Gå til innhold

Ville dere ha sendt barnet i bhg når...

Gjest ikke lett å vite bestanding

Anbefalte innlegg

hun startet på torsdagskveld med magesmerter.

Fredagen litt redusert i barnehagen - fikk feber 38,5 på kvelden.

Lørdag var hun helt fin - ingen feber.

Søndag våknet hun med kjempevondt i magen (ikke omgangssyken) og veldig slapp - feber ca. 39,5 på morgenen og 38 grader på kvelden.

Mandag ingen feber og oppgående som normalt (var i barnehagen), men fikk 38,5 grader i feber på ettermiddagen/kvelden - bra allmenntilstand.

Det er luftveis- og magevirus som hun har/hatt ifølge legen.

Ville dere sendt henne i barnehagen i morgen hvis hun er feberfri igjen? synes det er så vanskelig... kjedelig å bruke en sykedag hvis det viser seg at hun blir oppegående hele dagen, men på en annen måte tenker jeg at kanskje kroppen har gått av en hviledag. Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feber på kveldstid betyr vel som regel at barnet holdes hjemme dagen etter, men det er vanskelig dersom barnet er feberfritt og i full fart om morgenen.... Du må nesten se det an til i morgen tidlig mener jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden barnet har hanglet noen dager, og har feber på kvelden, så ville jeg høyst sannsynlig holdt barnet hjemme dagen etter.

Samtidig ser jeg poenget ditt, så endelig avgjørelse ville jeg nok tatt på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er en "regel" som sier at en ikke skal på skole/barnehage før en har hatt en feberfri dag. Syns det er en god regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok som mange av dere sier lurt å ta en ekstra dag etter feber - ser henne litt ann i morgen tidlig, men det blir nok en hjemmedag på oss tenker jeg. Supert med innspill - så tusen takk igjen:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vi må vise hensyn nå ved barnehagestart..

Du er jo sannsynligvis hjemme i dag, men det er viktig å vite at de fleste barnehager vil at barna skal ha en feberfri dag hjemme før de kommer tilbake igjen. Og når du i tillegg vet at det er virus som barnet lider av, så er jo virus smittsomt og av hensyn til andre barn i barnehagen må man ta hensyn til at man sender barna friske i barnehagen .!

Jeg jobber selv i barnehage og ser altfor ofte foreldre som tøyer disse grensene og det hender vi nekter å ta imot et barn hvis vi har oppdaget sykdomsbildet. Dette klarer vi ikke alltid å få til, dermed ser vi i ettertid at mange av de andre barna blir syke etter tur og så er vi igang.

Synes det bør være felles ansvar mellom foreldre at man tenker på at andre skal slippe å være hjemme med sykt barn. Neste gang er det kanskje en selv som slipper unna fordi noen andre tok hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo sannsynligvis hjemme i dag, men det er viktig å vite at de fleste barnehager vil at barna skal ha en feberfri dag hjemme før de kommer tilbake igjen. Og når du i tillegg vet at det er virus som barnet lider av, så er jo virus smittsomt og av hensyn til andre barn i barnehagen må man ta hensyn til at man sender barna friske i barnehagen .!

Jeg jobber selv i barnehage og ser altfor ofte foreldre som tøyer disse grensene og det hender vi nekter å ta imot et barn hvis vi har oppdaget sykdomsbildet. Dette klarer vi ikke alltid å få til, dermed ser vi i ettertid at mange av de andre barna blir syke etter tur og så er vi igang.

Synes det bør være felles ansvar mellom foreldre at man tenker på at andre skal slippe å være hjemme med sykt barn. Neste gang er det kanskje en selv som slipper unna fordi noen andre tok hensyn.

Tusen takk for tilbakemelding. Veldig ok å høre fra en som jobber i bhg. om hvordan dere ser på det.

Idag er vi hjemme selv om hun ikke har feber og virker helt friskt, men da er vi ihvertfall helt sikre, og kan sende henne i bhg. i morgen med god samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...