Gå til innhold

Blir fort svett, litt sur lukt

Anbefalte innlegg

Gjest lett for å stresse
Skrevet

Hei, jeg jobber på sykehus og har lett for å stresse, og når det blir hektisk på jobben blir det til at jeg småløper rundt halve dagen. Da kan jeg bli temmelig svett, og merker at dette kan lukte litt surt.

Jeg bruker uniform, og har alltid et skift i skapet. Smører meg litt med deo i løpet av dagen også, men det blir jo egentlig bare tull.

Dusjer hver dag, har god hygiene, men det er altså slik at jeg svetter lett. Noen som har tips til å unngå denne pinlige situasjonen? Er jo redd andre skal merke det....

hidi, the scorpion
Skrevet

Ta med deg våtservietter som du jevnlig bruker på jobb! Og vær alltid barbert under armene;)

Gjest lett for å stresse
Skrevet

Ta med deg våtservietter som du jevnlig bruker på jobb! Og vær alltid barbert under armene;)

Er ikke så glad i våtserveitter dessverre, synes de legger igjen kliss på huden. Og barbert er jeg alltid.

Skrevet

Har du prøvd Yerka? Har samme problem, innmari plagsomt. Lukta blir ikke borte under klesvask engang!

Skrevet

kjøp en flaske med aluminiumklorid på apoteket og ta litt under armene innimellom, så slutter du å svette.. =)

Gjest lett for å stresse
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1282068420' post='4418326]

Du kan prøve aluminiumsklorid, deodorant som kjøpes på apotek som reduserer svetting.

http://www.vitusapotek.no/Produktbilder/Large/913931_large.jpg

Prøvd, klør meg ihjel. Både av den og Yerka. Men jeg blir vel så fuktig på ryggen og brystet, svetter i grunn over hele meg, Fikk ikke fram det først, ser jeg...

Gjest lett for å stresse
Skrevet

Har du prøvd Yerka? Har samme problem, innmari plagsomt. Lukta blir ikke borte under klesvask engang!

Ja, og det klør :( Blir i grunnen fukrig over hele kroppen, så det er ikke egentlig under armene bare.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Prøvd, klør meg ihjel. Både av den og Yerka. Men jeg blir vel så fuktig på ryggen og brystet, svetter i grunn over hele meg, Fikk ikke fram det først, ser jeg...

Ok. Da anbefaler jeg Vichy 48H sin deodorant, prøvd den?

Den er bra, holder lenge, og mange har god nytte av den. Kjøpes også på apoteket.

http://www.vitusapotek.no/Produktbilder/Large/922235_large.jpg

Skrevet

Sendte innlegget for fort, beklager.

Resten av kroppen vet jeg ikke helt. Jeg sliter bare med armhulene. Sjekket at du ikke har noe tull med kroppen, alrt er bra med vitaminer, jern, stoffskifte osv? Når slikt er i ubalanse hos meg kan jeg oppleve svette over hele kroppen.

Gjest lett for å stresse
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1282070214' post='4418368]

Sendte innlegget for fort, beklager.

Resten av kroppen vet jeg ikke helt. Jeg sliter bare med armhulene. Sjekket at du ikke har noe tull med kroppen, alrt er bra med vitaminer, jern, stoffskifte osv? Når slikt er i ubalanse hos meg kan jeg oppleve svette over hele kroppen.

har lurt på det med stoffskiftet, og har tatt blodprøver for det meste (pga annen sykdom) men det skal ikke være noe galt der. Får forsøke å ikke stresse..... Og Vichy48h har jeg prøvd, den er god :)

Skrevet

har lurt på det med stoffskiftet, og har tatt blodprøver for det meste (pga annen sykdom) men det skal ikke være noe galt der. Får forsøke å ikke stresse..... Og Vichy48h har jeg prøvd, den er god :)

Da ligger kanskje cluet i å lære seg å stresse ned? Det er ikke så enkelt, må nesten prøve seg frem, evnt prøve forskjellige strategier.

Gjest Lotus77
Skrevet

Barber deg under armene, dusj hver dag,

bruk en rollon med antiperispiranteffekt,

f.eks. har Palmolive noen gode jeg bruker.

Da lukter jeg ikke svette :)

Ha gjerne en i veska så du kan ha på deg om d skulle skje at d begynner å lukte. Men faktum er at det er ny svette på gammel som lukter,

så vasker du deg hver dag så skal ikke det skje.

Har du ikke anledning til å dusje hver dag kan du ta en vaskeklut med lunkent vann og skrubbe/vaske under armene for å få vekk svetterester, tørke godt og ha på antiperispirant.

Persille1365381127
Skrevet

Bytte deo?

Noen deodoranter er sånn på meg, de bruker jeg ikke. Men jeg er veldig fornøyd med to andre jeg bruker - da blir det aldri sånn, uansett hva jeg gjør.

Skrevet

Ta med deg noen våtservietter og bruk de + deodorant på jobben når du føler at det trengs

Skrevet

Ha gjerne en i veska så du kan ha på deg om d skulle skje at d begynner å lukte. Men faktum er at det er ny svette på gammel som lukter,

Har du ikke anledning til å dusje hver dag kan du ta en vaskeklut med lunkent vann og skrubbe/vaske under armene for å få vekk svetterester, tørke godt og ha på antiperispirant.

''Men faktum er at det er ny svette på gammel som lukter, så vasker du deg hver dag så skal ikke det skje. ''

Nå sa jo trådstarter at h*n vasker seg hver dag, da - så det var kanskje ikke så hjelpsomt?

Skrevet

Akkurat det med at det er ny svette på gammel som lukter, stemmer ikke. Hos meg kan det stinke 10 minutter etter at jeg har vasket meg. Mulig det ofte kan ligge i klærne mine, som jeg innimellom må vaske på 95 grader for å få bort lukta. Skikkelig plagsomt, og man føler seg som en sugg.

Skrevet

Den sure lukta kommer sannsynligvis fra klærne dine. Du har fått mugg e.l. i klærne (som ikke forsvinner ved vanlig vask) og når du svetter får disse fuktighet og det skaper en sur lukt.

Prøv å kokvaske klærne, evt vaske dem med litt eddik.

Gjest movenpink
Skrevet

Den sure lukta kommer sannsynligvis fra klærne dine. Du har fått mugg e.l. i klærne (som ikke forsvinner ved vanlig vask) og når du svetter får disse fuktighet og det skaper en sur lukt.

Prøv å kokvaske klærne, evt vaske dem med litt eddik.

Mugg i klærne?? :o Aldri hørt om.... Går det an? Hun vasker da sikkert klærne sine. Hun virker da hygienisk; dusjer jo daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...