Gjest Panne-kjærring Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Steker alltid kotlettene i panne, men har nå lyst til å bruke ovnen for å få tid til litt rengjøring mens det står. Hvordan gjør jeg det? Grader? Smør? Midten? Hvor lenge? Noen gode steketips Oh`Dolere 0 Siter
Gjest Pannita Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Steker dem ofte i ovnen, for å kunne gjøre andre ting samtidig. STeker dem først raskt i pannen, ellers kan de bli litt bleike - for jeg legger dem i ildfast form med lokk, uten annet enn litt krydder. Sjyen som kommer, bruker jeg i sausen, og kotelettene blir møre og gode så de nesten smelter i munnen. Bestemmer fgader alt etter steketid. Ved kjapp steking rundt 200 grader, ved laaaang steking, rundt hundre. Dvs, jeg setter dem inn ved 200 graders varme, og skrur straks ned, slik at jeg lar varmen synke. 0 Siter
Gjest Panne-kjærring Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Steker dem ofte i ovnen, for å kunne gjøre andre ting samtidig. STeker dem først raskt i pannen, ellers kan de bli litt bleike - for jeg legger dem i ildfast form med lokk, uten annet enn litt krydder. Sjyen som kommer, bruker jeg i sausen, og kotelettene blir møre og gode så de nesten smelter i munnen. Bestemmer fgader alt etter steketid. Ved kjapp steking rundt 200 grader, ved laaaang steking, rundt hundre. Dvs, jeg setter dem inn ved 200 graders varme, og skrur straks ned, slik at jeg lar varmen synke. Høres himmelsk ut Men tidene på lang og kort steking, hva er de? Takk for tipset 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.