Gå til innhold

Bort med dobbeltsenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*fnis*

Forhåpentligvis har det også vært NYTTIG lærdom! ;-)

Utrolig hvor mye en klarer å få til på en studenthybel på 7,5 m2 ;-)

Hadde nok ikke klart det uten å ha sett den filmen :-D

*fnis*

Skrevet

LOL. Takk og lov for dobbeltsenga. Da kan jeg krype inntil kjæresten min når jeg vil (eller han er hjemme...), eller jeg kan ligge i ro og fred på min side :)

Skrevet

LOL. Takk og lov for dobbeltsenga. Da kan jeg krype inntil kjæresten min når jeg vil (eller han er hjemme...), eller jeg kan ligge i ro og fred på min side :)

Vi hadde faktisk 120 cm bred seng helt frem til jeg var gravdi med eldstemann (og da hadde vi vært sammen i 8 år) :-D

Så ble det 150 seng, og til slutt 180 cm.

Nå i sommer lå vi på hotell og der var senga 2 meter bred. Deilig!

Gjest Elextra
Skrevet

Vi hadde faktisk 120 cm bred seng helt frem til jeg var gravdi med eldstemann (og da hadde vi vært sammen i 8 år) :-D

Ja, er det ikke rart at sengen blir stadig bredere? :D

Husker jeg "i et tidligere liv" hadde seng på ca. en meter som jeg i stor grad delte med kjæreste. Gikk bra det og. Tror jeg er blitt sartere med årene.

Skrevet

Utrolig hvor mye en klarer å få til på en studenthybel på 7,5 m2 ;-)

Hadde nok ikke klart det uten å ha sett den filmen :-D

*fnis*

*he he*

Skrevet

He he, det er til å få frysninger av :D

Men takk og lov for dobbeltsenga...jeg elsker dobbeltsenga mi, kan ligge sammen eller på sin egen side

Noen ganger når gubben snorker fælt og jeg får dårlig kvalitets søvn så skulle jeg gjerne ligget alene....men da vil jeg ikke kaste ut dobbeltsenga...bare gubben :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er greit å ha noe å skylde på :-)

Vi ligger ikke alltid så langt foran disse 'andre' landene/kulturene vi heller, selv om det begynner å hjelpe på.

Jeg husker godt et svar knut Bjørnsen ga i en spalte han hadde i et ukeblad for mange år siden, der en tenåringsjente skrev inn og beklaget seg over noen voksne menn i et bryllup hun var i klenget for mye på henne under dans osv.

Den godeste Knut (bless his soul) svarte at slikt måtte man nesten bare forvente, og han trakk dertil parallellen til dyreriket der oksen brukes til å befrukte flere og stadig yngre kuer...

Hadde dette svaret kommet i nettalderen, der man kan komme med tilbakemeldinger, hadde det jo vært frsitende å gjøre et poeng ut av at okser nå for tiden bare får 'ha seg' med en jukse-ku, mens sæden samles opp i beholdere...;-)

Hehe. Ja, tidene har forandret seg i Norge, og det raskt. Og i typisk norsk ånd forventer vi at resten av verden forandrer seg i norsk hastighet, noe mange ikke gjør - svina. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bredden på dobbeltsenga har vært ganske konstant. Men vi har hatt en utvikling når det gjelder dyner. De første årene delte vi en enkeltdyne. Så gikk vi over til en dobbeltdyne. Nå er det to enkeltdyner som er tingen.

Gjest høstløv
Skrevet

Hehe. Ja, tidene har forandret seg i Norge, og det raskt. Og i typisk norsk ånd forventer vi at resten av verden forandrer seg i norsk hastighet, noe mange ikke gjør - svina. :)

Vi var på Kreta for omkring 25 år siden, der solgte de fine sengetepper, da jeg spurte etter et sengeteppe til en seng på 170 x 200 lo selgeren og sa: "Thats not a bed but an airport."

Skrevet

Vi var på Kreta for omkring 25 år siden, der solgte de fine sengetepper, da jeg spurte etter et sengeteppe til en seng på 170 x 200 lo selgeren og sa: "Thats not a bed but an airport."

*Knegg*

Husker første gangen jeg var i et øst-europeisk land og oppdaga at overlakenet under teppet hadde et stort, rundt hull på midten. Jeg skjønte ikke hvorfor og blei engstelig for å ligge med rumpa bar ;)

Spurte ei stuepike (eller hva heiter det nå, mon tro?) om hvorfor, og ho svarte "if you want to be intimate", og så ned i golvet...

Mange artige skikker ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*Knegg*

Husker første gangen jeg var i et øst-europeisk land og oppdaga at overlakenet under teppet hadde et stort, rundt hull på midten. Jeg skjønte ikke hvorfor og blei engstelig for å ligge med rumpa bar ;)

Spurte ei stuepike (eller hva heiter det nå, mon tro?) om hvorfor, og ho svarte "if you want to be intimate", og så ned i golvet...

Mange artige skikker ;-)

''Spurte ei stuepike (eller hva heiter det nå, mon tro?) om hvorfor, og ho svarte "if you want to be intimate", og så ned i golvet...

''

LOL - nå fikk jeg noen rare bilder i hodet. Merkelig skikk.

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe.

Har merket meg at i franske hoteller og utleiehus er dobbeltsenger gjerne 140 brede - litt for lite for meg/oss, særlig når madrassene ofte er så som så! :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

*Knegg*

Mange artige skikker ;-)

Du skal være en syk jævel for å finne opp et laken med et sånt hull.

Skrevet

Enig, men en smule lattervekkende var det jo ;-) Ikke akkurat sexy, men det fikk tankene på glid om de ikke var der fra før :)

Skrevet

Vi delte 90 cm seng det første 1,5 året vi var sammen. Helt greit det ;D

Når vi flyttet sammen, kjøpte vi 180 cm, for vi visste vi ønsket oss barn. Og jammen er jeg glad vi valgte så bred seng. Unger i dobbeltsenga ligger ikke rolig (er min erfaring).

2 meter seng høres også herlig ut :D

Skrevet

Alternativt en religiøs jævel. :o)

Skrevet

Seng på 120..? *ser for meg mannen* :0O Han er jo 120 overalt pinedø...!

Han hadde knatra meg. Vi har diger kasse ja. Og dobbeltdyne. ;o)

Skrevet

Du morson, se nå hva slags idioter som fant på det der. Blodrøde raddiser. For dem var menns seksuelle behov den store satan i samfunnet, årsak til kvinneundertrykking osv. Denne satan måtte jo fjernes uansett konsekvenser, selv for eventuelle ødelagte ekteskap og kvinner som ikke fikk dekket sitt seksuelle behov. Fremdeles går sånne raddiser løs både i pressen og i politikken...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...