Gå til innhold

Maling av møbler - Er jeg gal da??

Anbefalte innlegg

Gjest Tingeling plingeling
Skrevet

Jeg har kraftige eiekmøbler til stua fra 30-tallet hjemme..De er nokså mørke, med sorte beslag i smijern.. Er jeg spike gal hvis jeg maler de hvite?? Har litt blandet magefølelse på det, men....

Tips og råd, ja takk :o))

Skrevet

For meg høres det helt galt ut, men er jo litt vanskelig å si når man ikke har sett møblene. Har sett at mange malerforretninger har møbelbeis i ulike fargetoner. Kanksje du kan ta en tur ned og høre om et tips til om det kan være med på å friske opp fargen.

Gjest Lotus77
Skrevet

Hvis du likevel vil bytte de ut og heller vil h a en lys stil så...

men det blir mye arbeid pga de er så mørke,

pusse vekk det meste av fargen, grunning og minst to strøk lys farge... må ha det såpass at gamlelakken ikke synes gjennom.

Persille1365381127
Skrevet

Kan du finne noen lignende bilder på nettet? Vanskelig å se for seg uten å vite helt hva vi snakker om....

Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. da ville jeg heller kjøpt meg rimelige møbler på IKEA, eller oppussingsobjekt av nyere dato på loppis.

Om jeg hadde plass ville jeg satt vekk de mørke møblene til jeg ønsket å ha dem slik de var.

Gjest Tingeling plingeling
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. da ville jeg heller kjøpt meg rimelige møbler på IKEA, eller oppussingsobjekt av nyere dato på loppis.

Om jeg hadde plass ville jeg satt vekk de mørke møblene til jeg ønsket å ha dem slik de var.

Ja, det er vel galskap å male de.. er bare litt "sliten" av det mørke, men de er jo stilfulle, tross alt.. Har nok plass på loftet, men møblene er så tunge, at jeg nok ikke får de opp :o)

Får heller se verdien i å eie noe "ingen andre" har (eller kanskje det finnes en i maken..??) De er nemlig håndlaget, godt arbeid ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...