Gå til innhold

Målt på feil unge!

cizz

Anbefalte innlegg

Min straks-førsteklassing har hatt noen dager på SFO. Idag kommer han hjem med en ganske utrolig historie.

Den ene assistenten hadde bare plutselig tatt tak i han og tatt han med seg, stukket han i fingeren og målt blodsukkeret på han! Han går sammen med en gutt som vi kjenner fra barnehagen som vi vet har ustabil diabetes og hvor dette gjøres flere ganger daglig, så eneste forklaringen vi kan komme på er at assistenten må rett og slett ha tatt for seg feil unge. De har begge helt lyst kort hår, men bortsett fra det ligner de ikke spesielt mye. Når jeg tenker meg om, så har de lik regnbukse også som de hadde på seg i dag...

Jeg lurte på om han ikke hadde protestert, men han sa at nei det hadde han nå ikke helt rukket, han gjør jo som de voksne sier så. Tror jeg må høre med dem på sfo i morgen hva som egentlig har skjedd.... Akkurat sånne ting må de jo være sikre på før de gjør noe! Bra de ikke ga han insulindose også tenker nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det hadde jeg nok gitt beskjed om på skolen. Vil tro at sjansen er tilstede for at gutten med diabetes ikke fikk målt blodsukkeret - siden de målte på gutten din i stedet.

Dessuten bør rutinene være slik at de spør om de har riktig gutt før de stikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Krise. Det der kunne gått skikkelig galt for dem begge.

En ting at sånt kan skje i en barnehage hvor barna ikke kan snakke, men på SFO?? Hvor lite tenker de som jobber der?

Jeg ville bedt gutten komme fordi vi skulle måle blodsukker. Ikke bare dratt ham med meg heller... Da ville kanskje feilen blitt oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken burde oppklares, ja. Det er i alles interesse. Prøv å få greie på hva som skjedde, uten å lage rabalder slik at de går rett i forsvarsposisjon.

Det er jo litt vesentlig at astmamedisin, Ritalin, blodsukkermåling og denslags fordeles til riktig barn, ikke bare til en som er i nærheten.

Generelt må de kommunisere med førsteklassinger, ikke bare dra dem med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise. Det der kunne gått skikkelig galt for dem begge.

En ting at sånt kan skje i en barnehage hvor barna ikke kan snakke, men på SFO?? Hvor lite tenker de som jobber der?

Jeg ville bedt gutten komme fordi vi skulle måle blodsukker. Ikke bare dratt ham med meg heller... Da ville kanskje feilen blitt oppdaget.

''En ting at sånt kan skje i en barnehage hvor barna ikke kan snakke, men på SFO?? ''

De barnehagene barna våre har vært i, har hatt langt bedre rutiner, evne til samarbeid med foreldre og mer kvalifiserte ansatte enn vår lokale SFO, for å si det sånn. Så jeg er ikke overrasket over at sånt skjer på SFO framfor i bhg (jeg lurer tvert om på om det kan være "vår" SFO det er snakk om, eller om andre er like ubrukelige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En ting at sånt kan skje i en barnehage hvor barna ikke kan snakke, men på SFO?? ''

De barnehagene barna våre har vært i, har hatt langt bedre rutiner, evne til samarbeid med foreldre og mer kvalifiserte ansatte enn vår lokale SFO, for å si det sånn. Så jeg er ikke overrasket over at sånt skjer på SFO framfor i bhg (jeg lurer tvert om på om det kan være "vår" SFO det er snakk om, eller om andre er like ubrukelige).

...Eventuelt kunne det vært vår. :-(

Aldeles uakseptabelt er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at han ble stukket i fingeren? Noen ganger lever jo seksåringene seg så sterkt inn i hva som skjer med andre at de ikke helt skiller mellom hva som skjer med dem og med andre :-)

Hvis de virkelig målte blodsukkeret på feil unge, så hadde jeg nok laget ganske mye styr ut av det. Hva med den ungen som evt. skal ha målt blodsukkeret sitt?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg er helt enig, det var mer "klaske seg i pannen"-oppgitthet over at sånt kan skje et sted hvor barna er gamle nok til å gjøre rede for seg.

Feil kan jo oppstå alle steder, men jeg har større aksept for dem om det ikke er noen å spørre f.eks. Her var det jo det.

Når det er sagt; skolen til Billa satt influensavaksine på en hylende seksåring i klassen hennes i høst. Han nektet for at han skulle ha vaksinen, gråt, ba dem ringe mamma, og kjempet i mot.

Likevel fikk han vaksine.

Når moren hentet, og han "sladret" ble det ganske månelyst ettersom hun hadde krysset av for og signer på at han IKKE skulle ha vaksine.

Så ikke bare ignorerte de ham, de tok seg heller ikke bryderiet med å sjekke lappen en gang til. Ganske drøyt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, det var mer "klaske seg i pannen"-oppgitthet over at sånt kan skje et sted hvor barna er gamle nok til å gjøre rede for seg.

Feil kan jo oppstå alle steder, men jeg har større aksept for dem om det ikke er noen å spørre f.eks. Her var det jo det.

Når det er sagt; skolen til Billa satt influensavaksine på en hylende seksåring i klassen hennes i høst. Han nektet for at han skulle ha vaksinen, gråt, ba dem ringe mamma, og kjempet i mot.

Når moren hentet, og han "sladret" ble det ganske månelyst ettersom hun hadde krysset av for og signer på at han IKKE skulle ha vaksine.

Så ikke bare ignorerte de ham, de tok seg heller ikke bryderiet med å sjekke lappen en gang til. Ganske drøyt....

Stakkars gutt!!

Det var jammen godt guttens mor fikk gitt klar beskjed, for det der burde virkelig ikke ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Sjekk om de har rutine på å bytte ut nåla i for hver gang blodsukkeret blir målt. Om assistenten ikke hadde vett til å ta rett unge, så ville jeg ikke stolt 100 % på at nåla var byttet ut siden siste stikk heller. I så fall er det er smittevernrutiner som skal følges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Hjelpes så mye bråk jeg hadde laget om det var min unge. Det der er jo bare helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...