Gå til innhold

Bra italiensk resturant i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er en gjeng som skal på tur til Oslo og jeg har fått i oppdrag å finne en italiensk resturant til den ene kvelden....

Har spist på Baltazar, det er fantasktisk, men litt i overkant prismessig for denne anledningen.

Har dere noen forslag til meg??

Skrevet

Mama Rosa.

Lenge siden jeg har vært der, men jeg fikk bra mat der sist.

Skrevet

Må det være italiensk.

Jeg har to franske restauranter som absolutt kan anbefales, og som er rimelige:

Brasserie Blanche www.blanche.no

Brasserie France www.brasseriefrance.no

Dette er forholdsvis rimelige steder hvor mange av Oslos kokker spiser privat. Den første er den billigste, mens den andre har en dessertvogn som bare må prøves.

Begge lager virkelig god mat.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mama Rosa.

Bra mat, men treeeeg service. Vi opplevde (ca 15) å måtte gå uten mat fordi vi skulle på et show vi hadde bestilt billetter til. Vi var der i gooood tid, fordi vi visste at det kunne gå litt tregt fra året før, men denne gangen var det værre. Men når en bestiller ala carte, så bør det ta 20-30 min før maten står på bordet. Men en time, max 1,5 time kan jeg strekke meg til å vente hvis jeg vet jeg venter på noe godt og at det faktisk KOMMER noe! ;)

Sikkert annerledes når det ikke er høysesong og stinn brakke.

Det er god mat, men ikke fantastisk. Har også spist på Mona Lisa i samme strøk, god mat der også.

Gjest Elextra
Skrevet

Villa Paradiso på Grünerløkka!

Byens beste pizza, og de har også noen andre retter. Veldig hyggelig sted.

Gjest Elextra
Skrevet

Mama Rosa.

Nå er det en stund siden jeg var på Mama Rosa, men husker den som "helt passe". Klassisk italiensk restaurant med norsk vri, typisk pastaretter med veldig mettende (fete) sauser.

Skikkelig italiensk mat kan være så mye mer! :-)

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg var på Mama Rosa, men husker den som "helt passe". Klassisk italiensk restaurant med norsk vri, typisk pastaretter med veldig mettende (fete) sauser.

Skikkelig italiensk mat kan være så mye mer! :-)

Mama Rosa var favorittrestauranten på slutten av 80-tallet - som student kunne man få et godt måltid for en overkommelig sum :-)

Jeg har vel satt mine ben der på tidlig 90-tall en gang, men det er veldig mange år siden jeg var der sist.

Men jeg har bare gode erfaringer fra Mama Rosa "dengang da", men jeg antar det er en grunn for at jeg har valgt det bort i senere år likevel :-)

Skrevet

Villa Paradiso på Grünerløkka!

Byens beste pizza, og de har også noen andre retter. Veldig hyggelig sted.

Slenger meg på denne anbefalingen! :)

Skrevet

Mama Rosa.

Helt plain mat der.

Skrevet

Olivia på Aker Brygge har veldig god pizza i alle fall - og er et trivelig sted.

Skrevet

Ligger et italiens restaurantsted i starten av frognerveien. De har god, men veldig dyr is. Så da foretrekker jeg Dolce vita.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...