Gå til innhold

Sorger på forskudd :(

Anbefalte innlegg

Gjest Sukk og atter sukk
Skrevet

Aaaaaaaargh!!!!!!*#€#

Hvorfor MÅ jeg alltid ta sorgene på forskudd?? Skulle nesten tro jeg likte å plage meg selv med tunge tanker.

Noen som kjenner seg igjen?

(for tiden er det skolestarten til femteklassingen min, skolestarten til han som skal begynne på videregående, forholdet til min kjæreste og konfirmasjonen til min niese som "plager" tankene mine)

Gjest Elextra
Skrevet

God grant me the serenity

to accept the things I cannot change;

courage to change the things I can;

and wisdom to know the difference.

.

(The Serenity prayer)

Gjest Sukk og atter sukk
Skrevet

God grant me the serenity

to accept the things I cannot change;

courage to change the things I can;

and wisdom to know the difference.

.

(The Serenity prayer)

Thanks for the reminder! :)

Jeg har bare så lyst til at min tiåring igjen skal finne seg til rette... og få til disse "venne-greiene" igjen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Øv deg på et bibelvers....

som sier noe slikt som ..."hver dag har nok med sin egen plage..."

Husker ikke resten, men budskapet er å ikke bekymre seg om morgendagen.

Gjest Bekymrer meg gal
Skrevet

Thanks for the reminder! :)

Jeg har bare så lyst til at min tiåring igjen skal finne seg til rette... og få til disse "venne-greiene" igjen.

Er akkurat som deg :( Jeg kan ligge våken en natt og bekymre meg for ting som ikke har skjedd.

Skrevet

Øv deg på et bibelvers....

som sier noe slikt som ..."hver dag har nok med sin egen plage..."

Husker ikke resten, men budskapet er å ikke bekymre seg om morgendagen.

''Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? (...)

Så gjør dere ingen bekymringer for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage.''

Gjest segunda
Skrevet

Ja desverre er jeg en av dem som ofte tar sorgene på forskudd. Jeg bruker altfor mye energi på det og det plager meg enormt.

Gjest sukk og atter sukk
Skrevet

Er akkurat som deg :( Jeg kan ligge våken en natt og bekymre meg for ting som ikke har skjedd.

Men hva skal vi gjøre for å klare å slutte med det??

Gjest sukk og sukk
Skrevet

Ja desverre er jeg en av dem som ofte tar sorgene på forskudd. Jeg bruker altfor mye energi på det og det plager meg enormt.

Hva skal vi finne på for å bryte denne sirkelen, det kan da ikke være meningen at vi skal ha det slik vel?

Gode tanker til deg og dine.

Gjest Elextra
Skrevet

Lite trøst i dette, men min mor har bestandig vært likedan. Og må innrømme at det preget meg litt i barndommen, og etterhvert ble jeg grundig lei av at hun bestandig skulle svartmale situasjoner i forkant og tenke på alt som kunne gå galt. Forsøk å unngå å la dine tanker smitte over på barna!

Men jeg er (usikkert om det har med ovennevnte å gjøre) blitt litt motsatt selv og kanskje i overkant optimistisk! Orker ikke ta sorgene på forskudd, i hvertfall.

Men også jeg kan jo av og til bli ubegrunnet bekymret, og særlig på natten når jeg ikke får sove kan jo alt synes veldig vanskelig.

Gjest sukk og atter sukk
Skrevet

Lite trøst i dette, men min mor har bestandig vært likedan. Og må innrømme at det preget meg litt i barndommen, og etterhvert ble jeg grundig lei av at hun bestandig skulle svartmale situasjoner i forkant og tenke på alt som kunne gå galt. Forsøk å unngå å la dine tanker smitte over på barna!

Men jeg er (usikkert om det har med ovennevnte å gjøre) blitt litt motsatt selv og kanskje i overkant optimistisk! Orker ikke ta sorgene på forskudd, i hvertfall.

Men også jeg kan jo av og til bli ubegrunnet bekymret, og særlig på natten når jeg ikke får sove kan jo alt synes veldig vanskelig.

Takk for svar :)

''Forsøk å unngå å la dine tanker smitte over på barna!'' Jeg innbiller meg at jeg klarer å skjule min bekymring for mine barn - er nok utad ganske så optimistisk og lar det aldri (bevssist) skinne gjennom hvilke tanker jeg plages med, tvertimot tar jeg gjerne på glad-masken og ser lyst på alt (utad)

''Men også jeg kan jo av og til bli ubegrunnet bekymret, og særlig på natten når jeg ikke får sove kan jo alt synes veldig vanskelig.''

Til alt held har jeg verdens beste sovehjerte og mister aldri nattesøvnen av bekymringer - så sånn sett forpester jeg bare dagene mine.......;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? (...)

Så gjør dere ingen bekymringer for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage.''

Ja, sånn var det.

Takk. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...