Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter all hylingen om noen master på Vestlandet, så har man funnet noen "menneskemaster" på Island som er virkelig stilige:

Bilde av mastene:

http://gfx.nrk.no/WuiKB9--4Oi8riEsuHe_GwmixRgbJWEaT4QGpLCAXTRQ.jpg

http://gfx.nrk.no/tYEInhMq64E32E220qoZug3Va07hN4lNCboBoqQ6GRxA.jpg

Det burde jo fikse problemet?

Med vennlig hilsen

Link til arkitektenes prosjektside:

http://www.choishine.com/port_projects/landsnet/landsnet.html

Gjest Elextra
Skrevet

Hørte om det på radioen i morges. Grøss og gru, sier nå jeg.

Skrevet

Hørte om det på radioen i morges. Grøss og gru, sier nå jeg.

Jeg synes skupturer, kunst og mye annet menneskeskapt ofte er langt finere enn endeløse ekspanser av juletrær og gråsten.

Det er en slags nasjonalromantisme hvor man ikke skal ha noen merker etter mennesker.

Med vennlig hilsen

Gjest Bevar Hardanger
Skrevet

Sånt vil vi ikke ha i Hardanger! Ikke andre plasser heller,vi får gå tilbake til å klare oss uten strøm. Det var tider det ;)

Gjest Bygg master
Skrevet

Sånt vil vi ikke ha i Hardanger! Ikke andre plasser heller,vi får gå tilbake til å klare oss uten strøm. Det var tider det ;)

Bygg master sier jeg. Sjøkabel er ustabilt og mye mer kostbart. Hvem bryr seg om Hardanger når vi har Oslo.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes skupturer, kunst og mye annet menneskeskapt ofte er langt finere enn endeløse ekspanser av juletrær og gråsten.

Det er en slags nasjonalromantisme hvor man ikke skal ha noen merker etter mennesker.

Med vennlig hilsen

Ekspanser?

Jeg syntes det hørtes litt artig ut med disse menneskemastene i radioen i morges, men egentlig synes jeg de eventuelle mastene bør være så usynlige som mulig. Og særlig etter å ha sett skissene du linket til.

Skrevet

Ekspanser?

Jeg syntes det hørtes litt artig ut med disse menneskemastene i radioen i morges, men egentlig synes jeg de eventuelle mastene bør være så usynlige som mulig. Og særlig etter å ha sett skissene du linket til.

Jeg synes menneskeskapte ting kan være flotte.

Se på byggene i Athen og Roma, for eksempel. Diverse enorme katedraler rundt omkring.

Det er utrolig mye flott vi kan bygge, i stedet for bare å lage ting som er så bortgjemt som mulig.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes menneskeskapte ting kan være flotte.

Se på byggene i Athen og Roma, for eksempel. Diverse enorme katedraler rundt omkring.

Det er utrolig mye flott vi kan bygge, i stedet for bare å lage ting som er så bortgjemt som mulig.

Med vennlig hilsen

SUKK; begynner å forstå hva folk sier om argumentasjonsteknikken din! :P

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen som planlegger å avskaffe Hardanger.

Hvis du vil leve uten strøm, så fjern hovedsikringene! Man la gjerne andre folk få beholde strømmen. Selv de i Bergen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

SUKK; begynner å forstå hva folk sier om argumentasjonsteknikken din! :P

*glis*

*mumler noe om sak, og personsnakk og sånn*

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

*glis*

*mumler noe om sak, og personsnakk og sånn*

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har en kollega som bruker omtrent samme (herske-)teknikk, og det er er forbasket irriterende.

Skrevet

Jeg har en kollega som bruker omtrent samme (herske-)teknikk, og det er er forbasket irriterende.

Hvilke hersketeknikk?

Jeg skrev dette:

''Jeg synes menneskeskapte ting kan være flotte.

Det er utrolig mye flott vi kan bygge, i stedet for bare å lage ting som er så bortgjemt som mulig.''

Hva mener du hersketeknikken består av?

Med vennlig hilsen

Gjest Bevar Hardanger
Skrevet

Bygg master sier jeg. Sjøkabel er ustabilt og mye mer kostbart. Hvem bryr seg om Hardanger når vi har Oslo.

Ja for Oslo er jo en vakker by,hehe...

Skrevet

Åh. De var flotte!

Jeg hadde absolutt likt å se disse istedenfor de mastene som breier seg på jordene rundt her.

Gjest Bevar Hardanger
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen som planlegger å avskaffe Hardanger.

Hvis du vil leve uten strøm, så fjern hovedsikringene! Man la gjerne andre folk få beholde strømmen. Selv de i Bergen.

Med vennlig hilsen

Bergenserene har nok med det de har,hehe neida logger av. Er ikke seriøs,bare tull! Ha en god diskusjon sør!

Skrevet

Ja for Oslo er jo en vakker by,hehe...

Det er veldig mye vakkert i Oslo, og særlig hvis man sammenligner med mye av resten av Norge.

Det er mange stygge bygg også, men det viser jo nettopp viktigheten av å bygge "kunstneriske" bygg.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Hvilke hersketeknikk?

Jeg skrev dette:

Det er utrolig mye flott vi kan bygge, i stedet for bare å lage ting som er så bortgjemt som mulig.''

Hva mener du hersketeknikken består av?

Med vennlig hilsen

Her tillegger du meg meninger jeg slett ikke har.

Du sier det ikke i klartekst, men det må her kunne antas at jeg var av den oppfatning at menneskeskapte ting ikke kunne være flotte.

Det er en kjent teknikk, og brukes også av mange i jobbsammenheng. Det er fort da gjort å gå på limpinnen og begynne å forsvare og forklare egne meninger i stedet for å diskutere sak.

Skrevet

Bergenserene har nok med det de har,hehe neida logger av. Er ikke seriøs,bare tull! Ha en god diskusjon sør!

Strøm til Bergen er vel eksport av strøm, uansett? ;-)

Takk!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Her tillegger du meg meninger jeg slett ikke har.

Du sier det ikke i klartekst, men det må her kunne antas at jeg var av den oppfatning at menneskeskapte ting ikke kunne være flotte.

Det er en kjent teknikk, og brukes også av mange i jobbsammenheng. Det er fort da gjort å gå på limpinnen og begynne å forsvare og forklare egne meninger i stedet for å diskutere sak.

Hvorfor sa du ikke at det var den setningen?

Det var svar på det du skrev:

''men egentlig synes jeg de eventuelle mastene bør være så usynlige som mulig.''

Og refererer til at jeg synes at master (menneskeskapte) kan være greie.

Alt annet er noe du, ironisk nok, tillegger meg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Spenstig nok. Men det hadde vært enda spenstigere å ta rev i seilene og utvikle undersjøisk eller underjordisk kabelteknologi til en vettug pris. Da må man etterspørre den. Første gang dyrt. Andre gang mindre dyrt. Tredje gang rimligere. Fjerde gang rimlig. .........standardisert fremføring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...