest think you little about!!
Skrevet

Ja, og du tar dine valg....

Skrevet

Vil vel heller si at det er sånn livet er! Man er ikke nyforelsket og hopper på hverandre hele tiden.

Skrevet

Ja, det gjorde jeg også, skjønner ikke helt hva du mener? Jeg pleier ikke tiltale trådstarter i tredje person.

Huff her har jeg rotet fælt, jeg mente omvendt - jeg tok det for å være en dame. Nå er det jo egentlig ikke så nøye da, men syns det er litt snedig når jeg blir bevisstgjort at jeg leser kjønn inn i utsagn, der var derfor jeg kommenterte det :)

Skrevet

Vil vel heller si at det er sånn livet er! Man er ikke nyforelsket og hopper på hverandre hele tiden.

Er vel en mellomting, mellom à vaere stormforelsket, og "hoppe pà hverandre" hele tiden og ikke föle noe som helst lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...