Gjest prust Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 I dag er den store dagen for minstejenta vår - første skoledag. Hun har gledet seg i hele sommer, og hatt nedtelling omtrent daglig. I går kveld fant vi frem kjole, sko og tights, så gjennom sekken og sjekket at alt var klart. Hun prøvde tøyet, og danset og sang sangen "Ganske gøy å være prinsesse....." og var helt nydelig :-). Vi satte oss ned før hun la seg og hun skrev liste over det vi skulle gjøre sammen etter skolen: "Boller", "Grøt", "Pudding". Vi skal altså bake boller, lage risengrynsgrøt og ha sjokoladepudding til dessert - etter hennes ønske :-) Været var dessverre grått og ganske kaldt, men det regnet heldigvis ikke da vi gikk til skolen - hun, pappaen og jeg. SÅ stolt, med sekken på ryggen! Kjempemoro å møte venninna fra barnehagen igjen, og nabojenta i samme gruppe strålte også som en sol. Vel - da er hun i gang. Jeg ønsker henne alt godt for alle de årene hun skal gå på skole. Ønsker at hun skal få gode venner og være godt likt, og klare seg greit med det hun skal lære. En viktig epoke for oss med barnehagebarn er over - og en epoke med bare skolebarn er startet. Det er vemodig (jeg ble helt rørt da vi gikk til skolen, og klumpen i halsen vokste) - men også veldig spennende! Ønsker alle dere andre som også har førsteklassinger en ekstra flott dag i dag!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Min store lille jente begynte på skolen i går. Hun har også hatt nedtelling hele sommeren. Hun var så fin da hun gikk inn etter læreren, i hvit kjole, rosa ransel og ca tannløst smil. ) Nå gleder hun seg bare til å få lekser. Det er vemodig å være ferdig med barnehagen - Kommer til å savne menneskene der. Men samtidig er det godt at hun er i rute og er stor, flink, grei og skolemoden jente. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Min store lille jente begynte på skolen i går. Hun har også hatt nedtelling hele sommeren. Hun var så fin da hun gikk inn etter læreren, i hvit kjole, rosa ransel og ca tannløst smil. ) Nå gleder hun seg bare til å få lekser. Det er vemodig å være ferdig med barnehagen - Kommer til å savne menneskene der. Men samtidig er det godt at hun er i rute og er stor, flink, grei og skolemoden jente. :-) Ja, jenta mi var litt skuffet i forrige uke da hun var på SFO, at hun ikke fikk lekser. Får nesten håpe at de får en liten lekse i dag :-) Nå skal jeg bort og hente henne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Lykke til med skoletilværelsen for jenta di :-) Min _veldig_ store, men av og til litt lille gutt begynner på ungdomsskolen i morgen! *gulp* som tida går! Det er ikke så lenge siden han sto der med blomsterbukett i handa og hilste på barneskolerektor! I morgen kommer vi garantert IKKE til å følge han til den nye skolen *he he* >Det skulle tatt seg ut! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Så koselig at hun har gleda seg sånn! Min skolestarter har også gleda seg, men har hatt to skikkelig tøffe dager på sfo (eller hva pokker det heter nå). Jeg har vært der fra 9-13 i dag sammen med henne, og hun var fullstendig hysterisk når jeg spurte henne om det var ok at jeg gikk en tur og kom tilbake om litt. Ikke kult. Jeg er litt usikker på hva gjøre, for jeg synes hun er såpass stor at jeg må ta henne på alvor når hun blir så lei seg. Vi snakket litt sammen om det nå, og jeg håper at det går litt bedre i morgen når bestevenninna er på plass igjen etter noen dagers ferie. Hun har nemlig gått der ei uke allerede... Huff , jeg hadde trodd dette skulle gå litt lettere. Skolen begynner for øvrig ikke før mandag her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Så koselig at hun har gleda seg sånn! Min skolestarter har også gleda seg, men har hatt to skikkelig tøffe dager på sfo (eller hva pokker det heter nå). Jeg har vært der fra 9-13 i dag sammen med henne, og hun var fullstendig hysterisk når jeg spurte henne om det var ok at jeg gikk en tur og kom tilbake om litt. Ikke kult. Jeg er litt usikker på hva gjøre, for jeg synes hun er såpass stor at jeg må ta henne på alvor når hun blir så lei seg. Vi snakket litt sammen om det nå, og jeg håper at det går litt bedre i morgen når bestevenninna er på plass igjen etter noen dagers ferie. Hun har nemlig gått der ei uke allerede... Huff , jeg hadde trodd dette skulle gå litt lettere. Skolen begynner for øvrig ikke før mandag her. ''...på sfo (eller hva pokker det heter nå)'' Aktivitetsskolen er det glupe navnet. Resten av skolen, altså den som foregår midt på dagen, er som kjent helt fri for aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 ''...på sfo (eller hva pokker det heter nå)'' Aktivitetsskolen er det glupe navnet. Resten av skolen, altså den som foregår midt på dagen, er som kjent helt fri for aktivitet. Hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Så koselig at hun har gleda seg sånn! Min skolestarter har også gleda seg, men har hatt to skikkelig tøffe dager på sfo (eller hva pokker det heter nå). Jeg har vært der fra 9-13 i dag sammen med henne, og hun var fullstendig hysterisk når jeg spurte henne om det var ok at jeg gikk en tur og kom tilbake om litt. Ikke kult. Jeg er litt usikker på hva gjøre, for jeg synes hun er såpass stor at jeg må ta henne på alvor når hun blir så lei seg. Vi snakket litt sammen om det nå, og jeg håper at det går litt bedre i morgen når bestevenninna er på plass igjen etter noen dagers ferie. Hun har nemlig gått der ei uke allerede... Huff , jeg hadde trodd dette skulle gå litt lettere. Skolen begynner for øvrig ikke før mandag her. Her heter det fortsatt SFO Synd å høre at datteren din ikke har det helt lett på SFO ennå - vet akkurat hvordan du har det - sønnen vår hadde også en tung start på sfo i 1. klasse. Håper det går seg fort til for jenta di - ikke noe gøy for hverken deg eller jenta dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Lykke til med skoletilværelsen for jenta di :-) Min _veldig_ store, men av og til litt lille gutt begynner på ungdomsskolen i morgen! *gulp* som tida går! Det er ikke så lenge siden han sto der med blomsterbukett i handa og hilste på barneskolerektor! I morgen kommer vi garantert IKKE til å følge han til den nye skolen *he he* >Det skulle tatt seg ut! ;-) Her sender vi også minstefrøkna avgårde på ungdomskolen i morgen. Føles veldig rart å bare ha "store" unger. De andre har jo allerede begynt å produsere barnebarn, så helt smått for småtroll er det da heldigvis ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Her sender vi også minstefrøkna avgårde på ungdomskolen i morgen. Føles veldig rart å bare ha "store" unger. De andre har jo allerede begynt å produsere barnebarn, så helt smått for småtroll er det da heldigvis ikke. Oi, barnebarn! Ja, det håper jeg naturlig nok er noe som lar vente på seg i maaaange år! *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 ''...på sfo (eller hva pokker det heter nå)'' Aktivitetsskolen er det glupe navnet. Resten av skolen, altså den som foregår midt på dagen, er som kjent helt fri for aktivitet. Oi, heter det ikke sfo lenger? *utdatert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Så koselig at hun har gleda seg sånn! Min skolestarter har også gleda seg, men har hatt to skikkelig tøffe dager på sfo (eller hva pokker det heter nå). Jeg har vært der fra 9-13 i dag sammen med henne, og hun var fullstendig hysterisk når jeg spurte henne om det var ok at jeg gikk en tur og kom tilbake om litt. Ikke kult. Jeg er litt usikker på hva gjøre, for jeg synes hun er såpass stor at jeg må ta henne på alvor når hun blir så lei seg. Vi snakket litt sammen om det nå, og jeg håper at det går litt bedre i morgen når bestevenninna er på plass igjen etter noen dagers ferie. Hun har nemlig gått der ei uke allerede... Huff , jeg hadde trodd dette skulle gå litt lettere. Skolen begynner for øvrig ikke før mandag her. Kjedelig og trist når de første dagene blir slik. Det var noen stykker på skolen her også som grein veldig på SFO i forrige uke. Men det går seg nok fort til for jenta di! Men det var da veldig så lenge de har sommerferie i Oslo da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Oi, heter det ikke sfo lenger? *utdatert* De fleste steder i landet heter det SFO, men i Oslo-skolene har de begynt å kalle det Aktivitetsskole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 De fleste steder i landet heter det SFO, men i Oslo-skolene har de begynt å kalle det Aktivitetsskole. Ah, ok. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Kjedelig og trist når de første dagene blir slik. Det var noen stykker på skolen her også som grein veldig på SFO i forrige uke. Men det går seg nok fort til for jenta di! Men det var da veldig så lenge de har sommerferie i Oslo da? Akkurat i år var det 9 hele uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Gratulerer så hjerteligst til minstejenta. Neste år er det vi som følger minstemann til første skoledag, og som er ferdig med barnehage. Det blir merkelig. Litt trist og litt godt. Neste år har jeg alle 3 samlet på samme barneskole - det blir kjekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Oi, heter det ikke sfo lenger? *utdatert* Som prust skrev, er det først og fremst i Oslo det har skiftet navn. De har vel gått lei av å "bare" flytte ordningen fra skolen til bydelene eller tilbake igjen, noe de gjør sånn ca. hvert 3. år. Siden flyfly er lærerstudent i hovedstaden, måtte jeg bare informere henne :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Som prust skrev, er det først og fremst i Oslo det har skiftet navn. De har vel gått lei av å "bare" flytte ordningen fra skolen til bydelene eller tilbake igjen, noe de gjør sånn ca. hvert 3. år. Siden flyfly er lærerstudent i hovedstaden, måtte jeg bare informere henne :-) Ja, hva er poenget med det at det ett år er under administrasjon av bydelen, og et annet år under utdanningsetaten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Som prust skrev, er det først og fremst i Oslo det har skiftet navn. De har vel gått lei av å "bare" flytte ordningen fra skolen til bydelene eller tilbake igjen, noe de gjør sånn ca. hvert 3. år. Siden flyfly er lærerstudent i hovedstaden, måtte jeg bare informere henne :-) :-) Gamle begreper har ofte en tendens å holde stand. I min tid på "videregående, allmennfag" kalte vi det fortsatt for "gymnaset", selv om den betegnelsen hadde blitt fjernet mange år før min tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ja, hva er poenget med det at det ett år er under administrasjon av bydelen, og et annet år under utdanningsetaten? Det kommer jo nye foreldrekull hele tiden, som man kan forsøke å overbevise om at denne nyordningen vil gjøre alt bedre... Vet egentlig ikke. Vi ble ferdige med SFO mens det het SFO, men det var plassert litt her og litt der. Tror nok ledelsen og de ansatte på den enkelte skolen har mer å si enn hvem som sitter på toppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.