Gå til innhold

Store lille jenta mi!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

:-)

Gamle begreper har ofte en tendens å holde stand. I min tid på "videregående, allmennfag" kalte vi det fortsatt for "gymnaset", selv om den betegnelsen hadde blitt fjernet mange år før min tid :-)

Uff, jeg sier fremdeles gymnaset, om da jeg gikk på skolen. Prøver å skjerpe meg og si videregående når jeg snakker om noen som går der nå....

Men ordet "klasse" er det visst snakk om å gjeninnføre. "Gruppe" har visst aldri slått helt an, og for oss som bruker 10-20 år på å tilvenne oss nye ord, så kan det være like greit å bare holde på det ordet en har lært ;-)

Litt fleipete sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg sier fremdeles gymnaset, om da jeg gikk på skolen. Prøver å skjerpe meg og si videregående når jeg snakker om noen som går der nå....

Men ordet "klasse" er det visst snakk om å gjeninnføre. "Gruppe" har visst aldri slått helt an, og for oss som bruker 10-20 år på å tilvenne oss nye ord, så kan det være like greit å bare holde på det ordet en har lært ;-)

Litt fleipete sagt.

''og for oss som bruker 10-20 år på å tilvenne oss nye ord, så kan det være like greit å bare holde på det ordet en har lært ;-)''

Ja, selv en klokke som står stille viser riktig tid to ganger i døgnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, hva er poenget med det at det ett år er under administrasjon av bydelen, og et annet år under utdanningsetaten?

Nå er skolens ledelse også leder for Aktivitetsskolen, mens SFO var drevet av bydelen. Dermed skal de (sier de) forsøke å få til et tettere samarbeid mellom skole og SFO/aktivitetsskole.

En ting vi har merket var at det ble slutt på diverse gode tilbud vi betalte for i SFO-tiden.. (nå skal det være samme gratis tilbud for alle elever, med de begrensninger det medfører): Slutt på sånt som mulighet for (betalt) musikkundervisning eller skiskole i regi av SFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Håper hun har en god sekk med bra bæresystem.

Ja, hun har Beckmannsekk, som de to andre. Den har god brystreim og hoftereim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørende:-) Vi har også førsteklassing, men ikke før på torsdag. Det er eldstemann hos oss som skal begynne. Foreldrene er både spent og rørt!

Lykke til med skolejenta di:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at hun har gleda seg sånn! :)

Min skolestarter har også gleda seg, men har hatt to skikkelig tøffe dager på sfo (eller hva pokker det heter nå). Jeg har vært der fra 9-13 i dag sammen med henne, og hun var fullstendig hysterisk når jeg spurte henne om det var ok at jeg gikk en tur og kom tilbake om litt. Ikke kult. Jeg er litt usikker på hva gjøre, for jeg synes hun er såpass stor at jeg må ta henne på alvor når hun blir så lei seg. Vi snakket litt sammen om det nå, og jeg håper at det går litt bedre i morgen når bestevenninna er på plass igjen etter noen dagers ferie. Hun har nemlig gått der ei uke allerede... Huff , jeg hadde trodd dette skulle gå litt lettere. :(

Skolen begynner for øvrig ikke før mandag her.

Sånt er ikke gøy nei. Håper den lille damen finner ut at det er ok etter hvert da!

Min var også sånn i 1.klasse, og det bedret seg i det minste såpass at hun kunne være der alene til slutt! Frøkna liker ikke store menneskemengder og folk som bråker, så SFO var ikke akkurat rett plass!

Etter jul i 2. klasse nektet hun å gå mer, så hun sluttet første januar i år. Har heldigvis gått greit å gå hjem alene rett etter skolen.

(og det er ikke ment som kritikk til SFO altså, storebroren hennes har stortrives på SFO)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er ikke gøy nei. Håper den lille damen finner ut at det er ok etter hvert da!

Min var også sånn i 1.klasse, og det bedret seg i det minste såpass at hun kunne være der alene til slutt! Frøkna liker ikke store menneskemengder og folk som bråker, så SFO var ikke akkurat rett plass!

Etter jul i 2. klasse nektet hun å gå mer, så hun sluttet første januar i år. Har heldigvis gått greit å gå hjem alene rett etter skolen.

(og det er ikke ment som kritikk til SFO altså, storebroren hennes har stortrives på SFO)

''Min var også sånn i 1.klasse, og det bedret seg i det minste såpass at hun kunne være der alene til slutt!''

Kan jeg spørre hvor lang tid det tok? ;)

Vi har snakka mye om det i dag, og hun er forberedt på at jeg må gå og være borte litt i morgen. "Men det kommer tårer bare jeg tenker på det og når vi snakker om det", sa hun gråtkvalt etter middag. Og denne gangen var det ikke dramaqueen-Datra som snakket, det skjønte jeg helt klart. Huff, jeg gruer meg visst nesten like mye sjøl til i morra. Godt det ikke er studiestart på meg før til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig og trist når de første dagene blir slik. Det var noen stykker på skolen her også som grein veldig på SFO i forrige uke. Men det går seg nok fort til for jenta di!

Men det var da veldig så lenge de har sommerferie i Oslo da?

Ja, jeg håper det blir bedre i morra når flere som hun kjenner fra før av er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her heter det fortsatt SFO :)

Synd å høre at datteren din ikke har det helt lett på SFO ennå - vet akkurat hvordan du har det - sønnen vår hadde også en tung start på sfo i 1. klasse. Håper det går seg fort til for jenta di - ikke noe gøy for hverken deg eller jenta dette.

Takk :)

Jeg husker at Guttungen her også hadde en tøff start. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Min var også sånn i 1.klasse, og det bedret seg i det minste såpass at hun kunne være der alene til slutt!''

Kan jeg spørre hvor lang tid det tok? ;)

Vi har snakka mye om det i dag, og hun er forberedt på at jeg må gå og være borte litt i morgen. "Men det kommer tårer bare jeg tenker på det og når vi snakker om det", sa hun gråtkvalt etter middag. Og denne gangen var det ikke dramaqueen-Datra som snakket, det skjønte jeg helt klart. Huff, jeg gruer meg visst nesten like mye sjøl til i morra. Godt det ikke er studiestart på meg før til uka.

Husker ikke helt hvor lang tid det tok nei, men jeg tror det tok en ukes tid minst. Det hjalp veldig da skolen begynte, for da ble det litt mer struktur og forutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er nok i samme situasjon: 3. og minstemann startet på skolen i dag:-) Nedtellinga har vart siden de to andre fikk sommerferie, og osmmerfuglene flaksa godt i magen i natt, tror jeg! 10 år sammenhengende i barnehagen er over, - og det er herlig!!!

Lykke til, til både deg og jenta di!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vi er nok i samme situasjon: 3. og minstemann startet på skolen i dag:-) Nedtellinga har vart siden de to andre fikk sommerferie, og osmmerfuglene flaksa godt i magen i natt, tror jeg! 10 år sammenhengende i barnehagen er over, - og det er herlig!!!

Lykke til, til både deg og jenta di!!

Takk :-)

Ja, jenta vår hade absolutt ikke lyst til å ha sommerferie i år - hun ville helst ha begynt direkte på skolen etter at hun var ferdig med barnehagen 29. juni ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese - det er en milepæl dette her!

Nå har du ingen barnehagebarn lenger, sikkert litt uvant i begynnelsen, men du venner deg vel fort til å ha tre skolebarn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese - det er en milepæl dette her!

Nå har du ingen barnehagebarn lenger, sikkert litt uvant i begynnelsen, men du venner deg vel fort til å ha tre skolebarn :-)

Ja, tre skolebarn :-)

Akkurat nå strever jeg litt med å få oversikt over tre timeplaner og tre ukebrev - og lurer litt på hva slags system vi skal ha på informasjonen.... Foreldremøtene er alle lagt til første uka i september, og under over alle undere, så krasjer de ikke (men tre kvelder går jo med til dem da...)

I morgen skal jeg følge tuppa mi og venninna til skolen. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tre skolebarn :-)

Akkurat nå strever jeg litt med å få oversikt over tre timeplaner og tre ukebrev - og lurer litt på hva slags system vi skal ha på informasjonen.... Foreldremøtene er alle lagt til første uka i september, og under over alle undere, så krasjer de ikke (men tre kvelder går jo med til dem da...)

I morgen skal jeg følge tuppa mi og venninna til skolen. Moro!

Så bra!

Ja, vi må ha oversikt, der er vel vi kvinner flinke til å ha et godt system!

Har allerede notert meg den viktigste informasjonen som foreldremøter og slikt.

Det må jo være deilig for dere å ha alle samlet på ett sted (enn så lenge!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...