Gå til innhold

Jeg er en risiko-kunde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så irritabel av denne bank og kredittverdenen. Nå har Lindorff klart å vurdere at jeg er en moderat risikokunde (scoringstabellen går fra lav - moderat - stor).

Jeg har da for svarte alltid betalt regningene mine. Jeg har betalt husleie til rett tid i ørtenvis av år, jeg har ingen inkasso, jeg har ikke en gang et føkkings kredittkort. Jeg har et lite lån i kassen på 30 000 som jeg betalt ned på i årevis.

Det står -intet negativt registrert. Nei, men likevel er "Decisionscoren" moderat score.

Ikke en gang da jeg var innlagt på psykiatrisk ble jeg vurdert som en risiko-person. Haleleluja for det. Men NÅ, nå innebærer jeg visst altså en viss risiko.

Herregud, jeg føler meg kjip og ikke minst upålitelig. Men, altså, hva slags risiko er det egentlig JEG utgjør? Kan jeg være farlig for en bank?

Jeg blir så sur.

Skrevet

Disse risikovurderingene er noe rart noe. Sønnen min på 18 år med 12000 i inntekt i 2008, ble også vurdert til middels risiko da han skulle ha visakort.

Ikke tenk noe mer over det. Det er trolig bare de med millioner i banken som får lavest score.

Gjest Lotus77
Skrevet

Kanskje du tjener for lite eller har for mye lån fra før?

Ingen betalingsanmerkninger fra tidligere?

Du burde ringt og spurt hva som lå til grunn for denne vurderingen.

Persille1365381127
Skrevet

Tipper at det skyldes lav inntekt. Det kommer litt an på hvem som har kredittsjekket deg da.

Kredittkortselskaper hiver penger etter meg omtrent, mens bankene nøler med å låne til meg.

Jeg har plettfri vandel når det kommer til betaling (derfor liker kredittkortene meg), men tosifret millionbeløp i gjeld (derfor liker ikke bankene meg).

Det er ikke alltid sammenheng :)

Skrevet

Tipper at det skyldes lav inntekt. Det kommer litt an på hvem som har kredittsjekket deg da.

Kredittkortselskaper hiver penger etter meg omtrent, mens bankene nøler med å låne til meg.

Jeg har plettfri vandel når det kommer til betaling (derfor liker kredittkortene meg), men tosifret millionbeløp i gjeld (derfor liker ikke bankene meg).

Jeg har også plettfri vandel. Hvis jeg ikke har gått i søvne eller gjort noe rart når jeg har vært helt lost.

Jeg ringte og fikk servert noe svada om at det var fordi jeg nettopp har flyttet, og det er nr 1 årsak til at folk ikke betaler regninger. Jeg er ikke folk, jeg er meg, og jeg har ingen ubetalte regninger.

Nå har hun flyttet meg over i sone 3, sa hun, hva nå enn det betyr. Jeg frykter at det er verre.

Skrevet

Disse risikovurderingene er noe rart noe. Sønnen min på 18 år med 12000 i inntekt i 2008, ble også vurdert til middels risiko da han skulle ha visakort.

Ikke tenk noe mer over det. Det er trolig bare de med millioner i banken som får lavest score.

De sitter sikkert og fryder seg når de vurderer uskyldige mennesker til å utgjøre en middel risiko for banken.

Gjest Elextra
Skrevet

''men tosifret millionbeløp i gjeld ''

Oi, det var mye gjeld, i hvertfall om det er privat. Men det har kanskje med firma å gjøre?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har også plettfri vandel. Hvis jeg ikke har gått i søvne eller gjort noe rart når jeg har vært helt lost.

Jeg ringte og fikk servert noe svada om at det var fordi jeg nettopp har flyttet, og det er nr 1 årsak til at folk ikke betaler regninger. Jeg er ikke folk, jeg er meg, og jeg har ingen ubetalte regninger.

Nå har hun flyttet meg over i sone 3, sa hun, hva nå enn det betyr. Jeg frykter at det er verre.

Heh, kanskje det er noe sånt som at "jeg har ikke fått fakturaen, jeg har akkurat flyttet forstår du".... :P

Skrevet

Heh, kanskje det er noe sånt som at "jeg har ikke fått fakturaen, jeg har akkurat flyttet forstår du".... :P

Hehe

Persille1365381127
Skrevet

''men tosifret millionbeløp i gjeld ''

Oi, det var mye gjeld, i hvertfall om det er privat. Men det har kanskje med firma å gjøre?

Nei, det er privat.

Lang historie kort; har bygget veldig stort hus, verdt dobbelt så mange millioner - og leier ut to leiligheter som dekker lånet.

Iskald beregning, og ganske skummelt når renten går opp - selv om det bare er bittelitt :)

Skal man først gjøre noe må man gjøre det ordentlig! :P

Skrevet

Hvor får man vite disse risikovurderingene?

Det er bare for de spesielt farlige kundene som ønsker å komme inn i en ny bank.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det er privat.

Lang historie kort; har bygget veldig stort hus, verdt dobbelt så mange millioner - og leier ut to leiligheter som dekker lånet.

Iskald beregning, og ganske skummelt når renten går opp - selv om det bare er bittelitt :)

Skal man først gjøre noe må man gjøre det ordentlig! :P

''Lang historie kort; har bygget veldig stort hus, verdt dobbelt så mange millioner - og leier ut to leiligheter som dekker lånet.''

Men du snakker om TO-sifret antall millioner, altså 10 mill. og oppover...?

Skrevet

Og det problemet løste hun ved å flytte deg?

Skrevet

Og det problemet løste hun ved å flytte deg?

ha-ha;-)

Persille1365381127
Skrevet

''Lang historie kort; har bygget veldig stort hus, verdt dobbelt så mange millioner - og leier ut to leiligheter som dekker lånet.''

Men du snakker om TO-sifret antall millioner, altså 10 mill. og oppover...?

Ja... :)

Gjest movenpink
Skrevet

Hvor får man vite disse risikovurderingene?

Du får gjenpart av brev når noen har bedt om en kredittvurdering av deg. Eks. kan det være et firma som gjør det om du har krysset av for "betal med faktura". Om du er høyrisikokunde da, sender de selvsagt ikke varer ut til deg. De vil jo ha pengene sine naturlig nok.

Gjest movenpink
Skrevet

''Jeg ringte og fikk servert noe svada om at det var fordi jeg nettopp har flyttet, og det er nr 1 årsak til at folk ikke betaler regninger''

OMG! Var dette Lindorff?

Om det er sånn de opererer, så ligger vi tynt an når vi skal flytte (mest sannsynlig i nærmeste fremtid) inntil vi finner noe eget vi kan kjøpe. Blir vi definert plutselig som høyrisikokunder, stiller neppe bankene i kø for å gi boliglån :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...