Gå til innhold

Blir fort svett, litt sur lukt

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus77
Skrevet

Akkurat det med at det er ny svette på gammel som lukter, stemmer ikke. Hos meg kan det stinke 10 minutter etter at jeg har vasket meg. Mulig det ofte kan ligge i klærne mine, som jeg innimellom må vaske på 95 grader for å få bort lukta. Skikkelig plagsomt, og man føler seg som en sugg.

Jeg svetter selv jeg, hvis jeg ikke har på rollon med antiperispirant etter at jeg dusjer

lukter jeg like fort...

Så mitt triks er å barbere under armene og bruke rollon :)

Og skrubb godt vekk svetta og skift tøy hver dag, i alle fall det som er nærmest kroppen.

Bh bør du også skifte, her setter det seg gjerne litt svettelukt under armene.

Gjest lett for å stresse
Skrevet

Den sure lukta kommer sannsynligvis fra klærne dine. Du har fått mugg e.l. i klærne (som ikke forsvinner ved vanlig vask) og når du svetter får disse fuktighet og det skaper en sur lukt.

Prøv å kokvaske klærne, evt vaske dem med litt eddik.

Nei, det lukter rent av klærne mine. Jeg stresser og svetter, og stressvette lukter litt surt...

Skrevet

Mugg i klærne?? :o Aldri hørt om.... Går det an? Hun vasker da sikkert klærne sine. Hun virker da hygienisk; dusjer jo daglig.

Ikke vanlig mugg, men en sopp som ikke lar seg fjerne ved vanlig vask.

Prøv å lukt på folk rundt deg. Mange går rundt med klær som lukter surt. Det hjelper ikke å vaske seg selv eller klærne.

Denne soppen reagerer på fuktighet og lukten blir forsterket.

Hadde selv dette problemet med noen treningsklær for en del år siden. Etter å ha kokt dem med eddik i vaskemaskinen, forsvant lukta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...